شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن اعلام کرد، تولید خودرو را در همه واحدهای تولیدی خود در سراسر ژاپن به مدت یک هفته متوقف می‌کند.
کد خبر: ۸۶۲۹۷۳۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن اعلام کرد، به دلیل کمبود ورق‌ و قطعات فولادی تولید خودرو، خطوط تولید خود در سراسر ژاپن را به مدت یک هفته متوقف می کند.

بزرگ ترین خودروساز جهان در حال حاضر به دلیل وقوع انفجار در یک واحد تولید فولاد در مرکز ژاپن در اوایل ماه ژوئن، که قطعات تولیدی این شرکت را تأمین می کرد، هم اکنون با مشکل تأمین قطعات فولادی مواجه شده است.

به گفته سخنگوی تویوتا این شرکت تنها برای ادامه فعالیت تا روز 8 فوریه قطعات فولادی دارد و از این روز تا روز 13 فوریه تولید در خطوط تولید این خودروساز متوقف خواهد بود.

در حال حاضر توقف تولید شرکت فولاد آیچی که قطعات فولادی مخصوص تویوتا را تولید می‌کند،‌ این شرکت با مشکلات نظیر کمبود قطعات فولادی موتور، دنده و گیرباکس، و همچنین شاسی روبرو شده است.

آیچی اعلام کرده است که بازگرداندن خطوط تولید قطعات فولادی به چرخه تولید تا ماه مارس طول خواهد کشید.

بنا به اعلام تویوتا، واحدهای تولیدی خارج از ژاپن این شرکت به تولید خود ادامه خواهند داد و در روز 15 فوریه نیز خطوط تولید در ژاپن نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به مدار تولید باز خواهند گشت.

این شرکت در سال گذشته میلادی 4 میلیون خودرو در ژاپن تولید کرد که 46 درصد از آن صادر شد.

از جمله مدل هایی که تنها در ژاپن تولید می شوند، می توان به تویوتا لندکروز و کرولا و همچنین پریوس (یاریس) هیبریدی اشاره کرد.

این شرکت  تنها در ژاپن روزانه 14 هزار دستگاه خودرو تولید می کند که نسبت به ماه دسامبر گذشته 10 درصد رشد داشته است و این تعطیلی می تواند به کاهش تولید 100 هزار دستگاه خودرو توسط این شرکت منجر شود.

به دلیل اجرای برنامه "تولید به هنگام" از سوی تویوتا و با هدف به حداقل رساندن هزینه انبار داری قطعات، این شرکت روزانه چندین بار از شرکت های تأمین کننده قطعات خود قطعه تحویل می‌گیرد و به همین دلیل میزان قطعات انبار شده در تویوتا نسبت به دیگر خودروسازان بسیار پایین تر است.

تویوتا در سال 2015 با تولید 10.15 میلیون دستگاه خودرو بزرگ ترین خودروساز جهان شد.

اصلی ترین زیر مجموعه های گروه خودروسازی ژاپن برندهای‌ تویوتا، لکسوس و تولید خودروهاس سنگین هانو است.

ارسال نظرات