مسئول کمیته قرآن و تشکل‌های مذهبی ستاد دهه فجر استان قرآن را منشاء انقلاب اسلامی دانست.
کد خبر: ۸۶۲۹۱۲۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال وبختیاری؛ مهدی پرتو بروجنی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن را کتاب شفا بخش عنوان کرد و اظهار کرد: انقلاب ما متاثر از قرآن و آموزه‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه تنها راه خوشبختی انسان قرآن است، تصریح کرد: با استفاده از قرآن انسان به کمال می‌رسد چرا که قرآن فانوس راه انسان است.

رئیس اداره امور قرانی استان با اشار به برگزاری برنامه‌های متفاوت در دهه فجر سال جاری بیان کرد: برای نخستین بار 8 نفر از چهره‌های بین المللی در یک دهه در استان حضور خواهند یافت که می‌توان به استاد سعید طوسی رتبه اول مسابقات بین المللی سال 72، استاد مسعود عنایتی مقدم رتبه نخست مسابقات بین المللی سال 81، استاد حسن رضائیان رتبه نخست مسابقات بین المللی سال 68، استاد دکتر محمد حسین سعیدیان رتبه نخست مسابقات بین المللی سال 66، استاد حسین فردی رتبه نخست مسابقات بین المللی سال 86، استاد مهدی عادلی رتبه نخست مسابقات بین المللی سال 83، استاد دکتر مسعود نیکدستی رتبه نخست مسابقات بین المللی سال 89 و نابغه حفظ قرآن کریم علی امینی اشاره کرد.

پرتو بروجنی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: در مدت زمان حضور این قاریان بین‌المللی در استان محافل انس با قرآن در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

وی برگزاری کارگاه تجوید قرآن را از دیگر برنامه‌های این دهه خواند و گفت: این کارگاه در سه نقطه از استان با حضور استاد سعیدیان و استاد طوسی برگزار می‌شود.

مسئول کمیته قرآن و تشکل‌های مذهبی ستاد دهه فجر استان با بیان اینکه اختتامیه جشنواره اذان در 14 بهمن برگزار می‎‌شود خاطرنشان کرد: در این جشنواره 300 نفر ثبت نام کردند که آثاتر خود را به صورت اینترنتی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

پرتو بروجنی افزود: این جشنواره در 5 رده سنی برگزار شده است که در هر رده 5 نفر به عنوان نفرات برتر معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: در اختتامیه این جشنواره از همه شرکت کنندگان تقدیر خواهد شد و نفرات اول نیز علاوه بر تجلیل ویژه اذانشان در صدا و سیمای استان ضبط و پخش خواهد شد.

مسئول کمیته قرآن و تشکل‌های مذهبی ستاد دهه فجر استان یکی دیگر از برنامه‌های ویژه استان چهارمحال و بختیاری در این دهه برپایی ایستگاه قرآن بخوان جایزه ببر در پیست اسکی چلگرد است که کودکان و نوجوانان می‌توانند با خواندن یک سوره هدایای را دیافت کنند.

پرتو هدف از این کار را ایجاد فضایی معنوی در مکان تفریحی پیست اسکی استان دانست و افزود: این برنامه از 12 بهمن ماه آغاز می‌شود و تا 22 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات