کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز گفت: باید اصلاح طلبان نقد را اصلاح بدانند و اصولگرایان نقد را اصول، چرا که به تعالی می رسیم و شکوفایی حق مردم است.
کد خبر: ۸۶۲۸۶۸۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ ششمین پاتوق مطالبه فعالین بسیجی دانشجویی شهر شیراز با حضور علاء الدین کراماتی، نامزد طیف اصلاح طلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز برگزار شد.
کراماتی در ابتدای این برنامه با بیان این که با حضور در این برنامه دوران دانشجویی و فعالیت در بسیج دانشجویی خودم زنده شد، به جذب حداکثری نیز اشاره کرد و افزود: امیدوارم به روزهایی که همه مردم ایران با هم بودند، برگردیم.آن روز ها کسی جدا از کسی نبود همه با هم انقلاب کردند و جنگیدند و خون دادند.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با بیان این که اصلاح طلبی و اصول گرایی را به عمل می دانم، افزود: کسی ادعایی بکند و در فکر و عملش طور دیگری عمل کند، نه اصولگراست و نه اصلاح طلب.
وی با اشاره به این که من اصلاح طلبی را به معنای نقد جامعه می دانم که آزادانه بتوانیم نقد کنیم، اضافه کرد:این اصل اندیشه من است که هر جا نقد نباشد نه اسلام به ظهور می رسد و نه اندیشه های انسانی .باید اصلاح طلبان نقد را اصلاح بدانند و اصولگرایان نقد را اصول، چرا که به تعالی می رسیم و شکوفایی حق مردم است.
کراماتی با بیان این که آیا همه مردم می توانند آزادانه صحبت کنند و مثلا اگر استانداری خطا کرد به راحتی او را به نقد بکشانند، ادامه داد: اگر نقد در جامعه ما نیاید همه نفی می شوند؛ نقد به زیان هیچکس نیست.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا احساس تکلیف کردید، تصریح کرد: یکی از مصیبت های کشور برای گروه های اصولگرا و اصلاح طلب عدم رحم کردن بر بیت المال است. تمام توان خود را برای تبلیغات جهت رای آوردن به کار می بندند و بعد از آن نیز تمام تمرکزشان برای گروه های قدرت و ثروت است. با این وضعیت، دیگر فرصتی برای نماینده باقی نمی ماند تا با فراق بال قوانین را وضع، تصحیح و مصوب کند.
وی اظهار کرد: همین دلیل است که ما قانونی را می گذاریم و چندی بعد به آن تبصره می زنیم؛ مثلا قوانین اتباع خارجی مربوط به 1310 است و هنوز به قوت خودش باقی است.
کراماتی بیان کرد: می توانم طوری کار کنم که مدیون کسی نباشم و در دام کسی نیفتم و شخصا تنها به حل مشکلات و وضع قانون بپردازم.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برنامه شما و دیدگاه شما برای حل مشکلات اقتصادی چیست، بیان کرد: نگاه اقتصادی من اسلامی است و باید مکاتب اقتصادی پیامبر را پیاده کنیم. چندین سال از عمر انقلاب ما می گذرد اما در این زمینه هیچ کتابی تالیف نکرده ایم.
وی گفت: یکی از جاذبه های اقتصادی شیراز بافت شیراز است و این استان اگر چه ظرفیت صنعتی شدن را ندارد، اما می شود برای فارس فضای تجاری خوبی راه اندازی کرد.
کراماتی با بیان این که چرا ما مشکلات قانونی برای حل معضل های اقتصادی داریم به نقش نمایندگان اشاره کرد و افزود: نماینده تا دو سال باید جواب گوی کسانی باشد که باعث شدند رای بیاورد و دو سال بعد هم به فکر این است که در دوره بعد رای بیاورد و این گونه است که ما هنوز هم سرعت گیر های قانونی برای راه اندازی اقتصاد خانگی داریم.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالاتی در مورد مهمترین وظیفه مجلس، رویکرد شما در سیاست خارجی و مهمترین دلایل فساد های مالی، گفت: برای راه اندازی حکومت اسلامی، خیلی زحمت ها کشیده شده است و حالا نگه داشتن نظام جز اوجب واجبات است.
کراماتی با اشاره به این که نمی توانیم جزیره ای خارج از دنیا زندگی کنیم، افزود: با حفظ قوانین خودمان، تا آن جا که لازم است با دنیا ارتباط داشته باشیم و نمی توانیم جزیره ای زندگی کنیم.
وی با بیان این که برجام حاصل کاغذ پاره خواندن قطع نامه ها بود، اضافه کرد: از هر کسی بپرسید برجام را مثل صلح حدیبیه اتفاق خوشایندی نمی داند. وقتی قطع نامه ها کاغذ پاره شد قطعا بعدش برجامی اتفاق می افتد. می توانستیم در زمینه برجام با تدبیر بهتر در این دام ها نیفتیم.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که فساد پاشنه آشیل نظام جمهوری اسلامی شده است، ادامه داد: سیستم اقتصادی و نظارتی خوب نداشتیم یا اگر داشتیم خوب اعمال نکردیم. باید یک سری قوانین در مجلس وضع شود تا چنین اتفاقاتی نیفتد و مردم دچار یاس نشوند. این خوشایند من ایرانی نیست که کسی بگوید اموال من 22 میلیارد یورو است کسی که نه ارثی به او رسیده و نه تلاشی کرده است.
کراماتی با بیان این که من وامدار و بنده نه هاشمی و نه هیچکس دیگر نیستم، تصریح کرد: هاشمی نزدیک ترین فرد به امام بود، نزدیک ترین فرد به رهبری است و رئیس تشخیص مصلحت نظام است اما وقتی او دلش برای نظام نمی سوزد دیگر از چه کسی توقع می رود که دلسوزی کند؟
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که تفکرم اصلاح طلبی است، بیان کرد: تفکرم اصلاح طلبی است اما از هیچکدام اصلاح طلبان الهام نگرفته ام؛ هنوز هیچ کدام از اصلاح طلبان در ستاد انتخاباتی من نیامده اند.
وی به اندیشه های احمدی نژاد اشاره کرد و اظهار کرد: اندیشه های احمدی نژاد خصوصا اندیشه های اقتصادی دولت وی را هیچ گاه قبول نداشتم.احمدی نژاد به حرف اقتصاددان ها اهمیتی نمی داد. باید از ظرفیت اساتید اقتصادی استفاده می کرد.
کراماتی با بیان این که به اجبار مسئولیت ستاد استقبال از رئیس جمهور در سفر به شیراز را پذیرفتم و این را اصلا قبول نداشتم، گفت: وقتی رئیس جمهور به شیراز آمد من رئیس استقبال بودم اما به اجبار این را پذیرفتم. در همان زمان مصاحبه ای کردم که گفتم بسیار متاسفم که هنوز ستاد استقبال از رئیس جمهور را داریم چرا که امام علی علیه السلام در سفرشان به ایران این کار را نکوهش کردند.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که در در نهج البلاغه فرمایشات زیادی در مورد حکومت داری و رفتار با مردم است، افزود:کسی که امامت را زیر سوال ببرد، مسلمان نیست؛ من بعضی از اشخاص سیاسی را حتی مسلمان نمی دانم.
وی ادامه داد: به احمدی استاندار فارس هم گفتم در روزگاری که هستی حرف خودت را بزن و بگذار مردم نقدت کنند تا مدح.
کراماتی در مورد امضای میثاق نامه اصلاح طلبان برای مجلس 94، اضافه کرد: این میثاق نامه مبنی بر آن بوده که اگر در لیست اصلاح طلبان طبق آمارها کسی رای کمتری داشت، به نفع بقیه کنار برود و من امضا کردم ولی بر آن حاشیه زدم که اگر دیگران از نظر مسائل شرعی مورد تایید باشند و این آمارها هم مورد قبول باشد می پذیرم.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات اتوبوسی در دولت، با اشاره به این که نقد من به دولت احمدی نژاد استفاده نکردن از تخصص افراد بود، تصریح کرد:هر کسی که شایستگی دارد باید بیایید می خواهد با اتوبوس بیاید یا فردی.
وی در پاسخ به سوالی در مورد این که جریانی خاص شورای نگهبان را ابزاری قبول دارند و اگر رد صلاحیت بشوند این شورا را تخریب می کنند، بیان کرد: شورای نگهبان مقدس است اما معصوم نیست؛ کسی که شورای نگهبان را قبول ندارد اصلا چرا ثبت نام می کند؟
کراماتی با اشاره به این که گروهی از اصلاح طلبان و اصولگرایان پاک هستند ولی غالب آن ها منفعتی اند، اظهار کرد: کسی به فکر ایران نیست. اصلاطلبی را می شناسم که هزار برابر من از اصلاح طلبی سود برده اما حالا برای اصولگرایان مشاوره می دهد. در زمانی احمدی نژاد هر کسی پست گرفت به او نزدیک بود و حالا هم همین طور است.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالی که آیا خاتمی، موسوی و کروبی را اصلاح طلب می دانید، گفت:در سال 88 به موسوی رای دادم و قبلش هم به هاشمی در صورتی که آن زمان هاشمی اصلاح طلب نبود.
