دبیر شورای ستاد بهینه‌سازی انرژی کشور در اردبیل:

دستگاه‌های اجرایی در کاهش مصرف انرژی برنامه‌ریزی منسجمی انجام دهند

توسعه فناوری اطلاعات، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های جدید برای تجاری‌سازی یکی اولویت‌های اساسی است که برنامه‌های مهمی در این راستا انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۲۹۰۴۹
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، یدالله سبوحی در حاشیه جلسه مصرف بهینه انرژی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: در حال‌ حاضر گازهای گلخانه‌ای در کشور 4 درصد کاهش یافته است که احتمال می‌رود بعد از شکست تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و نیز اجرای طرح برجام این آمار به 12 درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه باید دستگاه‌های اجرایی نیز در کاهش مصرف انرژی برنامه‌ریزی منسجمی انجام دهند، بیان کرد: توسعه فناوری اطلاعات، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های جدید برای تجاری‌سازی یکی اولویت‌های اساسی است که برنامه‌های مهمی در این راستا انجام شده است.

دبیر ستاد شورای بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست کشور تصریح کرد: مدل‌های کسب و کار جدید برای رونق اقتصادی و کاهش مصرف انرژی در کشور شناسایی شده است و در این راستا قرار است همایشی برگزار شود تا بتوانیم با معرفی مدل‌های کسب و کار در کشور شاهد توسعه اقتصادی کشور باشیم.

سبوحی اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی فرصت‌های جدید فضای کسب و کار و نیروهای انسانی متخصص در کشور شناسایی شود تا بتوانیم در مراکز نوآوری و توسعه فناوری از این ظرفیت‌ها در راستای کاهش مصرف انرژی و بهبود فضای کسب و کار کمک بگیریم.

وی تصریح کرد: مرکز نوآوری شبکه‌های تخصصی بهینه‌سازی انرژی در کشور راه‌اندازی شده است و در این راستا استان‌های کشور باید با برنامه‌ریزی اساسی و راهبردی و کاربردی خود را به این شبکه متصل کنند تا از برنامه‌های این مرکز در راستای کاهش مصرف انرژی بهره ببرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار