مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان کرمان گفت: تعداد سرداران شهید در رفسنجان زیاد است و می توان برای هر کدام یک مستند تولید کرد.
کد خبر: ۸۶۲۹۰۱۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، نشست مشترک مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان کرمان با فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات و مشاوران فرماندار رفسنجان پیرامون پوشش رسانه ای اخبار و ظرفیت های مختلف شهرستان برگزار شد.

در این نشست فرماندار رفسنجان با اشاره به دغدغه رهبر، دولت و مردم در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی، خواستار اطلاع رسانی و آموزش همگانی و حرکت در جهت هوشیاری مردم شد و گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی دچار چالش هستیم و در حوزه مواد مخدر و اعتیاد گرفتاری زیاد داریم.

حمید ملانوری چالش جدید در مصرف قلیان را نتیجه ناآگاهی مصرف کننده ها دانست و افزود: فرد نمی داند با مصرف مواد مخدر چه پولی از کشور خارج می کند و در بحث امنیتی چه لطمه ای به حوزه سلامت می زند.

وی ادامه داد: در این سال ها به جای اطلاع رسانی، به طور سلبی ورود پیدا کرده ایم و مصرف مواد کاهش هم نیافته است.

فرماندار با بیان اینکه بحرانی ترین دشت کشور رفسنجان است، اظهار کرد: در بحث آب دچار بحرانیم و اگر مدیریت نشود، در آینده ای نه چندان دور با چالش روبرو می شویم.

امام جمعه رفسنجان نیز در ادامه برپایی این نشست ها را منشأ برکات دانست و با اشاره به آیاتی از قرآن، گفت: مسلماً هر کاری که جدی گرفته شود، پیروزی در آن بیشتر است.

حجت الاسلام رمضانی پور توجه به مسئله معنوی نماز را خواستار شد و از پرداختن به مسئله نماز در سریال ها ابراز خرسندی کرد و افزود: در ساخت سریال ها باید به سمتی برویم که هنرمندان با پوششی که در تلویزیون حاضر می شوند، در بیرون دیده شوند.

وی در ادامه اهمیت خانواده ها به نماز را در تشویق فرزندان به نماز مؤثر خواند و اظهار کرد: فرهنگ نماز در کاهش آسیب ها تأثیرگذار است.

استفاده از ظرفیت های دانش آموزی و دانشجویی در اجرا و گویندگی رادیو، انعکاس برنامه های فرهنگی و مذهبی مراکز آموزشی رفسنجان، امکان تولید برنامه توسط هنرمندان و معرفی برترین های جشنواره خوارزمی و بهره گیری از دانش آموزانی که در زمینه تلاوت قرآن و اذان حائز رتبه بوده اند، خواسته عده ای از مسئولین حاضر در نشست بود که علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان پیرامون آن توضیحاتی ارائه و از انجام آن استقبال کرد و گفت: دانش آموزانی که مستعد اجرا و گویندگی هستند می توانند به رادیو رفسنجان مراجعه و تست صدا بدهند؛ برای پوشش اردوهای راهیان نور دانشجویی نیز آمادگی داریم با دریافت تصاویر صحنه های زیبای این اردو را منعکس کنیم.

عدم پوشش سراسری آنتن تلویزیون در بخش های از شهر و تأخیر در پخش اخبار و فعالیت های بخش ها از دیگر مشکلات بخشداران بود که در نشست مطرح کردند و معاون فنی و خبری صداو سیما به آن پاسخ دادند.

رحمتیان معاون فنی مرکز صدا و سیمای استان با بیان اینکه ۹۷ درصد جمعیت رفسنجان تحت پوشش شبکه دیجیتال است، گفت: سیگنال ضعیف در پخش برنامه های تلویزیونی به دلیل آنتن نامناسب پشت بام است که باید تعویض یا در ارتفاع بالاتر نصب شود.

میرکمالی معاون خبری مرکز صدا و سیما نیز معرفی مباحثی چون کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی را سوژه های خوبی برای گزارش توسط خبرنگاران بیان کرد و گفت: رفسنجان جزو شهرهای اول در تولید خبر است اما در تولید گزارش باید فعال تر شود.

استفاده از ظرفیت های گردشگری و ساخت مستند در حوزه پسته و آب از دیگر پیشنهادات علیرمضانی بود که خواستار توجه گزارشگران برای تولید این برنامه شد و افزود: تعداد سرداران شهید در رفسنجان زیاد است و می توان برای هر کدام یک مستند تولید کرد.

ارسلان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نیز با اشاره به پتانسیل هایی چون مس و ظرفیت های کشاورزی و اقتصادی در رفسنجان، خواستار انعقاد قرارداد با دستگاه های مرتبط برای ساخت تولیدات در این زمینه شد تا از این طریق برنامه های خوبی تألیف شود.

علیمرادی معاون برنامه ریزی فرماندار نیز پیشنهاد ساخت برنامه هایی با محوریت مسائل اشتغالزایی و کارآفرینی در سطح شهرستان داد و گفت: باید اماکن گردشگری و تاریخی و شخصیت های ادبی و علمی معرفی شوند و برای مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا نیز برنامه هایی تولید شود.

علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان در ادامه به ضریب نفوذ رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید بیشتر از قبل به بحث تحکیم خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی در تلویزیون پرداخت؛ اگر فرهنگ خانواده درست شکل بگیرد، می تواند بسترساز فرهنگ عمومی جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از ظرفیت های فرهنگی و هنری رفسنجان در شبکه های سراسری و استانی استفاده می شود، گفت: آمادگی داریم از ظرفیت های مختلف شهرستان در صدا و سیما بهره بگیریم.



ارسال نظرات