رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد؛

طرح اقتصاد مقاومتی راهی برای اشتغال در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به پایین بودن درآمد مردم استان نسبت به میانگین کشوری افزود: اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار حل معضل بیکاری وتامین معیشت مردم در استان است.
کد خبر: ۸۶۲۸۶۷۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه هم اندیشی با موضوع اقتصاد مقاومتی که با حضور جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس در این سازمان برگزار شد اظهار داشت:اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، مهمترین راهکارحل مشکل اشتغال دراستان کردستان است که با ایجاد تامل با سازمان جهاد کشاورزی می تواند در تامین معیشت مردم این استان تاثیر گذار باشد.

وی خواستار ایجاد تامل بیشتر بسیج سازندگی با سازمان جهاد کشاورزی شد و افزود: جهاد کشاورزی و جهاد سازندگی از آغاز انقلاب به عنوان دو بازوی توانمند همواره همراه این انقلاب بوده است که با ایجاد تامل و همکاری های بیشتر در راستای به سر انجام رساندن اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات بسیار مهم مقام معظم رهبری است می توانند موفق عمل نمایند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: درطرح اقتصاد مقاومتی از 24 بند عنوان شده 13 بند به بخش کشاورزی اختصاص یافته که این نشان از اهمیت حضور بخش کشاورزی در این مورد مهم است که نباید نادیده گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امنیت غذایی در کنار امنیت دفاعی بسیار حائز اهمیت است و باید با همکاری و اتحاد در این راستا از کشاورز تا ارشد ترین مقام کشوری به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته و در راستای اجرای هرچه بهتر آن اقدام کرد.

ذوالفقاری اظهار داشت: چیدمان جمعیتی ما در حال حاضر در شرایطی قرار گرفته است که جمعیت جویای کار بالای 30 درصد است که این به آن معنی است که باید جدی تر به حل مشکل اشتغال در استان کردستان پرداخته شود.

وی ضمن اظهار نگرانی از پایین بودن درآمد مردم استان نسبت به میانگین کشوری افزود: اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار حل معضل بیکاری وتامین معیشت مردم در استان است اما با توجه به ظرفیت های موجود در استان و با تکیه بر افزایش تولیدات با کیفیت و توجه به قیمت پایین و فراوری محصولات کشاورزی و در نهایت ورود به بازار، می توان مدعی شد که برنامه اقتصاد مقاومتی را به نحو احسن اجرا کرده ایم.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی در راستای جذب تسهیلات بانکی با مشارکت بانک کشاورزی و دیگر بانک های استان دارای رتبه برتر کشوری است که به عنوان یک امتیاز می توان مورد توجه قرار گیرد گرچه وجود بهره های بالا برای طرح هایی که توجیه اقتصادی ندارند مشکلاتی به وجود آورده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پایان برگزاری جلسات منظم در راستای اهمیت اقتصاد مقاومتی را یکی از برنامه های اولویت دار عنوان کرد و اظهار داشت : زمینه های همکاری فراهم است که با توجه به اهمیت ظرفیت های بالا در این استان می توان به نقطه قابل قبولی از این مورد مهم رسید و با شناسایی نقاط ضعف به ارائه راهکارهای لازم در این مورد پرداخت که باید با برگزاری جلسات منظم و تخصصی در راستای پیشبرد این برنامه اقدامات اساسی تری انجام داد.

ذوالفقاری تولید، با تضمین بازگشت سرمایه به تولید کننده را هدف اصلی این جلسات بیان کرد و گفت: با توجه به اهداف اجرایی اقتصاد مقاومتی در راستای تامین معیشت و ایجاد اشتغالزایی می تواند بهترین راهگشای حل این مشکلات در استان باشد.

ارسال نظرات