معاون سیاسی فرماندار بویراحمد گفت: استفاده از ظرفیت بخشداران، دهیاران و قرق‌بانان در شناسایی خرده‌فروشان مواد مخدر تأثیرگذار است.
کد خبر: ۸۶۲۸۶۲۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲

عبدالحمید پناهی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان بویراحمد با اشاره به مضرات مواد مخدر بر افراد و جامعه اظهار کرد: باید تمهیدات لازم به منظور مقابله با هرگونه اقدام از تولید و گشت تا توزیع و عرضه در بازار اتخاذ شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه اعتیاد علاوه بر به خطر انداختن سلامت جسمانی افراد،  تهدیدی بزرگ برای سلامت روانی جامعه است، گفت: مواد مخدر و مصرف آن معضلی اجتماعی بوده که خانواده‌های زیادی به جهت مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از هم متلاشی شدند.

پناهی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر موجب فروپاشی خانواده‌ها و بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: گرایش به مصرف مواد مخدر دلایل متعددی دارد که بیکاری، فقر، طلاق و ...از جمله عوامل مهم در گرایش به مصرف مواد مخدر است.

این مسئول به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: قطعا رسانه‌ها می‌توانند تفسیر ما را از زندگی شکل دهند و بر احساسات، افکار و رفتار ما تأثیر بگذارند لذا از رسانه‌های استانی اعم از مکتوب و مجازی انتظار می‌رود نسبت به اطلاع‌رسانی مصرف سوء مواد مخدر و عوامل پیشگیرانه آن با مسئولان شهرستانی و استانی همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: صدا و سیما با اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند نقش مهم و بازدارنده‌ای در کاهش مصرف مواد مخدر داشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد با بیان اینکه باید اقدامات پیشگیرانه اصولی را در دستور کار قرار دهیم تا جامعه بیش از پیش آلوده مواد مخدر و آسیب‌های آن نشود، گفت: استفاده از ظرفیت بخشداران، دهیاران و قرق‌بانان می‌توان در شناسایی خرده‌فروشان موثر واقع شود.

پناهی با اشاره به در پیش بودن انتخابات هفتم اسفندماه و سوء استفاده‌ قاچاقچیان از این دوران انتخابات اذعان کرد: با توجه به تبلیغات انتخاباتی فرصت مناسبی برای قاچاقچیان مواد مخدر فراهم می‌شود تا نسبت به توزیع و عرضه آن اقدام کنند از این‌رو نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های امنیتی و اجرایی باید نسبت به این مهم هوشیار باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد در برگزاری انتخابات پرشور و سالم اذعان کرد: قطعا حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای پاسخ محکمی به یاوه‌گویی دشمنان خواهد داد.

معاون سیاسی فرماندار بویراحمد با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب همواره دنبال ضربه زدن به پیکره نظام و ایجاد شکاف بین مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: مردم همیشه در صحنه شهرستان بویراحمد با حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات هفتم اسفندماه برگ زرین دیگری به افتخارات این مرز و بوم اضافه می‌کنند.

ارسال نظرات