همایش اقتصاد مقاومتی به همت کانون بسیج مهندسین با حضور نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی استان، مسئولان و مهندسین کشاورزی در شهرستان خرمدره برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۹۵۲۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به آیات قرآن گفت: در قرآن کریم در خصوص آبادی زمین بارها به ما امر شده و به نظر میاید هرنفر در وسع خود وظیفه ای در مقابل این مهم را دارد.

حجت الاسلام رحیمی نیا افزود: در هر کار یا پروژه ای بسیج و سپاه وارد شده موفق بودیم و خروجی کار بهتر بوده به عنوان مثال همین بسیج مهندسین کشاورزی که طرح ها و کارهان آن برمبنای اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در بحث مصرف گرایی همیشه شعار دادیم ولی عملا میبینیم در همه ابعاد مصرف گرایی مارا محاصره کرده و این باعث شده از تولید تا مصرف کار ما موفق به نظر نمیرسد .

رحیمی نیا اظهار داشت: مصرف کالای خارجی از معضلات کشور ماست که البته این هم برمیگردد به کیفیت نه چندان خوب کشور محصولات و تولیدات کشور که مردم را سوق می دهد به طرف استفاده از کالاهای خارجی.

این مسئول ادامه داد: معنای اقتصاد مقاومتی متکی بودن به نیروها و تواناییهای خود و وابسته نبودن به خارج است، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد کارآمد.

حجت الاسلام رحیمی نیا گفت: همکاری همه قوای مرتبط با بحث کشاورزی باید در یک راستا حرکت کنند و کارها و فعالیت ها موازی همدیگر باشند نه مقابل هم.

وی افزود: روستاها یکی از کانون های اصلی تولید هستند ولی بعضا مشاهده می شود خود روستاها وابسته به شهرها شدند،تصمیمات غلط و رویکرد غلط اقتصادی باعث تضعیف روستاها شده است.

در این همایش چندتن از نخبگان مهندسی کشاورزی از فعالیت ها و طرح های خود مطالبی ارائه دادند و در پایان لوح های تقدیر از طرف جهاد کشاورزی شهرستان به نخبگان کشاورزی اهدا شد.

ارسال نظرات