دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای حل معضلات در سایه امر به معروف و نهی از منکر مردم باید به صحنه بیایند.
کد خبر: ۸۶۲۸۵۸۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد زرگر در همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در فجر انقلاب اسلامی طلوع ارزشها که با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، فرمانداران، استاندار، نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معزز شهدا، مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان، ائمه جمعه و جماعات در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد، ضمن تبریک حلول دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره طلایه داران فجر انقلاب اظهار داشت: در این دهه یکی از مسائل مهمی که باید مطرح شود این است که علت قیام امام خمینی(ره) چه بود.

وی افزود: تأسی امام خمینی(ره) از جد بزرگوارش امام حسین(ع) بزرگترین عامل حرکت امام راحل بود؛ البته علل متعددی برای قیام وجود داشته است اما یکی از بزرگترین و مهمترین آنها امر به معروف و نهی از منکر بوده است و شرایطی که امام حسین (ع) در آن بود و می خواست حکومت جور را ریشه کن کند همان شرایط نیز در زمان امام خمینی(ره) باعث قیامی شد که منجر به سقوط سلطنت فاسد رژیم پهلوی شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: یکی از تفاوت های قیام امام خمینی (ره) با دیگر قیام ها این بود که حضرت حرکت را از مردم شروع کردند و مردم را به صحنه آوردند و با وجود همین مردم با رهبری های داهیانه امام راحل بود که انقلاب به پیروزی دست یافت و به عبارتی دیگر باید گفت در این پیروزی دو عامل رهبری و سپس مردم نقش مهمی داشتند و مردم علت محدثه انقلاب بودند.

زرگر با بیان اینکه با بررسی نقش مردم در پیروزی قبل از انقلاب و بعد از آن می بینیم که هرجا مردم حضور دارند، موفق بوده ایم، گفت: امروز باید برای احیای معروف های بر زمین مانده مردم را به صحنه بیاوریم و بدانیم اگر این کار انجام شود، موفق خواهیم بود والا شرایط همین هست که می بینیم.

وی با اشاره به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر پس از 22 سال اظهار داشت: برای حل معضلات و مشکلات در سایه امر به معروف و نهی از منکر نیز مردم باید به صحنه بیایند و دولت باید زمینه را فراهم کند که مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به بیش از دو هزار ساعت کار در آماده شدن قانون امر به معروف گفت: در قانون تصویب شده نقش اساسی را نمایندگان مجلس به مردم دادند و این بدین معناست که در اجرای این فریضه مهم الهی باید نظارتی همگانی حاکم باشد؛ چرا که اساس کار مردم هستند.

زرگر با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در متن این قانون سازماندهی، آموزش و گزینش نیروهای متدین و به کارگیری آنها برای اجرای آن در دستور کار قرار داده است، گفت: ما برای آوردن مردم به صحنه در یک قالب؛ پیش بینی کرده ایم که نیروها در قالب گروه های 10 نفره تشکیل و ساماندهی شوند و به شناسایی مشکلات بپردازند و راه حل ها را بیابند و در صورت عدم یافتن راه حل آنها را به ارگانهای زیربط گزارش دهند تا معضلات حلشود.

وی با اشاره به اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر در قالب طرح هایی ایجاده شده است، افزود: این قانون در قالب طرح یاوران معروف در وزارتخانه ها، یادآوران معروف در آموزش و پرورش و طلایه داران امر به معروف در میان عامه مردم با قالبی واحد تشکیل و راه اندازی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر اینکه نقش مردم را باید اساسی و ریشه ای کنیم، گفت: با امر به معروف و نهی از منکر واقعی می توانیم 90 درصد مشکلات و معضلات جامعه را برطرف کنیم البته به شرط اینکه از مردم استفاده کنیم.

زرگر شروط استفاده از مردم را گزینش، آموزش، ساماندهی و به کارگیری عنوان کرد، گفت: مردم باید بدانند که وظیفه اشان در چارچوب قانون امر به معروف و نهی از منکر فقط گفتن یا به عبارتی تذکر لسانی است و اجرای آن در در مراحل بعدی به عهده دستگاه های قضایی است.

وی با تأکید بر تشکیل شورای امر به معروف در سراسر کشور افزود: البته باید ساز و کار لازم را برای از بین بردن منکرات در جامعه فراهم کنیم و با یک نظم قوی این قانون اجرایی شود.

گفتنی است؛ در این همایش از خانواده شهید امر به معروف لطف الله عزالدین نیز با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها