باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

"پتک سنگین" ارتش بر سر "پنتاگون" فرود آمد/فیلمبرداری پهپاد آجا از ناو "شارل دوگل"؟+تصاویر

یک پیروزی راهبردی در صحنه نبرد دریایی بدست آمد.
کد خبر: ۸۶۳۰۵۴۷
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ "رزمایش ولایت 94"  که اخیرا با محوریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شده در هر مرحله برنامه ها و تاکتیک های خاصی را پیاده می‌کند. 
 
یکی از تاکتیک هایی که نیروی دریایی ارتش جمهوری  اسلامی ایران در رزمایش پیاده کرده توانایی انجام عملیات شناسایی به کمک شناورهای زیر سطحی و پهپاد های عملیاتی بوده که این مرحله با موفقیت انجام شد و بازخورد مناسبی در رسانه های داخلی و خارجی داشت. 
 
**تصویربرداری زیردریایی و پهپاد نداجا از ناو آمریکایی 
 
اخیرا یک زیر دریایی "کلاس غدیر" نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یک  "پهپاد تاکتیکی" آجا با پرواز حضور در نزدیکی ناو آمریکایی از آن تصویربرداری کردند و توانایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به همگان نشان دادند. 
 
 
 
برخی گزارش ها حاکی از آن است که زیر دریایی کلاس غدیر از ناو هواپیمابر "یو اس اس هری ترومن" فیلمبرداری کرده و پهپاد تاکتیکی آجا ابتدا از ناو هواپیمابر فرانسوی"شارل دوگل" مستقر در خلیج فارس  تصویر گرفته  و سپس سراغ ناوهواپیمابر "یو اس اس هری ترومن" آمده است که البته در این زمینه  (تصویربرداری از ناو هواپیمابر "شارل دوگل") مقامات نظامی کشورمان اظهار نظر نکردند. 
 
امیر دریادار "موسوی"  سخنگوی رزمایش ولایت 94 با اعلام این خبر اظهارداشت: در این رصد پهپاد نیروی دریایی ارتش توانست علاوه بر تصویر برداری دقیق از سامانه های نصب شده در ناو مذکور نسبت به ارسال همزمان این تصویر اقدام نماید. دریادار دوم موسوی در ادامه گفت: این نوع پهباد ها ضمن دقت و سرعت بالا در شناسایی و رصد یگان های شناور از توانمندی لازم به منظور انهدام اهداف مورد نظر در شرایط لازم برخوردار هستند.  سخنگوی رزمایش در ادامه با تاکید بر هوشیاری یگان های شناور سطحی، زیر سطحی و پروازی نیروی دریایی در زمینه شناسایی انواع شناور ها تصریح کرد: یک فروند زیر دریایی کلاس "غدیر" این نیرو مسئولیت شناسایی و تصویر برداری از ناو هواپیمابر ائتلاف را با نزدیک ترین فاصله ممکن به ناو مذکور با موفقیت به انجام رساند.
 
وی افزود: زیر دریایی بومی کلاس  "غدیر" با دارا بودن سامانه های راداری کشف و شناسایی پیشرفته قادر هستند با رعایت اختفای کامل تا کمترین فاصله ممکن به اهداف مورد نظر نزدیک شده و بدون هیچگونه احتمال تهدید و آسیب دیدگی ماموریت خود را در سلامت کامل انجام دهند.
 
**اظهار نظر عجیب  "استفنز"
 
البته مقامات آمریکایی سعی می‌کنند که این تصویربرداری را به ماه های قبل مرتبط کنند. "کوین استفنز"  سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که مقرش در بحرین است نیز با فاکس نیوز مصاحبه کرد و گفت : من در موقعیتی نیستم که تأیید کنم ویدئوی ایرانی‌ها و یا اتفاقاتی که در رسانه‌های ایران منعکس شده، به همان (قضیه) 12 ژانویه مربوط می‌شود یا نه.
 
استفنز ادامه داد:  این پهپاد ابتدا در نزدیکی ناو فرانسوی  "شارل دوگل"  پرواز کرده و سپس بالای  سر ناو هواپیمابر "هری ترومن" رسیده؛ این افسر آمریکایی در توجیه علت عدم واکنش به حضور این پرنده نظامی، گفته که خطری برای ما نداشت و ناو درگیر فرود یا برخواستن هواپیمایی نبوده است.
 
 
 
ژنرال "کوین استفنز" قضاوتی هم در خصوص این رویداد داشت و گفت: به هر حال، این غیرعادی و غیرحرفه‌ای بود. وی عنوان داشت "می‌توانم بگویم که ما به توانایی نیروی دریایی آمریکا برای پاسخ به آنچه شرایط منطقه بر ما تحمیل می‌کند، اطمینان داریم". 
 
البته ژنرال "کوین استفنز"  تلاش می‌کند تا قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرد. برای مثال دراسفند  سال 93 که رزمایش بزرگ "پیامبر اعظم 9  " برگزار شد و ماکت ناوهواپیمابر "یو اس اس جان نیمیتز" منهدم گردید، این فرمانده آمریکایی مدعی شده بود که قدرت نظامی جمهوری اسلامی در انهدام ناوهواپیمابر شبیه  "شوهای هالیوودی" است که این ادعا با واکنش‌هایی در داخل مواجه شد. 
 
تصویر برداری پهپاد و زیردریایی آجا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران دست برتر را در مواجهه با ایالات متحده آمریکا در حوزه های مختلف عملیاتی به خصوص شناسایی و رهگیری دارد و ناوهای آمریکایی به نظر می‌رسد باید مراقب تحرکات خود باشند. 
 
البته در اوایل رزمایش نیز که قبل از تصویر برداری از ناو آمریکایی رخ داد ، یک فروند هواپیمای ائتلاف وارد منطقه رزمایش شده بود که با هشدار نیروهای آجا منطقه رزمایش "ولایت 94" را به سرعت ترک کرد. 
 
**آمریکا می‌داند که در خلیج فارس باید تابع قوانین باشد 
 
نیروهای آمریکایی که در منطقه خلیج فارس مستقر هستند به خوبی می‌دانند که نباید قوانین را زیر پا بگذارند و باید در چهارچوب ضوابط عمل کنند و در این پروسه جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه تامین امنیت را در خلیج فارس و دریای عمان بر عهده دارد ضوابط  را مشخص می‌کند. 
 
ایالات متحده آمریکا و مقامات نظامی آن تلاش می‌کنند تا این شکست را مخفی کنند ؛ حال آنکه این موضوع در خروجی ده ها خبرگزاری قرار گرفته و حتی رسانه های وابسته به غرب از جمله  "بی بی سی"  نیز در خبری مجزا به آن پرداخته اند. 
 
**"پتک سنگین" آجا بر سر "پنتاگون" و "ارتش آمریکا" 
 
در مجموع اینکه آیا آجا از ناوهواپیمابر فرانسوی "شارل دوگل" عکسبرداری کرده ، اظهارات رسمی منتشر نشده اما موضوعی که مشخص بوده اینکه پهپاد شناسایی و زیر دریایی  ارتش جمهوری اسلامی ایران به خوبی توانستند از ناو آمریکایی فیلمبرداری کنند که این نشان دهنده "پتک سنگین" آجاست که بر سر "پنتاگون" و "ارتش آمریکا" فرود آمده و اقتدار جمهوری اسلامی را نمایش می‌دهد. 
 
گزارش از محمد زرچینی 
 
انتهای پیام/ 
ارسال نظرات