خبرهای داغ:
سخنان دور از شأن و توهین آمیز هاشمی رفسنجانی بعد از اعلام عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی خطاب به شورای نگهبان و مردم در رسانه های فارسی زبان بیگانه مورد استقبال قرار گرفت و برجسته سازی شد.
کد خبر: ۸۶۳۰۰۲۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،سخنان دور از شأن و توهین آمیز هاشمی رفسنجانی در مراسم دولتی که به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد برگزار شده بود موجی از واکنش‌ها را در رسانه‌های داخلی و خارجی و شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

 

سخنان جنجال آفرین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از اعلام عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی در حالی خطاب به شورای نگهبان و مردم ایراد شد که با برجسته سازی در رسانه‌های فارسی زبان بیگانه، در برخی موارد با استقبال رسانه‌های معاند مواجه شد.

 

بر اساس این گزارش، وب سایت فارسی "بی بی سی" (BBC) با انتخاب تیتر «هاشمی رفسنجانی: اگر انتخاب را به مردم تحمیل کنیم شرارت پیش می‌آید»، نوشت: «اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران از رد صلاحیت های صورت گرفته در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان انتقاد کرده و گفته "در انتخابات بندهای بی‌خودی جلوی مردم می‌بندیم".


بی بی سی افزود: «او هشدار داده که " اگر انتخاب را به مردم تحمیل کنیم، شرارت" پیش می آید.»

 

 

سند <a href='../../Keywords/8862/%D8%A8%DB%8C%20%D8%A8%DB%8C%20%D8%B3%DB%8C' target='_blank'>بی بی سی</a>

 

 

وب سایت "صدای آمریکا" (VOA) نیز با تیتر «اعتراض رفسنجانی به رد صلاحیت حسن خمینی: شما صلاحیت‌تان را از کجا آورده‌اید؟» در این باره نوشت: سخنان این مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران توسط رادیو و تلویزیون حکومتی ایران پوشش داده نشد.

 

 

سند <a href='../../Keywords/235752/%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C%20%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7' target='_blank'>صدای آمریکا</a>

 

 

همچنین "رادیو فردا" (RadioFarda) ارگان سازمان سیا آمریکا با انتخاب تیتر «انتقاد شدید رفسنجانی از شورای نگهبان: چه کسی به شما اجازه قضاوت داده»، نوشت: این سخنان در حالی است که پس از ثبت نام بی‌سابقه بیش از ۱۲ هزار تن برای نامزدی در انتخابات، محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان و احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، با انتقاد از کثرت ثبت‌نام‌ها تأکید کرده بودند که اهداف دیگری پشت پرده این نام‌نویسی‌هاست».

 

 

سند <a href='../../Keywords/56577/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%20%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7' target='_blank'>رادیو فردا</a>

 

 

"العربیه" (Alarabiya) وابسته به آل سعود نیز ضمن انتشار سخنان امروز رفسنجانی با تیتر «هاشمی رفسنجانی خطاب به شورای نگهبان: شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟» نوشته است: «روند رد صلاحیت‌های دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بسیار گسترده بود و اکثر نامزدهای منتسب به جریان اصلاح طلب یا حتی جریان موسوم به معتدل نزدیک به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را شامل شد».

 

 

سند <a href='../../Keywords/1790/%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%87' target='_blank'>العربیه</a>

 

 

وب سایت "دویچه وله" (DW) آلمان نیز به بازتاب سخنان هاشمی با تیتر «تردید رفسنجانی درباره صلاحیت اعضای شورای نگهبان» پرداخت و در این باره نوشت: «رد گسترده صلاحیت نامزدها در سخن برخی دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی نیز بازتابی انتقادی پیدا کرده است. علی یونسی، وزیر سابق اطلاعات و معاون کنونی رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب، در مصاحبه‌ای با "خبرآنلاین" گفته است: متاسفانه به این شکل با هر انتخاباتی که برگزار می‌کنیم، بخش قابل توجهی از هموطنان را دلسرد و مایوس می‌کنیم. وقتی ما هزاران نفر را رد صلاحیت می‌کنیم و بعد آنها را متهم می‌کنیم به این که آنها التزام عملی به اسلام ندارند، اختلافات را دو چندان می‌کنیم.»

 

 

سند دویچه وله

 

 

رادیو بین المللی فرانسه (RFI) نیز با تیتر «حمله شدید رفسنجانی به شورای نگهبان در اعتراض به ردصلاحیت حسن خمینی» به استقبال سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرودگاه مهرآباد رفت. رادیو فرانسه نوشت: هاشمی رفسنجانی ادامه داد: "چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما این‌ها را داد؟ اگر امام خمینی و نهضت ایشان و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نبودند. زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم هدیه بدی به بیت امام دادید."

 

 

سند رادیو فرانسه

 

 

لازم به ذکر است که خانواده هاشمی رفسنجانی در اقداماتی خارج از عرف و قانون، بارها به گفتگو با رسانه‌های معاند و ضد انقلاب پرداخته‌اند و در موارد متعددی مورد حمایت و پوشش خبری این رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. این در حالی است که تا کنون مسئولان و نخبگان سیاسی نسبت به این موضوع هشدار داده و اعتراض کرده اند.

 

سخنان دوراز شأن و توهین آمیز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عدم تائید صلاحیت کاندیدای مورد حمایت هاشمی رفسنجانی خطاب به شورای نگهبان، موجی از اعتراضات را در بین مسئولان و شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

 

گفتنی است که این سخنان هاشمی به علت توهین آمیز بودن، از صدا و سیما پخش نگردیده است.

منبع: جام نیوز

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۰:۰۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
چرا هاشمی افسارگسیخته علیه ارکان نظام می تازد؟
پاسخ این پرسش را باید در عدم صلاحیت وی برای حضور در مجمع تشخیص مصلحت و در خبرگان رهبری جستجو کرد
ناشناس
۰۰:۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
دوستان توجه کنید!
هاشمی اراده کرده تا خاندان امام خمینی را علیه اندیشه های امام خمینی علم کند و سید حسن را قربانی اغراض قدرت طلبانه خود کند. شاخص افکار بلند امام خمینی، مخالفت با هرنوع «خاندان سالاری» است؛ اما هاشمی با انگیزه تحریک سید حسن آقا می کوشد او را با عنوان آیه الله و علامه فریب دهد و همان بلایی را که بر سر خاتمی و موسوی و کروبی آورد و به نام آنها فتنه گری کرد، به همان کجراه خود ادامه دهد. هاشمی برای تحقق خاندان سالاری خودش، تلاش می کند، خاندان امام خمینی را آلت دست قرار دهد و به بهانه آنها به جنگ با نظام امام خمینی قیام کند.
ناشناس
۱۱:۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
وقتی ایشون صراحتا اعلام می کنن مردم بدهکار بیت امام هستن دیگه نباید انتظار دیگه ای از ایشون داشت.
پر بیننده ها