خبرهای داغ:
حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی گفت: تقوا و مطالعه در احوال گذشتگان از لوازم اصلی بصیرت است و انسان بی تقوا هرگز بصیر نخواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۹۴۴۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از در قزوین، همایش بصیرتی کارکنان سپاه ناحیه بوئین زهرا با حضور حجت الاسلام موسوی شالی امام جمعه شال برگزار شد.

حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی در این همایش،با بیان اینکه به فرموده پیامبر (ص) هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است افزود: بصیرت دژ محکمی است که امام زمان خود را اشتباه نگیریم زیرا در تاریخ کسانی بوده اند که بصیرت لازم را نداشته اند و مسیر را اشتباه رفته اند.

وی تقوا و مطالعه در احوال گذشتگان را از لوازم بصیرت برشمرد و گفت: طبق آیه قرآن کریم هرکس تقوای الهی را پیشه کند خداوند به او فرقان و بصیرت را عطا خواهد کرد.

موسوی شالی اظهار داشت: مطالعه تاریخ در افزایش بصیرت انسان به قدری مهم است که امام علی (ع) بر آن تاکید دارند و می فرمایند: من چنان در احوال گذشتگان مطالعه کرده ام که گویی با آ نها زیسته‌ام

وی با اشاره به هر چیزی که  در این دنیا خداوند آفریده است برای هدایت بشر بوده است ابراز داشت: اگر شیطان در این عالم وجود دارد خداوند انبیاء را برای هدایت فرستاده است و وجود شیطان هیچگونه منافاتی با اختیار انسان ندارد.

امام جمعه موقت شال با تاکید بر افزایش تقوای الهی جهت بصیرت افزایی خاطرنشان کرد: آنچه که در کربلا اتفاق افتاد و همه قربه الی الله برای سر بریدن فرزند زهرا (س) آمدند و در کشتن امام حسین (ع) از هم سبقت گرفتند از بی بصیرتی و بی تقوایی مسلمین بود.

2001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها