رئیس پارک علم و فناوری مازندران خبر داد
رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: نخستین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر در شهرستان سیمرغ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۸۷۳۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۳




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی معتمدزادگان در نشست خبری نخستین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ اظهار کرد: نخستین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر در سیمرغ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای شهید کشوری و شهید ذبیحی در این جشنواره برگزار می‌شود، افزود: در این جشنواره یادی از شهدای پروازی کشور خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه شهرستان سیمرغ ظرفیت عظیمی در حوزه هوایی و هوانوردی دارد، ادامه داد: حدود 10 ایده نوآورانه، قابل سرمایه‌گذاری و ورود به حوزه کسب و کار هوایی در این جشنواره پذیرش شده و این ایده‌ها رونمایی و برگزیدگان آن انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در دانشگاه مازندران، گفت: از خانواده معزز شهدا و شرکت‌های فعال در این جشنواره تجلیل می‌شود.

معتمدزادگان با بیان اینکه معاونان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ حضور خواهند داشت، افزود: دومین مگاپارک هوایی و هوانوردی کشور در مازندران وجود دارد که استعداد بالایی در این حوزه شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری مناسبی در حوزه هوایی و هوانوردی استان صورت‌گرفته و امیدواریم شکوفا شود، اضافه کرد: جمعیت نخبگان و فناوران در مازندران بالا است و می‌توانیم حجم تجارت محصولات دانش‌بنیان در این جشنواره را افزایش دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران بیان کرد: خیلی از شرکت‌ها آمادگی سرمایه‌گذاری در حوزه هوایی و هوانوردی کشور را دارند و این جشنواره فرصت مناسبی برای فرمانداران شهرستان‌ها به‌شمار می‌رود تا سرمایه‌گذران را برای رونق گردشگری جذب کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مدرسه هوایی و هوانوردی در مازندران، افزود: هر شهرستانی بتواند زیرساخت‌های ایجاد این مدرسه را مهیا کند می‌تواند میزبان این مدرسه باشد.

معتمدزادگان با بیان اینکه شرکت‌های فعال در حوزه هوانوردی به‌عنوان مگاپارک محسوب می‌شوند و مازندران دومین مگاپارک کشور را دارد، تصریح کرد: حدود هفت شرکت مرتبط با فن‌آوری هوایی و هوانوردی در مازندران وجود دارند که می‌توانند خدمات ارزنده‌ای برای این حوزه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری مازندران برای کاهش بار مالی دولت از بخش خصوصی در حوزه‌های نوآوری استفاده می‌کند، ادامه داد: همه مازندران را به‌عنوان گردشگری و دریای می‌شناسند اما در حوزه هوایی و هوانوردی استعداد بالایی داریم که با برگزاری این جشنواره می‌توانیم مازندران را به‌عنوان قطب هوایی کشور معرفی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران در پایان گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا چالش‌ها و آسیب‌های حوزه هوایی و هوانوردی استان شناسایی و برای تقویت آن برنامه‌ریزی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها