خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج: مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در نشست خبری امروز اين سازمان، با اشاره به پرداخت 1176 میلیارد تومان تعهدات سازماني، از 270 ميليارد تومان به عنوان مطالبات معوقه اين سازمان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۰۰۸۸
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، جعفر سمساری افزود: در ده ماهه نخست سال جاری از بابت حقوق و مستمری بازنشستگان، مستمری بگیران و ازکارافتادگان، بيش از 1127 میلیارد تومان به133 هزار مستمری بگیر و بازنشسته اصلی تحت پوشش پرداخت شده است.

وي تصریح کرد:‌ پرداخت صورت گرفته از بابت مقرری بیمه بیکاری به تعداد 10740 مقرری بگیر بیمه بیکاری در این مدت بيش از 92 میلیارد تومان بوده و همچنین از بابت تعهدات کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد روزهاي بارداری، بیماری و ... نیز بيش از 49 میلیارد تومان به بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش پرداخت شده است.

سمساري با تأکید به اینکه منابع درآمدی سازمان متکی به حق بیمه اخذ شده از کارفرمایان و کارگاهها است،‌ میزان مطالبات معوق استان از کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی را 270 میلیارد تومان دانسته و اذعان داشت: در جهت انجام به هنگام تعهدات سازمان و پاسخگویی مطلوب به مخاطبان،‌ مدیریت منابع و مصارف سازمان امری ضروری است.

وي ادامه داد: با تعامل مؤثر با شرکای اجتماعی و سازمانها و ادارات ذیربط درجهت دستیابی به اشتغال پایدار، زمینه اشتغال مجدد تعدادی از مقرری بگیران بیمه بیکاری فراهم شد و شاهد روند کاهشی تعداد مقرری بگیران بوده ایم.

تأمین اجتماعی، آرامش و امنیت خاطر بیش از نیمی از جمعیت استان را تامین می كند

مدیر کل تأمین اجتماعی استان‌ با اعلام اینکه بیش از دو میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، خاطرنشان كرد: از این تعداد 654 هزار نفر بیمه شده اصلی و 133 هزار نفر بازنشسته و مستمری گیر اصلی هستند که با احتساب جمعیت تحت تکفل 53 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

جعفر سمساري تعداد بیمه شدگان اجباری که در کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی مشغول به فعالیت هستند را بيش از 371 هزار نفر دانست و اظهار کرد: این رقم با توجه به بهبود فضای کسب و کار در دو سال اخیر، روند صعودی به خود گرفته است.

اجرای طرح کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (‌کارا کارت) در آستانه دهه فجر

مدیر کل تأمین اجتماعی استان همچنین با اعلام اینکه در آستانه دهه فجر بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی می توانند نسبت به ثبت نام و بهر مندی از تسهیلات طرح کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکارت)، اقدام كنند، تصریح کرد: در این طرح تلاش شده متقاضیان بدون ارائه تضامین بانکی از این ابزار مالی بهره مند شوند.

سمساری، افزود: بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی که متقاضی دریافت این کارت هستند، می توانند برای ثبت نام به سامانه www.samanehrafah.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت و یا از طریق ارسال کد ملی خود به شماره 10001422 درخواست خود را ارائه كنند.

وی با اشاره به اینکه میزان تخصیصی این وام،‌ چهار برابر حقوق ماهيانه فرد خواهد بود، بيان داشت: انتظار می رود حداکثر پس از 15 روز پس از ارائه درخواست، کارت برای هر فرد صادر شده و مراتب نحوه دریافت کارت از طریق ارسال پیامک به شماره همراهی که متقاضی اعلام كرده، به اطلاع وی برسد.

خدمات الکترونیکی گامی در جهت تسهیل امور مخاطبان

مدیر کل تأمین اجتماعی استان با اشاره به گسترش خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در سالهای اخیر و بیان اینکه ارائه خدمات غیر حضوری موجب تسهیل و روانسازی امور مخاطبان و افزایش سطوح دسترسی به خدمات را فراهم آورده، گفت: تعداد لیستهای غیر حضوری اخذ شده در سال جاری از کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی 353 هزار مورد بوده که 91 درصد همه لیست های اخذ شده را شامل می شود.

جعفرسمساری، همچنین فیشهای صادره غیرحضوری بیمه شدگان خاص در 10 ماهه نخست سال جاری را نیز 84 هزار مورد اعلام و بيان كرد: امکان ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی کارگاهها نیز فراهم آمده است که در این راستا 24 هزار(18 درصد) به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است .

وی ادامه داد: گسترش خدمات IT در قالب ایجاد پرونده الکترونیکی و صدور کارت سلامت در دستور کار سازمان قرار دارد که با اجرای آن شاهد تحولی چشمگیر در نحوه ارائه خدمات سازمان خواهیم بود.


انجام بیش از 15 هزار عمل جراحی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان

‌مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی نيز در سخناني اعلام كرد: مدیریت درمان استان در بخش درمان مستقیم با دارا بودن 2 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی استاد عالی نسب و بیمارستان عمومي 29بهمن تبریز و 3 درمانگاه در شهر تبریز و 6 درمانگاه و 3 پلی کلینیک در شهرستانهای تابعه فعالیت می كند که درمانگاههای میانه، مراغه، ‌مرند، آذرشهر و بناب دو شیفته بوده و درمانگاه جلفا نیز تا پایان سال دو شیفته خواهد شد.

نیکنامی افزود: بخش درمان غیر مستقیم از طریق خرید خدمات تشخیصی و درمانی نسبت به ارائه خدمات به بیمه شدگان تأمین اجتماعی اقدام می كند.
وي با بيان اینکه تعداد تخت فعال بیمارستانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان 395 تخت است، اذعان داشت: نسبت جمعیت تحت پوشش به تخت فعال استان 5045 است که این رقم بیشتر از میانگین کشوری بوده و در قالب استانهای کم برخوردار طبقه بندی می شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان با اعلام اینکه بيش از 27778 نفر در نه ماهه نخست سال جاری در بیمارستان های سازمان در استان بستری شده اند، ‌تصریح کرد: تعداد اعمال جراحی انجام شده در این دو بیمارستان در این مدت 15233 مورد و تعداد ویزیت سرپایی یک میلیون و 596 هزار مورد بوده است که به طور متوسط اقامت این بیماران در مراکز درمانی 3.18 روز به طول انجامیده است.
وی تداوم استقرار اعتبار بخشی در بیمارستانها، بهسازی واحد CSSD، ارتقا هتلینگ، کاهش آسیب پذیری و ارتقای آمادگی بیمارستانهای ملکی در برابر سوانح طبیعی، بهسازی ناوگان آمبولانس مراکز درمانی، ارتقا دستگاههای رادیولوژی آنالوگ به دیجیتال و اصلاح فرآیندها و ساختار نظام اطلاعاتی سازمان به منظور نیل به نظام هوشمند در ارائه خدمات را از جمله برنامه های عملیاتی حوزه درمان تأمین اجتماعی در استان برشمرد.

نيكنامي همچنين حرکت تصمیم گیری در سازمان به سمت متمرکز و عدم تناسب مسئولیتهای استانها با اختیارات، فقدان برنامه مدون بخش آموزش و پژوهش در جهت تبدیل دانایی به توانایی کارکنان، افزایش هزینه های درمانی به خصوص در درمان غیر مستقیم، وجود دستورالعملهای متعدد در تعهدات سازمان به ويژه در مورد تعهد قیمت دارو و لوازم مصرفی را از جمله چالشهای پیش رو دانست.

نشست خبری مدیر کل و مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی در نخستين روز آغاز دهه فجر با حضور اصحاب رسانه، در محل اداره کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها