خطیب جمعه شهرستان خلیل آباد در دیدار با کارکنان سپاه شهرستان:

حضور حداکثری در انتخابات، شرط اول رقابت سالم است

خطیب جمعه خلیل آباد گفت: شرط اول رقابت سالم حضور همگان در انتخابات است و عده ای به دنبال سست کردن انتخابات به وسیله کاهش حضور مردم هستند.
کد خبر: ۸۶۲۹۵۱۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی،در دیدار با کارکنان سپاه ناحیه خلیل آباد با اشاره به نکاتی از بیانات امام خمینی(ره) اظهار داشت: یکی از نکاتی که امام (ره) مد نظر داشتند این بود که فرمودند حضرات آقایان فقهای شورای نگهبان را با آشنایی و شناخت انتخابات کردم و احترام به آنها و حفظ مقام آنان را لازم و ضروری می دانم.

وی ضمن گرامیداشت ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر خاطر نشان کرد: موضوعی مهمتر از گرامیداشت دهه فجر در کشور نداریم و باید این ایام باید هر چه با شکوه تر و به صورت مردمی برگزار گردد.

ناهیدی با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات در دیدار با دست اندرکاران انتخابات تصریح کرد: شرط اول رقابت سالم حضور همگان در انتخابات است و عده ای به دنبال سست کردن انتخابات به وسیله کاهش حضور مردم هستند.

وی با بیان اینکه مردم با بصیرت و با فکر وارد عرصه شوند و افراد صالح را انتخاب کنند، اذعان نمود: همه کاندیداهای انتخاباتی باید به قانون تمکین بکنند، به نهادهای قانونی نباید اهانت شود، اذهان عمومی را مشوش نکنند و وعده های غیر عملی ندهند.

خطیب جمعه خلیل آباد با بیان اینکه از نظر مقام معظم رهبری دشمن ملت ایران همواره ۳ راهکار مشخص را برای انتخابات در جمهوری اسلامی داشته است، تاکید کرد: برنامه دشمن برای اصل انتخابات است که کاری بکنند که انتخابات به تعطیلی کشیده شود و به انتخابات خدشه وارد شود.

وی برنامه دیگر دشمن را علیه حضور پرشور مردم در انتخابات دانست و اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که مردم را با تهدیدهای متفاوت مانند تهمت سالم نبودن انتخابات و تقلب و… از حضور در انتخابات باز دارد.

حجت الاسلام ناهیدی برنامه سوم دشمن را جلوگیری از انتخاب افراد صالح برشمرد و ابراز داشت: دشمن به وسیله غوغا، تبلیغات فریبنده ، تهمت زنی و… به دنبال این است که مردم نتوانند یک انتخاب سالم و صالح باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به اروپا اظهار داشت: سفر رئیس جمهور در رأس یک هیئت ۱۲۰ نفره به اروپا و انعقاد چندین سند همکاری در ایتالیا و فرانسه ، نگاه و توجهات خبری را به خود جلب کرده است.

امام جمعه خلیل آباد همچنین گفت: رئیس جمهور از این جهت سفر به اروپا را از ایتالیا و فرانسه آغاز کرده است که روم و پاریس می تواند زمینه را برای ورود ایران به قاره سبز فراهم بکند و این دو کشور می توانند نیاز های اولویت بندی شده کشور مثل نوسازی هواپیماهای کشوری، ریل، خودرو و… را برآورده سازد.

 وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به بیست و چهارمین اجلاسیه سراسری نماز، تصریح کرد: مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از عالم مجاهد حجت الاسلام قرائتی بر مساله احساس مسئولیت همگانی در ترویج نماز به نکاتی اشاره فرمودند که کارهای بزرگ و اقدامات مفیدی در جهت ترویج نماز صورت گرفته است.

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه یکی از موثرترین کارها برای کاهش آسیب های اجتماعی ترویج نماز در جامعه است، اذعان نمود: اقامه نماز یکی از وظایف عمومی و از واجبات همگانی مخصوصاً در حکومت اسلامی است و همه باید تلاش کنند که حتی یک نفر از جوانان میهن اسلامی در نماز سهل انگاری نکند.
 
وی در ادامه دشواری های لحظه جان دادن را از سخترین لحظات زندگی انسان دانست و خاطر نشان کرد: بر اثر رسیدن لحظات مرگ یک انقلاب و دگرگونی تمام وجود انسان را فرا می گیرد و یا به دلیل روبه رو شدن با جهانی تازه که از هر جهت ناشناخته و مجهول می باشد.
 
این مقام مسئول در خاتمه خاطر نشان کرد: این سختی ها نیز می تواند به سبب قرار گرفتن در برابر نتیجه اعمال و ترسیدن از سرنوشت نهایی و یا به دلیل جدا شدن از اقوام و بستگان و یا به دلیل اینکه بی ثباتی این دنیا را به چشم خود می بیند و اینجا است که وحشتی عظیم سراسر وجود او را فرا می گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها