از سال گذشته ذخیره آب چاه‌های روستا به شدت تحلیل رفته و در حال حاضر روستا با بی آبی مواجه شده است و مشکلات فراوانی را برای اهالی بوجود آورده است.
کد خبر: ۸۶۲۹۳۹۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فراهان خبر ،روستای شیرین آباد یکی از روستاهای توابع شهرستان فراهان است، در این روستا 850 نفر سکونت دارند و شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و دامپروری است.

شبکه آرسانی روستا به صورت خودگردان می باشد و تحت پوشش اداه آب و فاضلاب روستایی نمی باشد.

از سال گذشته ذخیره آب چاه‌های روستا به شدت تحلیل رفته و در حال حاضر روستا با بی آبی مواجه شده است و مشکلات فراوانی را برای اهالی بوجود آورده است.

  در حال حاضر آب روستا از موتورآب کشاورزی یکی از کشاورزان تهیه می شود و اهالی ماهانه مبلغ یک میلیون و نیم به صاحب موتورآب پرداخت می کنند اما با شروع فصل کشاورزی و روشن شدن موتورآب برای آبیاری زمین های کشاورزی صاحب موتورآب، در طول روز روستا فقط یک ساعت آب خواهد داشت.

 علیرغم اینکه مسئولان اداره آب و فاضلاب روستایی فراهان تلاش‌ها و اقدامات ارزشمندی را برای رفع مشکلات کم آبی انجام داده‌اند، هنوز مشکل بی آبی روستا حل نشده است.

اداره آب و فاضلاب روستایی تاکنون دوبار در اطراف روستا اقدام به حفر چاه کرده است اما هیچ یک از چاه های حفاری شده به آب نرسیده است.

یکی از چاه های حفاری شده در اطراف روستا و دیگری در زمین های روستای مجاور که زمین آن توسط یکی از خیرین اهدا شده، حفر شد.

علی شیرین آبادی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به معضل بی آبی در روستا گفت: با شروع معضل کم آبی در روستا 250 خانوار از روستا به شهرهای اطراف مهاجرت کرده اند و الان 266 خانوار ساکن روستا هستند.

 وی با اشاره به اینکه آب روستا از موتورآب یکی از کشاورزان روستا تامین می شود، افزود: آب از موتورآب کشاورزی وارد منبع آب روستا و بعد از کلر زنی، آب برای استفاده اهالی وارد شبکه آبرسانی روستا می شود. 

شیرین آبادی با اشاره به قرارداد دهیاری روستا و صاحب موتورآب افزود: براساس این قرار داد ماهانه یک میلیون پانصد هزار تومان باید به صاحب موتورآب پرداخت کنیم، برای تهیه این مبلغ ماهانه از هرمشترک، برای هر مترمکعب 200 تومان و علاوه برآن مبلغ 2000 تومان به ازای اعضای هر خانوار جمع آوری می کنیم. 

دهیار شیرین آباد اظهار کرد: برای استاندار سازی انشعاب کنتور روستائیان از هر مشترک مبلغ 55 هزار تومان جمع آوری شد و انشعاب کنتور هر مشترک استاندار شده است.

وی با اشاره به اقدامات اداره آب و فاضلاب روستایی در حل مشکل بی آبی روستا گفت: اداره آب و فاضلاب روستایی دوبار برای حفر چاه اقدام کرده است ولی به آب نرسید، باراول چاه در اطراف روستا حفر شد و بار دوم چاه در زمین های روستای مجاور که زمین آن توسط یکی از خیرین اهدا شده بود، حفر شد.

شیرین آبادی افزود: در هفته گذشته کارشناسان اداره آب و فاضلاب روستایی فراهان چند نقطه در اطراف روستا را برای حفاری مشخص کردند و بزودی حفاری را آغاز می کنند.

دهیار شیرین آباد با بیان اینکه تحویل شبکه آبرسانی خودگردان روستا به آب و فاضلاب روستایی فراهان، گفت: در صورتی که حفر چاه در روستا نتیجه دهد و معضل بی آبی حل شود، شبکه آبرسانی خودگردان روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی فراهان قرار می گیرد.

وی با اشاره به تامین آب کشاورزی روستا توضیح داد: اهالی روستا برای تامین آب کشاورزی روستا، استخری را با هزینه 60 میلیون تومان احداث کردند و  با این احذاث استخر آبیاری کشاورزی بهتر شده است.

شیرین آبادی با بیان اینکه نماینده مردم فراهان در مجلس قول مساعدت در احداث استخر داد، افزود: با پیگیری های فراوان روستائیان، نماینده به قول مساعدت در احداث استخر عمل نکرد.

دهیار شیرین آباد خاطر نشان کرد: خواسته ما از مسئولین این است که هر چه سریعتر نسبت به حفاری چاه قبل از شروع فصل کشاورزی اقدام کنند زیرا با استفاده آب موتورآب برای کشاورزی، رنج بی آبی سبب مهاجرت روستائیان می شود.

ارسال نظرات