مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به رشد 22.7 درصدی منابع این بانک در یک سال منتهی به بهمن ماه امسال، گفت: این میزان رشد در حالی محقق شد که منابع قرض‌الحسنه شبکه بانکی 2.7 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۶۲۹۱۴۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیامک دولتی، با اشاره به نهمین سال فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: تعداد شعبه بانک به 528 شعبه رسیده و در این مدت 9 شعبه ادغام شده است.

وی افزود: سهامداران عمده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بانک‌های ملی،‌ملت، صادرات، تجارت، سپه، کشاورزی، مسکن، رفاه، صنعت و معدن و توسعه صادرات هستند که برای تبدیل شدن به سهامی عام عدم تکمیل سرمایه مهمترین مانع بود.

* زمینه عرضه سهام بانک در بورس فراهم می‌شود

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه از مجموع 10 بانک 8 بانک سهمشان از سرمایه بانک را پرداخت کردند، گفت: دو بانک دیگر هم مصوبات لازم را در این زمینه را تأیید کردند و امیدواریم تا پایان امسال و یا احتمالاً تا پایان 22 بهمن ماه بتوانیم سرمایه بانک را تکمیل و شرایط عرضه در بورس را فراهم کنیم.

* رشد 22.7 درصدی منابع

دولتی منابع این بانک را 4 هزار و 372 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: منابع بانک در یکسال منتهی به بهمن ماه 22.7 درصد رشد داشته و مانده تسهیلات اهدایی با 49.7 درصد افزایش به 3 هزار و 953 میلیارد تومان رسیده است.

* مطالبات معوق 1.25 درصد

وی ادامه داد: میزان مطالبات معوق بانک از مجموع تسهیلات پرداختی 1.25 درصد است که تلاش می‌کنیم با اقداماتی به حدود یک درصد کاهش دهیم. البته این مطالبات معوق بیشتر سررسید گذشته هستند. به گونه‌ای که تنها یک تا دو ماه از سررسید آن گذشته است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به کاهش 2.9 درصدی سپرده‌های قرض‌الحسنه کل شبکه بانکی تصریح کرد: با وجود این کاهش در منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها سپرده‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 22.7 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، نسبت منابع به مصارف بانک از 104 درصد در بهمن ماه سال گذشته به 110 درصد رسیده است.

دولتی با بیان اینکه نسبت سرانه پرسنل به منابع قرض‌الحسنه بانک از 13 میلیارد و 192 میلیون ریال به 15 میلیارد و 485 میلیون ریال افزایش یافته است، گفت: نسبت منابع به شعب از 66 میلیارد و 800 میلیون ریال به 82 میلیارد و 813 میلیون ریال بالغ شده است.

وی با اشاره به طرح رویش باور در این بانک گفت: بر اساس این طرح سپرده‌گذار می‌‌تواند محل مصرف سپرده خود را تعیین و یا افرادی را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کند که از سپرده‌های وی استفاده کرده و تسهیلات بگیرند. میزان مشارکت مردم در این طرح 207 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین از راه‌اندازی سامانه افتتاح حساب آنلاین خبر داد و گفت: این سامانه که به زودی افتتاح خواهد شد به تدریج با حوزه تسهیلات هم تسری داده می‌شود. این اقدام موجب کاهش حضور مشتری در شعب می‌شود.

به گفته وی، یکم اسفند ماه مراسم تجلیل از خیرینی که از محل سپرده‌های آنها تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است برگزار می‌شود.

دولتی در خصوص سقف تسهیلات پرداختی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این سقف 15 میلیون تومان است و شرایط اعطای تسهیلات در مرحله اول داشتن گردش حساب در بانک است اما اگر فردی مشکل خاصی داشته باشد و تسهیلات ضروری (به عنوان مثال برای درمان) بخواهد، با دریافت مستندات تصمیم مدیریتی درباره آن اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه سقف 15 میلیون تومان قطعاً جوابگوی برخی نیازها از جمله اشتغال نیست، تصریح کرد: درخواست از بانک مرکزی برای افزایش سقف تسهیلات داشتیم اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم، اگر سرمایه بانک تکمیل و تبدیل شدن به سهامی عام نهایی شود، بهتر می‌توان این مسائل را پیگیری کرد.

مدیرعامل این بانک قرض‌الحسنه افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد و هم اکنون نسبت کفایت سرمایه بانک بیش از 30 درصد است.

ارسال نظرات