مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت: کاری که جریان دانشجویی در این میان می‌تواند انجام دهد ایجاد جریان سازی در میان مردم و کمک به تحقق این طرح است که باید مطالبه از مسئولین صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۶۲۸۶۹۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛

صبح امروز نشست خبری رونمایی از سامانه «مجلس نما» در سالن خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه شریف با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.

 

سامانه «مجلس نما» یک پویش ملی و مردمی برای شفافیت داوطلبانه نامزدهای نمایندگی مجلس است، در این برنامه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی حضور داشتند.

 

احسان ایرانمنش، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در این برنامه گفت: یکی از ارکان اصلی در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و زمانی که مردم سالاری الگوی ما برای حکومت داری در جمهوری اسلامی شد بنابراین هر حکومتی در ایران باید مردم را در اولویت قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: باید ویژگی خاصی برای مردم جامعه قائل شد البته بدون مشارکت مردم در مواقعی که نظام به آنها نیازمند است در واقع نظام دیگر معنایی ندارد همیشه تبلور مشارکت مردم را در یک جامعه حضور آنها در پای صندوق‌های رای در انتخابات دیده‌ایم.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با بیان اینکه نمی‌شود از مردم بخواهیم به ما رای بدهند ولی در طول چهار سال مطالبه‌ای نداشته باشند اظهار داشت: باید به مردم اطلاعات کافی را بدهیم تا در برهه‌های حساس هم چون انتخابات که مولفه قدرت یک جامعه است بتوانند شرکت کنند.

 

وی افزود: انحصار اطلاعات و عدم افشای اطلاعات برای مردم منجر به تزویر می‌شود جریان آزاد اطلاعات در میان مردم وجود داشته باشند ملت اعتمادشان به نمایندگان بیشتر خواهد شد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با بیان اینکه آنچه که در طرح شفافیت داوطلبانه مد نظر ماست صرفا تحقق این طرح به صورت صددرصد نیست ادامه داد: کاری که جریان دانشجویی در این میان می‌تواند انجام دهد ایجاد جریان سازی در میان مردم و کمک به تحقق این طرح است که باید مطالبه از مسئولین صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی نباید اسیر دو قطبی ها شود گفت: سیاستمداران سعی دارند که همیشه برای ادامه حیاتشان دو قطبی را به وجود بیاورند و دو قطبی اعتدال و افراطی، دو قطبی معیشت در برابر آرمان از دو قطبی‌های اشتباه در جامعه ماست با توجه به اینکه سردمدار حرکت آرمان خواهی در کشور دانشجویان هستند سیاسیون قصد دارند که از نیروهای جوان در پازل‌های خود استفاده کنند که جنبش‌های دانشجویی باید در این میان هشدار باشند.

 

ایرانمنش با بیان اینکه دو قطبی گری انقلابی و ضد انقلاب مهم است ادامه داد: هر چه روح مطالبه گری در جامعه هویدا شود بازی های سیاسی کاهش و در نهایت به رسیدگی به کارهای مردم منجر خواهد شد.

 

وی افزود: از تمامی تشکل‌های دانشجویی برای حمایت از این طرح دعوت شده است


انتهای پیام/
ارسال نظرات