انتخاب داورزني به عنوان رئيس فدراسيون واليبال براي سومين دوره متوالي
محمدرضا داورزني با رأي قاطع اعضاي مجمع فدراسيون واليبال براي سومين دوره متوالي به عنوان رئيس فدراسيون واليبال انتخاب شد. او بعد از انتخاب مجدد گفت كه اولين هدفش در فدراسيون صعود به المپيك و قرار گرفتن روي سكوي اين مسابقات است.
کد خبر: ۸۶۲۹۲۱۰
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
به گزارش خبرگزاري بسیج، برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون واليبال، بهانه‌اي شد تا ديروز اهالي توپ و تور در سالن هگمتانه هتل المپيك دور هم جمع شوند. با توجه به پايان رسيدن دوره چهار ساله رياست محمدرضا داورزني، مجمع انتخاباتي واليبال تشكيل شد تا رئيس فدراسيون براي يك دوره چهار ساله ديگر انتخاب شود. علاوه بر داورزني، رحمانيون و سليمي هم در براي انتخابات ثبت‌نام كرده بودند تا از بين اين سه گزينه، يك نفر با رأي مجمع به عنوان رئيس فدراسيون واليبال انتخاب شود. شلتوكچي ديگر نامزد رياست فدراسيون در همان روزهاي ابتدايي بعد از ثبت‌نام انصراف داده بود تا انتخابات ديروز با حضور سه نامزد برگزار شود. 
در شروع نشست نامزدهاي انتخابات هر كدام به مدت 10 دقيقه وقت داشتند تا با ارائه يك معرفي از خودشان، برنامه‌هايشان را براي فدراسيون تشريح كنند. ابتدا كليپي از موفقيت‌هاي واليبال در دوران رياست داورزني نمايش داده شد. علي رحمانيون كارمند وزارت ورزش هم در فرصت 10 دقيقه‌اي‌اش از برنامه‌هايش براي توسعه پايدار محيط‌زيست، كسب سهميه المپيك و ورزش همگاني در واليبال صحبت كرد و در پايان ابراز اميدواري كرد كه يك صدم درصد بتواند تأثيرگذار باشد! سومين نامزد هم عليرضا سليمي بود، او هم مانند داورزني ترجيح داد تا با پخش كليپ به معرفي خودش بپردازد؛ كليپي كه سليمي را اينطور معرفي كرد: «مردي از جنس ورزش، از جنس توانستن و موفق شدن»او هدف‌هايش را هم قهرماني واليبال در المپيك، ليگ جهاني و جام جهاني و قهرماني جهان و تبديل واليبال ايران به قدرت اول واليبال دنيا اعلام كرد!
پس از پايان فرصت 10 دقيقه‌اي نامزدها براي معرفي، نوبت به رأي‌گيري رسيد و 42 نفر حاضر در مجمع به صورت جداگانه رأيشان را به صندوق انداختند. همان طور كه پيش‌بيني مي‌شد، محمدرضا داورزني كه واليبال در دوران هشت ساله‌اش با يك جهش موشكي در جمع قدرت‌هاي واليبال دنيا قرار گرفته، توانست با كسب 41 رأي براي چهار سال ديگر به عنوان رئيس فدراسيون انتخاب شود. داورزني ديروز براي سومين دوره متوالي به عنوان رئيس فدراسيون واليبال انتخاب شد تا دوران حضورش در فدراسيون 12 ساله شود. او مرداد 85، براي اولين بار بود كه به عنوان رئيس فدراسيون انتخاب شد و جانشين محمدرضا يزداني خرم لقب گرفت؛ مديري كه نزديك به 18 سال و از سال 68 تا 85 در فدراسيون فعاليت مي‌كرد. 

داورزني: توانايي كارهاي بزرگ‌تر را داريم
داورزني پس از انتخاب مجدد به عنوان رئيس فدراسيون واليبال در سخناني در مجمع فدراسيون با تشكر از اعتماد دوباره مجمع، هدف اصلي‌اش را المپيكي شدن واليبال عنوان كرد: «رفتن به جمع تيم‌هاي برتر دنيا و ماندن در اين سطح مرهون همكاري همه اهالي واليبال است، صعود به المپيك و رفتن روي سكوي المپيك از اهداف پيش روي ما است. اميدوارم كه در پايان چهار سال كارنامه بهتري در واليبال رقم بزنيم.» بعد از پايان مجمع هم رئيس فدراسيون به ميان خبرنگاران آمد و بيشتر درباره برنامه‌هايش در چهار سال پيش رو صحبت كرد: «ما كارهاي عقب‌افتاده زيادي داريم كه بايد انجام دهيم. ما در واليبال ساحلي در ابتداي راه هستيم. برنامه‌هاي زيادي داريم كه بايد محقق شوند من روزهاي خوبي را پيش روي واليبال ايران مي‌بينم و همه مصمم هستيم كه با همدلي سكوهاي مختلف را فتح كنيم.» رئيس فدراسيون واليبال درباره رأي قاطعش براي انتخاب دوباره اين طور توضيح داد: «پيام اين 41 رأي وفاق در واليبال و رضايت مردم از برنامه‌هاي ما بود. آنها احساس كردند كه با برنامه‌هاي ما به آرزو‌هاي خود مي‌رسند. اميدوارم با عملكرد خوب خود پاسخ مناسبي به آنها بدهيم و به عنوان تنها رشته تيمي كه اميد زيادي به كسب سهميه المپيك داريم به اين رويداد مهم برسيم.»

داورزني ادامه داد: «شيب حركت ما مثبت بوده و در رده هشتم جهان هستيم و سعي مي‌كنيم بهتر شويم. از اين به بعد البته كارمان سخت‌تر مي‌شود چون رقباي گردن كلفتي داريم. حفظ اين جايگاه بسيار مهم است. بايد خون تازه به تيم ملي بدهيم و براي المپيك ٢٠٢٠ بايد نسل جديدي روي كار بيايند.»او در پايان هم گفت: «واليبال به ورزشي تبديل شده كه در خانواده‌ها و در فرهنگ مردم حضور دارد ولي تبديل شدن به يك سنبل در جامعه كار سختي است و كارهاي سخت‌تري را نيز پيش رو داريم ولي من مطمئن هستم كه اهداف ما محقق خواهد شد. در بخش بانوان فعال‌تر شويم و در بخش ساحلي هم در ابتداي راه هستيم. باور دارم كه ما توانايي كارهاي بزرگ‌تري هم داريم. من شخصاً به پتانسيل‌ كشور و بدنه فدراسيون واليبال ايمان دارم و مطمئنم كه مي‌توانيم كارهاي بزرگ‌تري انجام دهيم.»
ارسال نظرات