هشدار چین به آمریکا/ نزدیک شدن ناو آمریکا به جزایر جنوبی چین نقض قوانین است

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: نزدیک شدن یک فروند ناو جنگی آمریکایی به جزیره واقع در دریای جنوبی چین، قوانین این کشور را نقض کرده است.
کد خبر: ۸۶۳۰۵۸۷
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  رویترز، وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نزدیک شدن ناو جنگی آمریکا به یک جزیره مصنوعی در دریای جنوبی چین، قوانین چین را نقض کرده است.
 
در این بیانیه آمده است: ناو جنگی آمریکایی با ورود به آبهای سرزمینی چین بدون کسب اجازه اولیه عملا قوانین چین را نقض کرده است و طرف چینی تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.
 
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است: یک فروند ناو جنگی نیروی دریایی این کشور در عملیاتی که با هدف به چالش کشیدن تلاش ها برای محدود کردن آزادی دریانوردی صورت گرفته، به یک جزیره مورد ادعای چین و 2 کشور دیگر در دریای جنوبی چین نزدیک شده است.
 
چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی نموده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.
 
جف دیویس سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: در زمانی که ناو جنگی یو اس اس کورتیس ویلبر به نزدیکی این جزیره رسیده بود، هیچ یک از کشتی های ارتش چین در این منطقه حضور نداشته است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: این عملیات تلاش های صورت گرفته از سوی چین، تایوان و ویتنام برای محدود کردن آزادی دریانوردی در منطقه را به چالش کشیده است.
ارسال نظرات