برگزاری 115 عنوان برنامه در ایام الله دهه فجر؛

8 یادواره شهدا به مناسبت ایام الله دهه فجر در اراک برگزار میشود

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک از برگزاری 8 یادواره شهدا به مناسبت ایام الله دهه فجر در اراک خبر داد و گفت: با همکاری اوقاف و امور خیریه استان مرکزی یادواره شهدای انقلاب اسلامی با حضور مسئولین کشوری و استانی در اراک برگزار میشود.
کد خبر: ۸۶۲۸۶۰۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی، پاسدار محمدرضا رضایی در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر با اشاره به لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان انقلاب اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر نسل جدیدی پا به عرصه مدیریتی کشور می گذارند که وقایع انقلاب اسلامی را از نزدیک لمس نکرده و درک دقیقی نسبت به آن ندارند و این مهم می طلبد تا به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهداف والای حضرت امام خمینی (ره) بپردازیم.

وی افزود: ایام الله دهه فجر و بهار انقلاب فرصتی برای این امر بوده تا مردم فراموش نکنند که اوضاع کشور در دوران ستم شاهی چگونه بود و با حاکمیت نظام اسلامی به اقتدار و عزت دست پیدا کرده ایم، نباید اهداف انقلاب اسلامی را فراموش کنیم و شعارهای آن ایام از اذهان فراموش نشود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: امسال شعار دهه فجر"تداوم اقتدار و عزت اسلامی در پرتو ولایتمداری، همدلی و همزبانی" نامگذاری شده است و برنامه های دهه مبارک فجر با مشارکت اقشار مختلف بسیج برگزار می شود که شامل عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا، نواختن زنگ انقلاب در تمام مدارس شهرستان، برگزاری نمایشگاه ها و مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری نشست های سیاسی فرهنگی در سطح پایگاه ها و حوزه های بسیج با حضور اساتید مطرح کشوری بخشی از برنامه های تدارک دیده برای این ایام هستند.

پاسدار رضایی با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: برگزاری 8 یادواره شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جدید انقلاب اسلامی از جمله برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده برای این ایام هستند.

وی افزود: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی یادواره شهدای انقلاب اسلامی را در 14 بهمن ماه با حضور وزیر سابق اطلاعات حجت الاسلام مصلحی برگزار خواهیم کرد همچنین یادواره شهدای کارمند به عنوان برنامه شاخص ناحیه مقاومت اراک در 21 بهمن ماه با حضور سخنران کشوری برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان، همایش سرگروه ها و مربیان بصیرتی با موضوع تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، حضور گسترده بسیجیان خواهر و برادر در نماز عبادی سیاسی جمعه، شرکت در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی و برگزاری 4 همایش در سطح حوزه های دانش آموزی به منظور شناخت اولیا دانش آموزان با آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی را نیز اجرایی می کنیم.

پاسدار رضایی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته برای ایام الله دهه فجر گفت: اعزام یک هزار نفر از سرحلقه های صالحین به مشهد مقدس، اعزام 150 نفر از بسیجیان مهندس شهرستان اراک به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور، به روز رسانی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر با عناوین پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت در آئین گلباران حجره طلبگی امام راحل در مدرسه امام خمینی(ره) و برگزاری مسابقه های ورزشی را از دیگر برنامه های سپاه ناحیه اراک در ایام الله دهه مبارک فجر است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: اعزام سخنرانان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی به واحدهای آموزشی مدارس در راستای تبیین و معرفی مواضع انقلاب اسلامی، برگزاری دومین مجمع سالانه شورای بسیج شهرستان اراک در 14 بهمن ماه نیز تدارک و اجرایی می شود.

وی افزود: ایام الله دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای ابراز عشق و علاقه آحاد جامعه به ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است بنابراین همه برنامه های سپاه ناحیه اراک نیز بر این اساس برنامه ریزی شده است.

پاسدار رضایی خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان و اعزام اکیپهای پزشکی به مناطق محروم و برگزاری تئاتر "آنا" با موضوع زندگینامه شهیده طیبه واعظی(شهید شاخص جامعه زنان) توسط مرکز هنرهای تجسمی بسیج و برگزاری هیئت عاشقان ولایت در تاریخ 15 بهمن‌ماه در کانون بسیج با سخنرانی اساتید کشوری از جمله برنامه های ویژه ایام دهه فجر است. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات