خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

مسئولان در اجرایی کردن قانون امر به معروف توجه کنند

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: باید بیش و پیش از همه مدیران و مسئولان در اجرایی و عملیاتی کردن قانون امر به معروف و نهی از منکر اهمیت و توجه لازم را بدهند.
کد خبر: ۸۶۲۸۵۷۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت الله سیدرضا تقوی در همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در فجر انقلاب اسلامی طلوع ارزشها که با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، فرمانداران، استاندار، نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معزز شهدا، مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان، ائمه جمعه و جماعات در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد، به مهمترین هدف برگزاری این همایش اشاره کرد و اظهار داشت: بی شک یکی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش سامان بخشی به یک واجب الهی در جامعه است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مباحث بسیار مهم آنهم از ابعاد مختلف برشمرد و افزود: این فریضه حکمی خدایی، واجبی الهی و دستور قرآنی با بحث های مفصل است و از طرفی دیگر یک امر اجتماعی در جهت سالم سازی جامعه است و در حقیقت جامعه را به سمت خیر و صلاح و فلاح رهنمون می کند و جلوی هر فساد و نابسامانی را می گیرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ادامه داد:امر به مهروف و نهی از منکر به نورانیت، همگرایی، وحدت و صمیمیت در جامعه کمک می کند و از این جهت این قانون الهی باید مورد توجه قرار گیرد.

تقوی با بیان اینکه نظام ما یک نظام اسلامی است، گفت: در چنین نظامی باید بیش و پیش از همه مدیران و مسئولان در اجرایی و عملیاتی کردن این قانون اهمیت و توجه لازم را بدهند و از این حیث نیز این فریضه الهی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه متأسفانه محجور مانده است، افزود: چرا باید در نظام اسلامی و ولایی این لایحه یا طرح در مجلس یا از طریق دولت باید سال های سال پشت در بماند و در حالی که عده ای از مسئولان و دردمندان تلاش می کردند و متأسفانه تلاششان به سرانجام نرسید.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: مسئولان ما از امر به معروف و نهی از منکر وحشت دارند که باید دو دوره گذشته یعنی 16 سال در دولتهای قبل این طرح پشت در بماند.

تقوی با بیان اینکه این ذهنیت و سوال پیش می آید که آیا آنها متدین و معتقد به قرآن و فرهنگ دینی و اسلامی نبوده اند، گفت: من احساس می کنم اینها وحشتشان از تصویب طرح این بوده است که با اجرای این قانون به نوعی دخالت در کارهای اجتماعی و خدماتی دولت و دولتمردان باشد در حالی که این تفکری اشتباه بوده است و در پاسخ به اینکه آیا آنها متدین نبوده اند باید گفت آنها قبول داشتند این قانون را اما نوع تفکرشان غلط بوده است.

وی با بیان اینکه این قانون کمک به همه مدیران است و قرار نیست همه ساختارها را با این قانون بشکنیم و حیثیت ها را از بین ببریم؛ تصریح کرد: باید بدانیم قانون امر به معروف و نهی از منکر حامی همه مسئولان در دستگاه های اجرایی است و از این جهت مسئولان وحشت و تردیدی نباید داشته باشند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه آنچه حائز اهمیت است ابعاد مردمی قانون است که باید این کار مردمی باشد و یکی از وظایف ستاد نیز مردمی کردن این فریضه واجب الهی است، افزود: بسیاری از مردم ما که شاید عموم مردم باشند این امر را واجب مانند نماز واجب نمی دانند در صورتی که وجوب این گونه احکام تفاتی بین حکم نماز، روزه، حج، با امر به معروف نیست.

تقوی عنوان کرد: همانگونه که موقع نماز هر کاری را رها می کنیم آیا برای امر به معروف و نهی از منکر نیز همین اهمیت را قائلیم مثل اینکه امر به معروف وجوبش ضعیف تر از بقیه واجبات است؛ باید گفت این طور نیست اگر فهرستی از تأکید پیشوایان معصوم و آیات قرآنی موجود تهیه کنیم در می یابیم که سایر حیات و زنده بودن، تبلور و آثار و برکات سایر احکام در پرتو قانون امر به معروف تحقق می یابد.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اصل است؛ یعنی با این فریضه واجب الهی باید نمازخواند، زکات داد، خیرات را گسترش داد، جامعه را لطیف کرد و خشونتها و قساوتها را از بین برد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه با امر به معروف باید جامعه سازی کنیم و هر سختی و خشونت و نابسامانی را در جامعه از بین ببریم، اظهار داشت: چرا باید نسبت به امر به معروف نگاهمان چنین باید که خیلی واجب نیست و یا معتقد باشیم که این فریضه تنها بر گروهی خاص در جامعه واجب است؛ بنابراین این نگاه باید اصلاح یابد و اعضای و مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید این نگاه را با برنامه ریزی همه جانبه، عمومی و همگانی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها