خبرهای داغ:

برنامه های کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم تشریح شد

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم برنامه های کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۲۹۲۰۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم امروز (11 بهمن) در نشست خبری کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم، عنوان کرد: شورای تبلیغات انقلاب اسلامی کمیته‌های مختلفی دارد که یکی از این کمیته ها، کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم است. 

برنامه‌های مساجد در دهه فجر باید مردمی باقی بماند

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم تصریح کرد: هدف از کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی، ایجاد هماهنگی بین برخی دستگاه هاست تا برنامه‌های ایام دهه فجر در مساجد پرشورتر برگزار شود، همچنین یکی دیگر از اهداف این کمیته این است که برنامه‌های مساجد در دهه فجر مردمی باقی بماند و متولی دولتی پیدا نکند. 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی اظهار داشت: کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم با حفظ مردمی بودن شکل گرفته است تا از برنامه‌های مساجد حمایت کند. 

وی افزود: کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم متشکل از چند دستگاه از جمله آستان مقدس حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، فرماندهی بسیج محلات و مساجد، شورای سیاستگذاری ائمه جماعات، اوقاف و امورخیریه استان قم، سازمان تبلیغات، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم است. 

بیش از 68 عنوان برنامه در ایام دهه فجر به همت کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم بیان کرد: این کمیته در طی دو ماه اخیر، بیش از 5 جلسه برگزار کرد و در نهایت، بیش از 68 عنوان برنامه در ایام دهه فجر در دستور کار خود داد. 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: دیدار با مراجع تقلید، برگزاری جشن‌های مردمی در همه مساجد استان، توجه ویژه به جشن‌های روستایی در ایام دهه فجر از جمله برنامه‌های مساجد در ایام دهه فجر است. 

10 ویژه برنامه در 10 مسجد شاخص استان با حضور شخصیت‌ها برگزار می‌شود/برگزاری پرسمان نسل جوان در مساجد

وی با بیان این که10 برنامه فاخر در 10 شب در 10 مسجد از 8 منطقه استان قم برگزار می‌شود، گفت: در ایام دهه فجر، هر شب در یکی از مساجد شاخص قم، جشن‌های مردمی با حضور و سخنرانی شخصیت‌های برجسته از جمله آیت الله اراکی، آیت الله اراکی، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی، حجت الاسلام ماندگاری و ... برگزار می‌شود. 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم با بیان این که پرسمان نسل جوان از دیگر برنامه‌های کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: نسل جدید به دلیل این که از ابتدای انقلاب اسلامی فاصله گرفته است، باید از چرایی انقلاب مطلع شود و از شبهاتی که بیگانگان القا می‌کنند، جواب‌های مناسب دریافت کند. 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: در ایام دهه فجر، کارشناسان متخصص و باتجربه به مساجد اعزام می‌شوند و به پرسش‌های جوانان در زمینه چرایی انقلاب اسلامی پاسخ می‌دهند. 

توزیع 20 هزار بروشور مسابقه انقلاب در مساجد استان قم 

وی با بیان این که مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه‌های کمیته مساجد است، گفت: کمیته مساجد به تعداد 20 هزار بروشور مسابقه انقلاب تهیه کرده است که در سطح مساجد استان توزیع شده است و هر شب به 7 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.  

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم اظهار داشت: گلبانگ «الله اکبر» جزء شعائر انقلاب است که در قرآن کریم نیز به حفظ شعائر توصیه شده است، اما متأسفانه این مسأله در سال‌های اخیر کمرنگ شده است و کمیته مساجد زمینه احیای شعائر انقلابی را فراهم می‌کند. 

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی «فجرآفرینان» در دهه فجر

حجت الاسلام و المسلمین روحانی یادآور شد: در ایام دهه فجر جشنواره فرهنگی ورزشی «فجرآفرینان» در رشته‌های مختلف ورزشی ویژه خواهران و برادران سطح مساجد استان قم برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم با کمک خیرین، زمینه اعزام 120 نفر از جوانان و نوجوانانی که تا کنون به زیارت حضرت امام رضا (ع) مشرف نشدند، را فراهم کرده است تا در ایام دهه فجر به زیارت این امام رئوف (ع) مشرف شوند. 

برگزاری محفل قرآنی در بیت امام خمینی (ره)

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم عنوان کرد: در ایام دهه فجر، دوره آموزشی وب مستر با هدف جنبش محتوایی انقلاب و با نگاه «هر مسجد یک سایت» آغاز می‌شود، همچنین کمیته مساجد از ساخت نمادهای نفوذ استکبار در 22 بهمن حمایت می‌کند. 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی بیان کرد: به همت کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم، ویژه برنامه محفل قرآنی در شام 12 بهمن (دوشنبه) پس از نماز مغرب و عشاء در بیت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار