رئیس سازمان ورزش بسیج در یادواره ۲۷۰ شهید ورزشکار گلستان و ۱۰۰ ورزشکار شهید گرگان گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، باید به ترویج فرهنگ پهلوانی در کنار قهرمانی توجه ویژه شود.
کد خبر: ۸۶۲۸۵۹۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، سردار کاظم یزدانی بعدازظهر سه شنبه در یادواره ۲۷۰ شهید ورزشکار گلستان و ۱۰۰ ورزشکار شهید گرگان اظهار کرد: در راستای شناسایی و ثبت آثار شهدای ورزشکار اقدامات خوبی در کشور صورت گرفته است که می‎تواند چراغ راه ورزشکاران و قهرمانان باشد.

وی تصریح کرد: کسانی که در عرصه‎های بین‎المللی برای کشور اسلامی ایران افتخارآفرینی می‎کنند نباید فراموش کنند که عده‎ای در زمان دفاع مقدس با وجود قهرمان بودن برای حفظ ارزش‎های اسلامی به جنگ علیه باطل رفتند تا نشان دهند هیچ‎چیز نمی‎تواند مانع آنها برای حفظ دستاوردهای دینی و اسلامی باشد.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشوربه اجلاسیه و کنگره شهدای ورزشکار که قرار است ۱۳ بهمن ماه برگزار شود اشاره کرد و افزود: شهدای ورزشکار کسانی بودند که مدال‎شان؛ پلاک‎شان شد و از این طریق خوش درخشیدند و جاودانه شدند.

یزدانی با اشاره به افتخارآفرینی‎های شهدای ورزشکار گفت: شهدای ورزشکار کشورمان در سطح ملی، کشوری، استانی، آسیایی و جهانی مقام قهرمانی کسب کردند که کارنامه افتخارات آنها در قالب سی‎دی، بروشور، سریال و شب شعر جمع‎آوری می‎شود.

وی با اشاره به اینکه جمع‎آوری آثار شهدای ورزشکار ادامه دارد، افزود: اجلاسیه اصلی شهدای ورزشکار ۱۳ بهمن برگزار می‎شود این اجلاسیه گنج گرانبهایی از شناسنامه شهدای ورزشکار را نمایان می‎کند که این مهم برای هر کدام از قهرمانان و ورزشکاران می‎تواند کلید راهی برای پیشرفت باشد.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشوربا اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به اعضای کنگره شهدای ورزشکار گفت: مسئولان باید نسبت به ترویج فرهنگ پهلوانی در کنار قهرمانی توجه ویژه داشته باشند.

یزدانی بیان داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید هیچگاه فراموش شود این فرهنگ توانسته در برهه‎های مختلف کشور را نجات دهد باید نسبت به تقویت این فرهنگ در جامعه تلاش شود.

تجلیل از خانواده چند شهید ورزشکار استان، معرفی شهید مدافع حرم قاسم تیموری از قهرمانان والیبال و رزمی به‌عنوان شهید شاخص ورزشکار از گرگان و برپایی نمایشگاه عکس شهدای ورزشکار استان از برنامه‌های این یادواره بود.
ارسال نظرات