رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به پیش‌بینی بیش از هزار و 500 ویژه‌ برنامه با گسترده استانی، شهرستانی و متمرکز در دهه فجر امسال، گفت: 310 حلقه مربیان شجره طیبه با موضوع انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۳۰۶۸۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، ضمن تبریک فرا رسیدن سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد:انقلاب اسلامی در تمامی برهه ها از جمله پدیداری، پیروزی و پایداری با سایر انقلاب ها از جهاتی متمایز و متفاوت است.

وی یکی از بارزترین وجه تمایز انقلاب اسلامی را مردمی خواند و گفت:مردمی بودن جزء لاینفک انقلاب اسلامی ماست و انقلاب اسلامی از روز اول همه نقش‌ها به مردم سپرده شد.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه باید تلاش شود بزرگداشت ها و جشن های عید انقلاب در مسئله مردمی بودن مستنثی نباشد و به صورت خودجوش و مردمی برگزار شود گفت: ملت ایران این دهه را یک عید بزرگ و مبارک برای خودشان به حساب می آورند زیرا پیش از انقلاب ما جامعه ای دور از اراده انسانی و دور از معنویت داشتیم و تحت سطیره بیگاگان و مستکبران بود، ‌اما رهبری داهیانه و عزت‌مدار، احیای ارزش‌های اخلاقی و معنوی، مخالفت با ظلم و قدرت‌های ظالم، مردمی بودن بیداری اسلامی در سطح دنیا، کسب استقلال کامل در همه شئونات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی، حمایت از طبقات محروم و ارائه اسلام ناب از جمله ویژگی‌های انقلاب است که آن را پیروز و منحصر به فرد کرده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان، متذکر شد: این ستاد در مرکز استان، 16 شهرستان و بیش از 2 هزار روستا در قالب 20 کمیته تشکیل شده و برنامه‌های فراوانی را برای این ایام مبارک پیش‌بینی کرده است.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب استان با اشاره به پیش‌بینی بیش از هزار و 500 ویژه‌برنامه با گسترده استانی، شهرستانی و متمرکز در دهه فجر امسال، عنوان کرد: تشکیل 310 حلقه مربیان شجره طیبه با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری 57 محفل کرسی تلاوت در مساجد منتخب استان، اجرای طرح «تلاوت نور» در 580 مسجد استان، برگزاری 23 جشنواره هنرهای تجسمی در مجتمع‌های فرهنگی، برگزاری 30 جشنواره بومی و محلی در 30 روستای نمونه گردشگری، برگزاری 260 گفتمان دینی در مساجد و مدارس و برگزاری سلسله نشست‌های «10 شب، 10 مسجد» در دهه فجر از جمله این ویژه‌برنامه‌هاست.

حجت‌الاسلام اشجری از برگزاری یادواره 2 هزار و 200 شهید در مرکز استان خبر داد و اضافه کرد: برگزاری 70 نمایشگاه سمعی و بصری در کانون‌های فرهنگی و هنری، اعزام کاروان‌های خبری فجر به شهرستان‌ها و ادارات، برگزاری مراسم «میهمانی لاله‌ها» در گلزارهای شهدا، ویزیت رایگان در مناطق محروم، راه‌اندازی کارناوال‌های شادی و ایستگاه سلامت در محلات، خاطره‌گویی پیشکسوتان انقلاب در مساجد و مدارس، اعزام 200 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف، تولید نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای موبایلی با موضوع انقلاب و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مراکز دانشگاهی با عنوان «نقش انقلاب در بیدای ملت‌ها» از دیگر برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه سراسر استان در شب 22 بهمن نورافشانی می‌شود،ادامه داد:فضاآرایی، تبلیغات محیطی و چراغانی سطح شهرها، میادین و معابر در دهه فجر امسال اجرا می‌شود.

ارسال نظرات