وی ادامه داد: موسوی باید وقتی که دید دارد به نظام ضربه وارد می شود عقب می کشید؛ اگر موسوی دوباره می آمد هرگز نه به او و نه به احمدی نژاد رای نمی دادم.نظر من درباره فتنه مثل نظر رهبری است.
کراماتی در پاسخ به سوالی که آیا نظر رهبری را تعبدی قبول می کنید، اضافه کرد:تعبدی قبول می کنم و این وظیفه شرعی من است چرا که ایشان از نظر شرعی ولی هستند و خیلی از احکام را تعبدی پذیرفته ام.
یکی از دانشجویان در ادامه در طرح سوالاتی با بیان این که شما چه اصلاح طلبی هستید که سران خود را قبول ندارید،گفت: شما دائم در مورد اسلامی بودن اقتصاد صحبت می کنید، دائم دولت احمدی نژاد را متهم به اختلاس چند هزار دلاری می کنید در صورتی که در همین دولت جریان کرسنت اصلا روشن نیست. شما شعار های خوبی می دهید مثل دولت روحانی که با شعار آمد و قرار بود 100 روزه مشکلات اقتصادی مردم را حل کند که هم چرخ سانترفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد که الحمدلله هر دو را فلج کردند. شما هیچکس را قبول ندارید هم فکران شما وقتی به دانشگاه می آیند به جای درود بر امام، درود بر خاتمی و موسوی می فرستند.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به صحبت های این دانشجو، تصریح کرد: درکار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم و اگر در زمان خاتمی دزدی شده باید پیگیری شود. من مدیون مادی و معنوی هیچ کس نیستم و با تلاش خودم به اینجا رسیده ام.
وی در پاسخ به سوالی درباره شخصیت های سیاسی، گفت: هاشمی حالا اصلاح طلب شده است و از شخصیت های اصلاح طلب، عارف و دعایی را آدم پاکی می دانم.
کراماتی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا حجاریان را به عنوان تئوریسین اصلاح طلبان قبول دارید، اضافه کرد:حجاریان آدم متفکری بود در دستگاه امنیتی ایران هم مسئولیت داشته است. حجاریان کارهای خوب و بد زیادی هم انجام داده است اما تفکراتش را در مورد دین قبول ندارم.
این دانشجو در پاسخ صحبت های کراماتی بیان کرد: تفکرات شما در قالب اصلاح طلبان نمی گنجد و پیشنهاد می کنم که از لیست اصلاح طلبان بیرون بیایید.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالاتی در مورد این حصر سران فتنه و نقش هاشمی در فتنه 88، افزود:من هر چه که به نفع نظام باشد را می پذیرم و حصر را هم می پذیرم. وقتی همه جا رده پای هاشمی در فتنه است، چرا رئیس تشخیص مصلحت نظام است؛ پسر هاشمی به زندان رفت چرا با خودش سکه برد قانون پسرش را به زندان برد خودش را هم به زندان ببرد مگر چه کسی است؟
وی ادامه داد: رهبری با کسی تعارف ندارد و همه چیز را طبق مصلحت انجام می دهند ایشان می خواهند فتنه را جمع کند و ما نباید به آن دامن بزنیم
کراماتی تصریح کرد: هر کسی که مخالف نظام باشد باید شدیدا با او برخورد شود و فرقی هم نمی کند که چه کسی باشد خواه هاشمی یا هر کس دیگری!
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در مورد مشکلات اقتصادی و تخصص وی برای مجلس گفت: طناب رکود و تورم در کشور به گونه ای است که از هر طرف بکشیم ممکن است آسیب ببیند؛ حال که نفت به حداقل قیمت رسیده است، کار بسیار سختی است و به این زودی ها اتفاق خاصی نمی افتد.
وی افزود: بحث تورم با اشتغال است و برای اشتغال هم باید تولید صورت بگیرد و تولید هم باید بازار عرضه داشته باشد اما ما بازار عرضه وسیعی نداریم مگر اینکه شرایط خاصی در پسا برجام به وجود آید.باید شرکت هایی برای سرمایه به ایران بیایند یا افرادی را برای آموزش تخصصی به خارج از کشور بفرستیم. برای حل این مشکل تنها با مسائل درونی نمی توانیم.
کراماتی ادامه داد: در دوران هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی به این مسئله که اقتصاد ما بر معیشت مردم تاثیر گذاشته است توجهی نشده است. ما کشوری هستیم که با آسیای مرکزی، قفقاز، عربستان و کشورهای دیگر راه خاکی داریم و می توانستیم استفاده های اقتصادی زیادی را بکنیم.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که اروپا و امریکا خواهان ما و مسلمانان نیستند، اضافه کرد: عربستان 16 هزار شاه زاده در حد بن لادن دارند که پول و ثروت زیادی دارند و فرقه های زیادی را به وجود می آورند که یکی از آنها داعش شده است.
وی تصریح کرد: اگر توافق با آمریکا را نپذیریم، شرایط مان بدتر می شود. دولت کارهای عمرانی نمی کند.
کراماتی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر رای بیاورید به کدام کمیسیون می روید، بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون فرهنگی؛ شیراز شهر فرهنگی است، مفاخر و مشاهیر شیراز زیاد هست که اگر برایش وقت گذاشته شود بودجه های خوبی را می توان برای شیراز به دست آورد.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالی در مورد برخورد دولت با منتقدان، اظهار کرد:من خودم هم تعجب می کنم که چرا روحانی در برخورد با بعضی از مسائل این گونه برخورد می کند!
وی در مورد برجام نیز گفت: برجام حق نبود اما کاری نمی شود کرد.
کراماتی با بیان این که برخی مواقع با نظر رهبری مخالف بودم اما بعد متوجه شدم ایشان درست می گویند، افزود:من  با ورود ما به سوریه و فدا شدن جوانانمان موافق نبودم ولی حالا می بینم اگر آنها نبودند، داعش به ایران هم رسیده بود و به این نتیجه رسیدم که رهبری عالمانه می اندیشند، چرا که برای ایشان شیعه و ایران مهم است.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز  ادامه داد: هیچ کس در دنیا خواهان ماندگاری ما نیست و هر لحظه می خواهند شریان های اقتصادی ما را قطع کنند؛ تنها راه پابرجایی ملت ایران گوش به فرمان رهبری و اقتصاد مقاومتی است.
وی در مورد کار تیمی با دیگر نمایندگان شیراز و فارس گفت: من یا رای نمی آورم یا در اقلیت رای می آورم؛ ما باید کار تیمی کنیم.
کراماتی در مورد هزینه تبلیغاتی افزود: تا حالا 9 میلیون خرج کردم و از این پس یک ریال را نه دارم و نه خرج می کنم؛ کسی هم به عنوان پشتوانه مالی نمی پذیرم.
کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز در مورد اصلاح طلبی و اصولگرایی گفت: اصلاح طلبی را در نقد می دانم. اصولگرایان با نقد مقابله می کنند. باید اصولگرای اصلاح طلب باشیم.هر اندیشه ای از هر کس که در تضاد با رهبری باشد اصلا قبول ندارم.
کراماتی در پایان در پاسخ به سوالاتی که به صورت یک کلمه ای پرسیده شد به شرح زیر جواب داد:
سوال: «فقر»؟        جواب: «فحشا»
سوال: «یتیم»؟       جواب: «درماندگی»
سوال: «انقلاب»؟    جواب: «رهرو»
سوال: «رهبر انقلاب»؟    جواب: «ولایت»
سوال: «هاشمی»؟    جواب: «متحیر»
سوال: «علی لاریجانی»؟    جواب: «مصلحت اندیش»
سوال: «ضرغام صادقی»؟    جواب: «ترد شده»
سوال: «آیت الله ایمانی»؟    جواب: «نائب»
سوال: «مهندس افشانی(استاندار فارس)»؟    جواب: «جایگزین برادرم»
سوال: «علاء الدین کراماتی»؟    جواب: «دوست دارد همین طور بماند»
سوال: «عارف»؟    جواب: «معتدل»
سوال: «جنتی»؟    جواب: «قاطع»
سوال: «علی محمد دستغیب»؟    جواب: «مسجد آتشی ها»
سوال: «ذوالانوار»؟    جواب: « نماینده ای برای تمام فصول»
سوال: «بسیجی»؟    جواب: «حیثیت»
کراماتی در پایان درباره پاتوق مطالبه فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز گفت:فکر می کردم خیلی اذیتم کنید ولی برخوردتان محترمانه بود.
این برنامه با نوشتن یادگاری علاء الدین کراماتی بر دفتر پاتوق مطالبه فعالین بسیج دانشجویی شهر شیراز بعد از نزدیک به 3 ساعت پرسش و پاسخ به پایان رسید.
انتهای پیام/
ارسال نظرات