خبرهای داغ:
یک دستگاه خودروی تانکر آبرسانی سیار به عشایر قصرشیرین شنبه شب پس از برخورد و انفجار مین دچار خسارت شد.
کد خبر: ۸۶۲۸۹۹۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قصرشیرین افزود: این تانکر مشغول ماموریت و توزیع آب آشامیدنی در بین عشایر مستقر در نفت شهر در منطقه 'خان لیلی' واقع در تنگاب نو بخش سومار بود که در برخورد با مین ضد خودرو به شدت خسارت دید ولی راننده آن آسیبی ندید.
نعمت الله نازپرورده اظهار کرد: در ماه های اخیر این چندمین بار است که در قصرشیرین انفجار مین رخ داده و این بار تانکر آبرسانی سیار عشایر منطقه با مین برخورد کرد.
از ابتدای امسال تاکنون 23 نفر در این شهرستان مرزی قربانی مین و مواد منفجره به جای مانده از جنگ تحمیلی شده اند که از این تعداد 6 نفر کشته و 17 نفر نیز مجروح شده اند.
نیروهای نظامی، کشاورزان، روستائیان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده به مین حادثه دیدگان را شامل می شود ضمن اینکه در همین مدت انفجار مین های بازمانده از جنگ باعث تلف شدن چندین راس دام و وارد شدن خسارت به ماشین های کشاورزی شده است.
جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان به مین های باقیمانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.
اکنون 2 شرکت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب 12 گروه به استعداد 100 نفر در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری و پاکسازی اراضی آلوده به مین هستند.
با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین تاکنون صدها نفر از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه بویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین براثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.
ارسال نظرات