چیزی که غرب را در معادلات و محاسبات خود دچار اشتباه و تردید کرد عدم شناخت مردم و نادیده گرفتن سلاح ایمان، بصیرت، باور قلبی مردم به حضرت امام و قدرت رهبری و منطق ایشان بود.
کد خبر: ۸۶۲۸۷۳۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۸



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بابلسر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرامدرن است، اظهار کرد: آنانی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تحولات ایران دخیل بودند، وقوع چنین پیروزی برای ملت بزرگ ایران تا 30 سال آینده غیرممکن می‌دانستند.

سرهنگ پاسدار سیدموسی حسین‌نژاد در نشست خبری به‌مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر طی گفت‌وگویی با گرامیداشت نام و یاد شهدا، اظهار کرد: میشل فوکو فیلسوف و اندیشمند فرانسوی در زمان وقوع انقلاب اسلامی به ایران آمد و در شهرهای تهران و قم حضور داشت، فوکو از مردم می‌پرسید رهبران ایران چه رویایی در سر دارند و از این هیاهو به کجا خواهند رسید، این اندیشمند فرانسوی حاصل مشاهداتش را به‌صورت مقاله جمع‌بندی و در برخی از نشریات اروپایی به چاپ رساند.

وی با بیان اینکه فوکو در نوشته‌هایش این‌طور نتیجه گرفت که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرامدرن است، افزود: در حال حاضر نتیجه پژوهش‌های فوکو در یک کتاب با عنوان بررسی یک قرن انقلاب به دنیا عرضه شده است.

فرمانده سپاه ناحیه بابلسر ادامه داد: نکته جالب توجه در این کتاب، نتیجه‌گیری فوکو در این کتاب بود که به صراحت اشاره می‌کند و در واقع به دنیای غرب پیشنهاد می‌دهد که شما در مقابل انقلاب اسلامی دو راه حل بیشتر ندارید یا باید بپذیرید که انقلاب اسلامی در تاریخ همتا ندارد یا باید در تئوری‌های همه انقلاب‌ها تجدیدنظر کنیم، چراکه انقلاب اسلامی ایران همه تئوری‌ها را زیر و رو کرده است.

حسین‌نژاد تصریح کرد: از این رو سیاست‌مداران و تئوری‌پردازان غرب و اروپا به ویژه ایالات متحده آمریکا در خاطرات خود انقلاب اسلامی را زلزله‌ای ویران‌گر برای جهان غرب دانستند که انقلاب اسلامی تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود، بلکه این پیروزی حامل یک پیام برای کشورهای اسلامی و زمینه‌ای برای ایجاد موج خیزش رهایی بخش در کشورهای اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه آنچه که آنان را وحشت‌زده و تبدیل به کابوس برای آنها شده بود پیام انقلاب بود، خاطرنشان کرد: این پیام هم ماهیت اسلامی داشت و هم ماهیت فرهنگی و مبتنی بر اندیشه دینی و اسلامی بود و پیروزی انقلاب به معنای صدور پیام انقلاب و ارزش‌های دینی و اسلامی در دنیا بود و این مطلوب دشمن نبود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بابلسر با تأکید بر اینکه از این رو تلاش‌های زیادی در سطح نظام بین‌الملل از سوی چپاول‌گران منابع ایران صورت گرفت تا از فروپاشی شیرازه حکومت پوسیده رژیم منحوس شاهنشایی جلوگیری شود، اظهار کرد: در میان بهت و ناباوری افکار عمومی دنیا، این مردم ستمدیده و مظلوم ایران بودند که با سلاح توکل به خدا و ایمان در برابر رژیم تا بن‌دندان مسلح رژیم جبار پهلوی به پیروزی رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی ملت ایران در برابر آن حمایت‌های بی‌دریغ غرب و آمریکا از رژیم دست نشانده بیشتر شبیه یک معجزه بود تا یک تحول و حادثه عادی، گفت: آنانی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تحولات ایران دخیل بودند، وقوع چنین پیروزی برای ملت بزرگ ایران تا 30 سال آینده غیرممکن می‌دانستند.

حسین‌نژاد اظهار کرد: برآورد وضعیتی که سازمان سیا از تحولات سیاسی و فرهنگ ایران برای رئیس جمهور آمریکا جیمی کار‌تر بیان کرده بود مبین این موضوع بود که علاوه بر ساواک، دستگاه اطلاعاتی آمریکا نیز هیچ احتمالی را در مقوله پیروزی انقلاب اسلامی پیش‌بینی نکرده بود.

وی افزود: آنان یاد گرفته بودند برای ایجاد تغییرات بنیادی یا رفرمیست که فرایند جا‌به‌جایی قدرت در یک کشور را در پی دارد، تجهیزات، تسلیحات و نیروی انسانی متخصص باید تربیت شود و تنها از این منظر می‌شود پیروز شد و اندیشه‌های خود را بر کرسی نشاند اما آنان در مورد مردم ایران دچار اشتباه فاحشی شدند.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: آن چیزی که غرب را در معادلات و محاسبات خود دچار اشتباه و تردید کرد عدم شناخت مردم و نادیده گرفتن سلاح ایمان، بصیرت، باور قلبی مردم به حضرت امام و قدرت رهبری و منطق ایشان بود.

فرمانده سپاه شهرستان بابلسر ادامه داد: آلوین تافلر نویسنده کتاب موج سوم دموکراسی در توصیف شخصیت بی‌نظیر حضرت امام خمینی(ره) گفته که امام خمینی شرق را شگفت‌زده کرد و غرب را به لرزه و در تنگنا قرار داد و عالم را به خود مشغول کرد و با ساده‌ترین زندگی دنیا را به لرزه درآورد چون او دارای فکر و اندیشه بالایی بود؛ امام خمینی(ره) مرد قرن 21 بوده اگرچه در قرن 20 از دنیا رفته است و بدون تردید ایشان واقعیت قرن 20 را تغییر دادند.

وی تصریح کرد: دنیای لیبرالیستی غرب توان محاسبه راهبرد ابرمرد ایران را نداشت و به ناچار بایستی در مقابل اندیشه اسلام ناب زانو می‌زد و حقارت راهبرد خویش و پیروزی انقلاب را می‌پذیرفت.

حسین‌نژاد بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی که نتیجه آن حاکمیت دین در جامعه ایران و گسترش آن در دنیا را در پی داشت رژیم‌های وابسته به غرب را به شدت به تکاپو واداشت تا شاید راهی برای برون رفت از این تنگنایی که انقلاب برای آنان رقم زد بیابند.

وی گفت: نزدیک به سه دهه پیش ریچارد نیکسون از رؤسای جمهور پیشین آمریکا در دکترین خود برای سیاست آمریکا نوشت که جهان اسلام در قرن 21 یکی از مهم‌ترین میدان‌های زور آزمایی سیاست خارجی امریکا خواهد بود.

حسین‌نژاد افزود: غرب با استناد به چنین راهبردهایی همواره در پی حذف انقلاب و یا کاستن از شتاب و گسترش آن در سطح منطقه و فرامنطقه بود و محصول اتاق فکر غرب برای راهبردی شدن توطئه‌های آنان، فتنه و فشارهایی بود که برای کند شدن حرکت انقلاب در سطوح مختلف صورت می‌گرفت.

فرمانده سپاه شهرستان بابلسر تصریح کرد: اکنون نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و غرب به قصد براندازی انقلاب به انواع شیوه‌ها و استراتژی‌ها متوسل شد، به این امید که شاید خودش را بازیافت کند اما نتیجه آن شد که امروز تئوریسن‌های سیاستمداران اروپایی و آمریکایی بر ضرورت پذیرش انقلاب اسلامی و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی تأکید می‌کنند و این به برکت نعمت انقلابی بوده که در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید و چراغ راه زندگی بسیاری از ملت‌های دنیا شده است.

وی با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر به آحاد امت حزب‌الله و همیشه در صحنه ایران اسلامی به‌ویژه مردم ولایت‌مدار شهرستان بابلسر، اظهار کرد: ناحیه سپاه شهرستان بابلسر نیز برای پاسداشت و نکوداشت این ایام پر افتخار ده‌ها برنامه را در سطح رده‌های خود برگزار می‌کند.

حسین‌نژاد در پایان در تشریح عناوین این برنامه‌ها از مسابقات ورزشی، حضور بسیجیان در مصلی‌های نماز جمعه، هیئت عاشقان ولایت، غبارروبی گلزار شهدا با حضور بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان، کلنگ احداث سوله صالحین در کاظم‌آباد، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان و جانبازان نام برد و گفت: نورافشانی در سطح همه رده‌ها و در سطح شهر بابلسر در شب 22 بهمن در میدان امام علی بابلسر برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها