خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب در گفتگو با بسیج:
امام جمعه گیلانغرب گفت: انقلاب اسلامي در يكي از حساس ترين نقاط جهان همچون زلزله اي غيرمترقبه، اردوگاه آرام و بي دغدغه استكبار را به شدت به لرزه درآوردوبا وقوع انقلاب اسلامي ايران براي اولين بار يك كشور مسلمان به طور موفقيت آميزي قدرت هاي بزرگ غربي را به مبارزه طلبيد.
کد خبر: ۸۶۲۹۰۲۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری در آستانه دهه مبارک فجر  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي اظهار داشت: سي و هفت سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذردودر طول اين مدت، نظام اسلامي مراحل دشوار و موانع بسياري  را پشت سر گذاشته است كه بي شك نهال انقلاب را تنومندتر و مستحكم تر از گذشته كرده استدر این راستا با ورود به دهه چهارم از عمر انقلاب كه مقام معظم رهبري به خوبي آن را "دهه پيشرفت و عدالت" ناميده اند، لزوم تبيين دستاوردهاي اين انقلاب عظيم اسلامي خصوصاً براي نسلهاي جوان انقلاب بيش از پيش احساس مي شود.

 

وی به ماهیت خدایی پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و  تصریح نمود :انقلاب اسلامي ايران، بي هيچ  ترديدي معجزه اي الهي بود كه به  دست معجزه گر مردي از سلاله پاك پيامبر(ص)، به انجام رسيد و نگاه اميد مظلومان و مستضعفان جهان را به خود خيره ساخت.
امام جمعه گیلانغرب یاد اور شد :تأثير عملي و سريع انقلاب اسلامي در منطقه و برآشفتن شعله خشم مردم مسلمان و غيرمسلمان در بسياري از كشورهاي تحت سلطه استعمار، خود گواه روشني بر اين مدعاست؛ زيرا در كمتر مقطعي از تاريخ بشريت، شاهد پيروزي و تأثيرگذاري قاطع يك جنبش صرفا مردمي بوده ايم.

حجت الاسلام مهری  خاطر نشان کرد :اين جنبش الهي، همه متفكران و سياستمداران را به حيرت و تعجب واداشت زيرا هيچ يك از تحليلگران و سازمان هاي جاسوسي دنيا كه به دقيقترين وسايل كسب اطلاعات سري مجهز بودند، نتوانستند وقوع چنين انقلاب شگرفي را در منطقه حساس خاورميانه و در دوره اقتدار شاهنشاهي حاكم بر ايران پيش بيني نمايند.

وی  ماهیت ضد استکباری و استکبار ستیزی انقلاب را یاد آور شد و اذعان کرد:انقلاب اسلامي در يكي از حساس ترين نقاط جهان همچون زلزله اي غيرمترقبه، اردوگاه آرام و بي دغدغه استكبار را به شدت به لرزه درآوردو با وقوع انقلاب اسلامي ايران براي اولين بار يك كشور مسلمان به طور موفقيت آميزي  قدرت هاي بزرگ غربي را به مبارزه طلبيد و منافع مادي آن ها را با خطر جدي مواجه ساخت.

حجت الاسلام مهری گفت :از نظر سمبوليك، انقلاب ايران نخستين پيروزي مسلمين بر غرب از قرن 16 ميلادي به اين طرف محسوب مي شود. نكته اين جاست كه اسلام عامل هدايت كننده اين انقلاب بوده و هيچ يك از ايسم هاي غربي، ناسيوناليسم، كاپيتاليسم، كمونيسم و سوسياليسم در آن نقشي نداشتندو بی شک  دو عامل رهبري و حضور و مشاركت مردم از عناصر اصلي انقلاب عظيم اسلامي ايران مي باشند.

امام جمعه گیلانغرب  بر  ضرورت صیانت همه جانبه از آرمانهای و دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و تصریح نمود: برهمگان خصوصا کسانی که در انقلاب عزیز اسلامی مردم نقش موٍثر داشته اند پدران مادران کسانی که آن دوران ظلمت و تاریکی و خفقان را درک کرده اند وهمچنین مدیران و مسئولان لازم و ضروری است که ضمن حفظ و صیانت بیش از پیش  ، دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی را برای مردم خصوصا نسل جوان ونوجوان ما تبیین و تشریح کنند .

ارسال نظرات