مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از بهربرداری طرح هادی 9 روستا در استان چهارمحال وبختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۰۱۴۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال وبختیاری؛ رئیسی در گفت‌گو با خبرنگار ما با تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی؛ اظهار کرد: این طرح‌های هادی در 9 روستا استان چهارمحال و بختیاری به بهربرداری می‌رسد که می‌توان به روستای ده‌ترکان از توابع خان‌میرزا از شهرستان لردگان، روستای نوترکه از شهرستان اردل، روستای باجیگران در شهرستان کیار، شهرک امام حسین(علیه السلام) شهرستان کوهرنگ، روستای بیجگرد،روستای هوره از شهرستان سامان، روستای فیل‌آباد از شهرستان فارسان، روستای پهنا از شهرستان بن و روستای مصطفی آباد از شهرستان شهرکرد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در این روستاها فعالیتی همچون ایجاد جوی، کانال، سنگ‌فرش معابر، آسافالت کوچه و خیابان‌ها و مسائل زیرساختی انجام گرفته است تصریح کرد: برای انجام این امور اعتباری بالعغ‌بر 300 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از بازسازی مسکن روستایی خبر داد و افزود: در دهه فجر سال جاری کلنگ سایت شترخوس برای جابه‌جایی تعدادی از روستاهای شهرستان اردل بر زمین خواهد خورد.

رئیسی به ساخت دو مدرسه در دو روستا استان خبر داد و بیان کرد: کلنگ مدرسه روستای چشمه سلیمان شهرستان اردل در دهه فجر به زمین میخورد که این مدرسه در زیر بنای 200 متر مربع (باتوجه به نیاز منطقه) به صورت سه کلاس ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد ریال برای ساخت این مدرسه نیاز است که امیدورایم با مهیا بودن شرایط این مدرسه تا سال 95 تکمیل و در دهه فجر سال آینده به بهربرداری برسد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر اشاره کرد و از افتتاح 820 واحد مسکن مهر در این شهرها خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای این طرح 8 هزار و 721 مورد پرداخت تسهیلات را داشته‎ایم که 8 هزار و 42 مورد از این واحدها به پایان رسیده است و امیدواریم بقیه این واحدها تا شهریور ماه سال آینده تکمیل و به بهربرداری برسد.

رئیسی با اشاره به رکود حاک در جامعه اظهار کرد: رکود یک بحثی همه‌گیر است اما باتوجه به این مسئله ما با افزایش 50 درصدی اعتبارات روبه‌رو بوده‌ایم.

وی از ساخت مسکن‌ با تسهیلات کم بهره در شهرهای زیر 25 هزار نفر خبر داد و اظهار کرد: این مسکن‌ها با توجه به شرایط اقتصادی انجام می‌گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به میزان اشتغال‌زایی طرح هادی اشاره کرد و گفت: در زمان و فص کار این طرح هر طرح حدود 15 نفر اشتغال را در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

رئیسی به کم شدن استقبال مردم برای استفاده از تسهیلات در روستاها خبر داد و گفت: این کاهش استقبال به علت رکود حاکم در جامعه است که امیدواریم در مدتی نچندان دور این مشکل رفع گردد.

ارسال نظرات