عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با "بسیج" اعلام کرد
در پی رونمایی وزارت نفت از مدل جدید قراردادهای نفتی و انتشار مصوبه هیئت دولت در این خصوص، تعداد زیادی از کارشناسان نسبت به ابعاد مختلف حقوقی، فنی و فرهنگی این قراردادها اعلام نظر کرده و در مورد عواقب انعقاد چنین قراردادهایی برای آینده کشور اعلام خطر کردند.
کد خبر: ۸۶۳۰۵۵۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از بررسی متون قراردادهای نفتی جدید  ابهامات و ایرادات فراوانی در این مدل موجود است که اگر برای حل آنها تدبیری اندیشیده نشود، خسارات جبران ناپذیری به کشور و صنعت نفت وارد خواهد شد.

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره بر اینکه قراردادهای جدید نفتی خساراتی بیش از کرسنت دارد اظهار داشت: مجلس نسبت به نفت و قراردادهای نفتی از حساسیت لازم برخوردار است و اگر دولت و متولیان نفتی اقدام خودسرانه ای را انجام دهند برخورد جدی مجلس را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه  هنوز عایدی برجام با خسارت کرسنت برابری نمی کند افزود:  در طی برجام  ارقامی را از پول ها بلوکه شده به دست آورده ایم که باید علاوه بر این مقدار ده ها برابر هزینه نماییم تا بتوانیم خسارت کرسنت را تصفیه نماییم و دقت لازم را در قراردادهای نفتی جدید لحاظ داشت تا خسارات گذشته تکرار نگردد.

عضو کمیسیون عمران خاطر نشان کرد: قراردادهای جدید نفتی هشداری است تا کرسنت های دیگر را تکرار کند و این قراردادها باید به اطلاع حقوقدانان،کارشناسان و مردم که سرمایه ملی متعلق به آنهاست قرار بگیرد و نباید یکطرفه توسط برخی افراد خاص تصمیم گرفته شود.

نماینده مردم سمنان در خاتمه افزود: بسیار تاسف بار است که هنوز مجلس از مفاد این قراردادها  اطلاعی ندارد وقتی  شفافیت برای مجلس  نباشد حراج سهم مردم بدون اطلاع مردم نیز دور از تصور نیست.

ارسال نظرات