فرمانده سپاه مشگین‌شهر:

واگذاری تسهیلات اقتصاد مقاومتی به صورت گروهی در قالب تعاونی

با پیگیری های انجام گرفته و پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط این نهاد در طول سال‌های گذشته گام‌های مثبتی در راستای راه اندازی کارگاه‌های کوچک اقتصادی و کشاورزی و دامی برداشته شده است.
کد خبر: ۸۶۲۹۴۲۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، جلسه کار گروه اقتصادی و کشاورزی با حضور مهندسین کشاورزی و مسئولین مربوطه در محل ناحیه مشگین‌شهر برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ پاسدار محمد پورمند فرمانده سپاه شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه پیگیری منویات مقام معظم رهبری از جمله وظایف سپاه و بسیج در جامعه اسلامی است افزود: در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی سپاه در عرصه های مختلف اقتصادی وارد عرصه شده و در طول سال‌های گذشته توانسته است خدمات ارزشمندی تقدیم جامعه اسلام کند و این امر در شهرستان مشگین‌شهر نیز به نحو احسن انجام گرفته است.

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین دغدغه های سپاه بوده و است لذا با پیگیری های انجام گرفته و پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط این نهاد در طول سال‌های گذشته گام‌های مثبتی در راستای راه اندازی کارگاه‌های کوچک اقتصادی و کشاورزی و دامی برداشته شده و زمینه اشتغال جمعی از فعالان و علاقمندان به این عرصه فراهم گردیده است.

ایشان تصریح کرد: به طوری که در سال جاری بالغ بر 35 میلیارد ريال تسهیلات در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی توسط این ناحیه تامین و از طریق بانک مهر اقتصاد به علاقمندان مردم واگذار شده است و در سال‌های آینده نیز این روند با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

پورمند خاطر نشان کرد: کلیه اقدامات انجام گرفته در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و کمک به دولت در راستای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان بوده است.

وی تاکید کرد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال آتی به صورت جمعی و در قالب تعاونی های کوچک در جهت ایجاد واحدهای تولیدی در سطح شهرستان واگذار می‌شود لذا لازم است از امروز اقدامات اولیه و شناسایی افراد و گروه ها جهت واگذاری این تسهیلات شناسایی و پرونده انان جهت پرداخت تسهیلات اماده شود تا در سال آتی با اعلام واگذاری هر چه زودتر این تسهیلات پرداخت شود تا در فصل کاری تولید کنندگان بتوانند به نحو احسن از این تسهیلات استفاده کنند.

در این جلسه حسین خدایی مسئول کانون بسیج مهندسی کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر ضمن تشریح فعالیت های این کانون گفت: این کانون در تلاش است تا با ایجاد قطب تولید منطقه ای اقدام به علمی کردن کشاورزی کند.

وی افزود: طرح همگام با کشاورزان توسط این کانون آغاز شده و بالغ بر 90 نفر از مهندسان کشاورزی در این عرصه فعالیت می‌کنند به طوری که این افراد توانسته اند فعالیت خود را در عرصه های مختلف کشاورزی در 180 روستا سازماندهی و اجرا نمایند تا شاهد رشد کشاورزی در این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به شعار سال جاری گفت: کانون بسیج مهندسی کشاورزی شهرستان اماده تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی شهرستان هستند تا زمینه علمی کردن کشاورزی را در منطقه ترویج دهند.

ارسال نظرات