رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس گفت: هم‌اکنون بیش از یک‌میلیون و 550 هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت بسیجی و نیروهای مسلح در کشور داریم که تاکنون 700 جلد کتاب دفاع مقدس را از آنها به چاپ رساندیم.
کد خبر: ۸۶۲۸۷۴۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۳



خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی محمدی‌فر در حاشیه سفر به مازندران  اظهار کرد: سازمان پیشکسوتان جهاد و شهادت در دوران دفاع مقدس از دو سال گذشته با تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی افزود: در این سازمان 800 هزار پیشکسوت بسیجی و 750 هزار پیشکسوت نیروهای مسلح که به درجه بازنشستگی نائل شدند، عضویت می‌یابند که در مجموع جمعیتی بالغ بر یک‌میلیون و 550 هزار نفر را رقم می‌زنند.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: این جمعیت به همراه خانواده‌هایشان حدود 7 میلیون نفر را شامل می‌شوند که مجموعه بزرگ، فاخر، آرمانی و انقلابی را شکل می‌دهند.

این مسئول با اعلام اینکه ساماندهی کسانی که دوران دفاع مقدس را درک کردند، شهید دادند، جانباز شدند و از رزمندگان محسوب می‌شوند را در دستور کار داریم، ادامه داد: وزارت دفاع به مباحث حقوقی و مادی رزمندگان می‌پردازد ولی این سازمان به امور فرهنگی، اجتماعی و مذهبی توجه دارد تا با حضور همیشه در صحنه دست به حفظ ارزش‌ها زده و با تبلیغات لازم جان‌فشانی و افتخارآفرینی بزرگان جنگ را به نسل‌های آینده انتقال دهد.

محمدی‌فر با اعلام اینکه امام راحل فرمودند که نگذاریم تا پیشکسوتان جهاد و شهادت فراموش شوند، بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی هم در تأکیدات خود حضور همیشه در صحنه پیشکسوتان جهاد و شهادت و خانواده‌هایشان را تأکید دارند.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این سازمان در استان‌هایی همانند مازندران سازماندهی‌های خود را آغاز کرده‌است و از شورای راهبردی و مدیر استانی برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: امروزه سازماندهی نیروهای ارتشی، جهادی، سپاهی و بسیجی دفاع مقدس و سیاست‌گذاری‌های لازم در دستور کار است زیرا این سازمان مردمی بوده و با توجه به کوتاهی‌های گذشته استقبال خوبی از سوی یادگاران جنگ تحمیلی را شاهد هستیم.

محمدی‌فر با اشاره به تصمیم‌گیری‌های لازم در جلسات این سازمان، گفت: از دو سال گذشته تاکنون بیش از 700 جلد کتاب دفاع مقدس از تألیفات پیشکسوتان جهاد و شهادت در سطح کشور به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها