نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:

اخلاق انتخاباتی را از مبارزه امام(ره) با شاه بیاموزیم/همراهی برخی در داخل با دشمن برای به حاشیه راندن بیانات امام(ره)

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه امام(ره) در مدیریت انقلاب به مردم درس اخلاق می‌دادند گفت: اکنون نیز در آستانه انتخابات قرار داریم و باید مراقب باشیم با حفظ ارزش زبان مومن، هر کلمه‌ای را بر زبان جاری نکنیم و همانطور که امام(ره) منع کردند به ماموران شاه ناسزا نگوییم، رفتار کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۰۰۵۷
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از حوزه علمیه یزد، آیت‌ الله محمد رضا ناصری پیش از ظهر امروز در گردهمایی روحانیون و طلاب استان یزد که به مناسبت 12 بهمن ماه در بیت نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار شد با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر به تشریح سیره عملی زندگی، منش و رفتار و نحوه مدیریت امام خمینی (ره) در رابطه با انقلاب پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه نسل جوان با مدیریت و رفتار و کردار امام خمینی(ره) آشنا نیست، ضرورت دارد تا از این فرصت 10 روزه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای معرفی سیره و منش امام راحل(ره) و نوع مدیریت ایشان برای نسل جوان بهره‌برداری کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه معتقدم که بنیانگذار انقلاب اسلامی نهضتی را که در این زمینه برای انقلاب به راه انداختند سه بخش بود که در ایران و نجف و پاریس موجب بروز این انقلاب و سرنگونی رژیم شاهنشاهی شد، گفت: بنیان گذار انقلاب اسلامی(ره) با آگاه‌ سازی و روشنگری مردم در خصوص استقلال انسانی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم نخستین قدم خود را برای این انقلاب برداشتند و استقلال شخصیتی مردم را کلید زدند.
امام جمعه یزد با بیان اینکه امام(ره) در قدم اول حرفی از اسرار خود مبنی بر ایجاد حکومت اسلامی نزدند تا دشمن متوجه نشود و اقدامی بر علیه امام (ره) نداشته باشد، افزود: امام این اقدامات روشنگری و آگاه‌سازی مردم را تا پیش از تبعید به نجف اشرف در لایه‌های جامعه برای مردم جاری کرد و مردم را به تفکر و تعقل وا داشت اما حرفی از ایجاد حکومت اسلامی نزد.
رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه دومین حرکت امام(ره) در نجف اشرف کلید خورد ادامه داد: امام(ره) با روشنگری در نجف اشرف در مورد رژیم غاصب شاهنشاهی ایران، باعث جلب نظر علما و مردم نجف شده و آن‌ها را نیز در این حرکت عظیم با خود همراه ساختند.
وی با بیان اینکه قدم سوم هم در پاریس دنبال شد خاطرنشان کرد: قدم سوم به صورت جدی و محکمتر از دو گام نخست از سوی ایشان در پاریس دنبال شد و انقلاب در آستانه شکل‌گیری قرار گرفت و با خروج شاه از کشور و ورود امام(ره) به میهن به پیروزی رسیدیم.
اخلاق انتخاباتی را از مبارزه امام(ره) با شاه بیاموزیم
استاد برجسته حوزه علمیه استان یزد با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) در مدیریت انقلاب به مردم درس اخلاق می‌دادند گفت: اکنون نیز در آستانه انتخابات قرار داریم و باید مراقب باشیم با حفظ ارزش زبان مومن، هر کلمه‌ای را بر زبان جاری نکنیم و همانطور که امام(ره) منع کردند به ماموران شاه ناسزا نگوییم، رفتار کنیم.
نماینده ولی ‌فقیه در یزد با تبیین نقش مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی در پیروزی این انقلاب گفت: آنچه که امام (ره) در ذهن داشت به زیبایی مدیریت کرد و همین مدیریت موثر و همراه با تفکر و تعقل بود که انقلاب را به بار نشاند و با گذشت سه دهه از آن هنوز پابرجاست، زیرا تفکر امام(ره) در مخالفت با قدرت‌های فاسد و زورگوی غربی بود و اصل مبارزه ایشان بر علیه رژیم‌ شاه به بر پیاده سازی حاکمیت خدا و قانون خداوند بر جامعه بود.
روشنگری پادزهر امام(ره) در برابر توطئه های دشمن
وی با بیان اینکه امام راحل(ره) با تفکری که برگرفته از اندیشه قرآنی و اسلامی بود هرگونه حاکمیت شخص بر جامعه را نفی می‌ کردند گفت: امام راحل همواره در مقابل نظام سلطه جهانی که هدفشان ضربه زدن به اسلام ناب محمدی بود، با تفکری که برگرفته از اندیشه قرآنی و اسلامی بود دست به آگاه‌سازی و روشنگری مردم می زد.
همراهی برخی در داخل با دشمن برای به حاشیه راندن بیانات امام(ره)
وی با بیان اینکه دشمن در این سه دهه همواره در تلاش بوده تا انقلاب اسلامی ما را زیر سوال ببرد و منویات و بیانات و اندیشه امام راحل را به وادی فراموشی بکشاند، اذعان داشت: متاسفانه برخی در داخل با دشمن همراه شده و چیزهایی را به زبان می‌آورند که ما از آن‌ها انتظار نداریم و به دنبال این هستند که بیانات امام (ره) را به حاشیه بکشانند و کارآمدی آن را در این شرایط بی‌اثر کنند.
تحصیل‌کردگان خارجی به دنبال پیاده‌سازی افکار غربی هستند
وی با بیان اینکه این نوع گفتار بر نسل جوان تاثیرگذار است تصریح کرد: متاسفانه تحصیل‌کردگان خارجی ما هم پس از بازگشت به کشور به دنبال پیاده‌سازی افکار غربی هستند که امام راحل(ره) به شدت با آن مبارزه کردند.
آیت‌الله ناصری با بیان اینکه اصل مبارزه و درگیری رژیم‌شاه به پشتیبانی آمریکا با افکار و مرام امام(ره) بود بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) تاکید بر حاکمیت خدا و قانون خداوند بر جامعه داشتند و حاکمیت شخص بر جامعه را نفی می‌کردند و خوشبختانه قانونی را که حضرت امام خمینی(ره) پایه ریزی کردند علی‌رغم همه دسیسه‌های دشمنان به نظامی قدرتمند تبدیل شده که اکنون وظیفه حراست از آن به عهده ما است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار