خبرهای داغ:

پنجمین یادواره شهید دکتر رهنمون برگزار می‌شود

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: یادواره شهید دکتر رهنمون با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی دوران دفاع مقدس می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۹۳۸۳
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،یاور شاهولی اظهار داشت: یادواره شهید دکتر رهنمون، کنگره‌ای علمی و فرهنگی است که به صورت سالانه با هدف زنده‌نگداشتن یاد و خااطره شهدای جامعه پزشکی دوران دفاع مقدس  برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال پنجمین دوره این یادواره برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این یادواره در بیمارستان‌های صحرایی دوران دفاع مقدس به منظور احیای خاطرات پزشکانی که در دوران دفاع مقدس و 8سال جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند، انجام می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان بیان کرد: این کنگره در سال‌های اخیر به دو بخش به هم پیوسته تقسیم شده که در بخش نخست آن مجمع پزشکان دوران دفاع مقدس با هدف انتقال تجربیاتی از جمله نحوه برخورد با ظایعات ناشی از ترکش‌ها و بیماران شیمیایی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مجمع زنجیره و سرعت انتقال مجروح بررسی می‌شود، گفت: تجربیات امروز پزشکان و دستاوردهای جدید آنان در مباحث علمی و پزشکی، بازبینی عیب‌ها و نواقص و نیز بررسی عملکرد جامعه پزشکی در دروان جنگ از دیگر مباحث مطرح شده در این مجمع است.

شاهولی عنوان کرد: بخش دیگر به بخش فرهنگی مرتبط است که نسبت به زنده کردن خاطرات جامعه پزشکی دوران دفاع مقدس و در رأس آن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید دکتر رهنمون نمونه‌ای از ایثار این قشر موثر در دوران 8 سال جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: پزشکان در دوران جنگ پا به پای دیگر مردم برای دفاع از میهن کوشیدند و به تکریم و رسیدگی به رزمندگان می‌پرداختند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان بیان کرد: نماد این کنگره شهید رهنمون است که پزشکی متخصص، متعهد و رزرمنده‌ای با تمام خصوصیات مثبت بوده‌اند. شهید رهنمون بعد از نماز صبح به هنگام حضور در بیمارستان خاتم‌الانبیاء توسط بمباران هواپیماهای عراقی به همراه دیگر همکارانش به شهادت رسید.

وی گفت: بیمارستان‌خاتم‌الانبیا پس از بمباران تخریب شد و امروزه دیگر آثاری از آن برجا نمانده است، بیمارستان امام رضا(ع)  که در مجاورت آن بیمارستان قدیمی بازسازی شده یکی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌‎رود.

شاهولی درباره کنگره فرهنگی و به تعبیری جایزه شهید رهنمون عنوان کرد: در این بخش از برنامه جامعه پزشکی بر اساس معیارهای خاصی فرد حائز تقدیر را مشخص کرده و یاد بود این کنگره را به وی اعطا می‌کنند.

وی افزود: بخش عملی یادواره شهید دکتر رهنمون در دانشگاه شهید چمران اهواز در تاریخ 11 تا 12 بهمن‌ماه و نیز بخش فرهنگی این یادبود در بیمارستان‌های صحرایی در تاریخ 13 و 14 برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها