رفع تحريم ها وآغاز دوران پسا برجام، شرايط اقتصادي كشور را متحول كرده و با حضور بي سابقه سرمايه گذاران و هيات هاي تجاري خارجي در كشور، زمينه شكوفايي صنعتي، معدني و تجاري را فراهم نموده است.
کد خبر: ۸۶۳۰۷۱۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان در نشست خبري با حضور خبرنگاران خبرگزاري ها و روزنامه هاي محلي استان با تشریح سیاستهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در دوران پساتحریم گفت: خوشبختانه فضای اقتصادی حاکم بر کشور بعد از برجام، فضای ایده‌آلی بوده و روند کارها به‌گونه‌ای است که سایر کشورها تمایل زیادی برای حضور در ایران و سرمایه‌گذاری دارند.

مهندس ناصر فغفوري افزود: استان زنجان نیز امروز بالطبع كشور شرایط مطلوبی در حوزه اقتصاد داشته و پذیرای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد بود، كه در اين راستا ما براي هر سه بخش صنعت، معدن و تجارت، برنامه‌های مشخصی داریم و پيش بيني مي كنيم سال آینده، سال خوبی به لحاظ اقتصادی برای استان و کشور باشد

وي تصريح كرد: شرایط در حوزه اقتصادی به گونه‌ای است که همه نگاه‌ها بعد از برجام به بخش صنعت، معدن و تجارت است.

فغفوري اظهار کرد: با توجه به جایگاهی که حوزه صنعت، معدن و تجارت در اقتصاد دارد، این بخش در دوران پساتحریم بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه واقع خواهد شد؛ به طوري که این بخش سهم عمده‌ای در اشتغال و افزایش سرانه درآمد مردم دارد.

وي با بيان اينكه اولويت امروز سازمان، جذب سرمايه گذاري هاي بزرگ در استان است يادآور شد: يكي از راه هاي توسعه، جذب سرمايه گذاري هاي بزرگ است كه در اين راستا بايد احداث واحدها به صورت جزيره اي را به سمت سرمايه گذاري هاي بزرگ و احداث واحدهاي بزرگ صنعتي و معدني سوق دهيم.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان كرد: پيش بيني مي گردد در صورت سرمایه‌گذاری سالانه یک‌هزار میلیارد تومان تا پایان برنامه ششم، رتبه استان به رتبه یازدهم ارتقاء خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سرمایه‌‏گذاری در یکی از پروژههای بزرگ استان که حداکثر تا اسفند ماه سال آینده به بهره‌برداری می‏‌رسد بالغ بر 900 میلیارد تومان اعلام شده است، یادآور شد: با بهرهبرداری از مجموعه دیگری با عنوان «راشا کاسپین» در استان سرمایه‌‌گذاری پيش بيني شده در سال آینده تنها با راه اندازي این دو مجموعه محقق می‌‏شود.

فغفوري با اشاره به فراهم بودن زمينه توسعه اقتصادي در استان يادآور شد: خوشبختانه امروز در این زمینه با دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان هیچ مشکلی نداریم و كليه دستگاهها به دستور استاندار محترم زنجان نهايت همكاري و مساعدت را با واحدهاي توليدي انجام مي دهند و در اين راستا عمده موانعی که در سال‌های گذشته با آن دست به گریبان بودیم مرتفع گرديده است.

وی از اعلام نقشه راه سرمایه‌گذاری استان در پایان بهمن‌ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: همه اطلاعات و چگونگی سرمایه‌گذاری در استان به واسطه این نقشه راه شفاف‌سازی شده است که پیش‌بینی می‌کنیم روند سرمایه‌گذاری در استان با وجود این نقشه راه تسریع يابد.

اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه معدن به ویژه بخش اکتشافی اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته است، بیان کرد: هم اكنون عمليات مطالعاتي و اكتشافي در پهنه‌های معدنی شهرستان‏های طارم ، سلطانیه و ماهنشان در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه در مناطق حفاظت شده شهرستان ماهنشان پهنههای بسیار خوبی ازسرب و روی و منابع عظيمي از آهن کشف شده است، خاطرنشان کرد: 9 تن طلا نیز در محدودههای معدنی استان زنجان شناسایی شده که در یکی از محدودهها به تنهایی چهار تن طلا وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در زمینه تجارت نگاه و رویکرد سازمان به احداث فروشگاه‌‌های بزرگ در استان است، اضافه کرد: با این اقدام هزینه‌‌های توزیع نیز کاهش پیدا می‏‌کند.

فغفوري در زمینه رشد شاخصهای استان نیز با تاکید بر اینکه در ارزیابی شاخصهای عمومی که در سال‌‌جاری اعلام شده استان به رتبه 880 ارتقاء یافته است، افزود: این در حالی است که سال 93 رقم این شاخص 356 بوده است.

اين مقام مسئول یادآور شد: استان زنجان در شاخصهای اختصاصی نیز از 804 به رتبه 809 رشد یافته است.

این مسئول با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در سال‌جاری از افزایش 63.8 درصدی عملکرد برخوردار بوده است، گفت: میزان عملکرد در گذشته فقط 5.51 درصد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان شد: از نظر ارزیابی‌ها جزء 10 استان برتر کشور هستیم و استان زنجان در رتبه نهم کشور قرار دارد.

ارسال نظرات