باید فرهنگ قرآن در جامعه ترویج شود چون که نیاز امروز جامعه ما ترویج فرهنگ قرآنی است.
کد خبر: ۸۶۳۰۰۷۰
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جلسه آموزش مربیان قرآنی پایگاههای بسیج خدابنده که در راستای تکمیل نهضت سوادآموزی قرآنی در حسینیه سپاه ناحیه  شهرستان خدابنده برگزار شد.

استاد و قاری برجسته قرآنی در استان زنجان و شهرستان خدابنده در این برنامه ضمن بیان اهمیت فراگیری و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه،روشهای اصولی آموزش قرآن را تشریح کرد و با بیان اینکه فعالان قرآنی باید اهمیت بیشتری به ترویج آموزه های قرآنی در جامعه دهند، گفت: ابعاد پنهان برکات حفظ قرآن در گذشته حتی برای جامعه قرآنی هم روشن نبود، اما در دهه های اخیر با کارهای تبلیغی و ترویجی، حفظ قرآن جای خود را بازکرده تا جایی که مقام معظم رهبری هم این موضوع را مطالبه کردند و حفظ قرآن کریم به عنوان یک تکلیف در جامعه مطرح شد.

سید وحید موسوی افزود: ایران اسلامی اکنون هرچه دارد به برکت دین مبین اسلام و کتاب روشنگر و مقدس آن یعنی قرآن مجید است و به همین لحاظ ضرورت دارد که از مهجوریت این کتاب آسمانی در سطوح مختلف جامعه جلوگیری کنیم.

وی علل مهجوریت قرآن کریم از ابعاد مختلفی قابل بررسی است تصریح کرد: اگر بخواهیم از قرآن کریم مهجوریت‌زدایی کنیم نیاز به عزم جدی تمامی مردم و مسؤولان در جامعه اسلامی دارد.

این فعال قرآنی قیداری تصریح کرد: همه افراد جامعه اسلامی وظیفه دارند تا تمام سعی و تلاش خود را نسبت به فراگیری و آموزش علوم قرآنی برای نسل جوان به کار گیرند.

گفتنی است، مربیان قرآنی شرکت کننده در این دوره نیز در ادامه به سرگروه های صالحین در زمینه روشهای تدریس روخوانی آموزش خواهند داد.

ارسال نظرات