"برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در 3500 مدرسه"

حفظ اقتدار با شناخت هویت ممکن می‌شود

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: زمانی می‌توانیم اقتدار خود را حفظ کنیم که هویت خود را بشناسیم و نمایشگاه‌های "مدرسه انقلاب" به منظور انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل چهارم برگزار شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۳۰۵۷۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حامد علامتی در مراسم افتتاح نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در دبیرستان دخترانه ساعی شهرستان اراک با اشاره به ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: دهه ‌فجر از مناسبت‌های خاص و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی بوده که می‌تواند فرصتی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان این انقلاب بزرگ باشد.

وی افزود: رشد رسانه‌های امروزی نسبت به اوایل انقلاب اسلامی غیر قابل توصیف بوده و به واقع رسانه‌ها رسالت خطیری را در اطلاع‌رسانی و تبیین دستاورهای و اهداف ارزشی و مکتبی انقلاب اسلامی برعهده دارند و می‌توانند نقش در انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی نقش ایفا کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: عمق بخشیدن به تفکرات دینی و اعتقادی دانش‌آموزان هدف اصلی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی بوده و می‌توانند نوجوانان نسل چهارم را که هیچ‌گونه پیش فرضی از انقلاب و مبارزات آن دوران ندارند را با مفاهیم انقلاب اسلامی آشنا سازند.

علامتی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها کمک به تشریح زمینه تفهیم مبانی انقلاب اسلامی بوده که در غرفه‌های مختلف حاصل تلاش دانش‌آموزان را به نمایش می‌گذارد چراکه دانش‌آموزان خود مدیر اجرایی هستند و مسئولان آموزش آنان را پشتیبانی مالی می‌کنند ولی خوراک فکری با خود دانش‌آموز است، دانش‌آموزان برای برپایی نمایشگاه تحقیق و مطالعه می‌کنند.

وی افزود: به منظور درک درست دانش‌آموزان از وقایع انقلاب 3هزار و پانصد نمایشگاه با عنوان مدرسه انقلاب ویژه دانش‌آموزان دوم متوسط در کشور برپا شده که می‌تواند بسیار تاثیرگذارتر از سخنرانی‌های باشد، ابتدا بایستی هویت خود را بشناسیم تا بتوانیم اقتدار خود را حفظ کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: دانش‌آموزان با برپایی این نمایشگاه در واقع به هویت اصلی خود دست پیدا می‌کنند چراکه آنچه به انسان اقتدار و عزت می‌بخشد قطعاً هویت و اصالت اوست.

علامتی با اشاره به لزوم حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امروز بیان و تفهیم دستاورها و هویت انقلاب به دست افرادی انجام می‌شود که آن دوران نبودند اما با تحقیق در اصالت و هویت خود قصد دارند اجازه ندهند دشمن زحمات انقلابیون در سال‌های قبل از انقلاب را با توطئه محو کند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دانش‌آموزان تکلیف علمی و حضور در عرصه‌های مختلف است و در این میان دختران دانش‌آموز بیشتر در معرض توجه هستند چراکه به عنوان محور خانواده در عرصه تربیت می‌توانند نقش بسزایی در ساماندهی اهداف جامعه داشته باشند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب نشان می‌دهد گجا بودیم، کجا هستیم و به کجا می‌رویم و به واقع در مدرسه انقلاب استاد دانش‌آموزان و سربازان این مرز و بوم حضرت امام خمینی(ره) و مقام‌معظم رهبری هستند و شاگردان این مدرسه شهدایی که توانستند نمره قبولی را کسب کنند و باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات