حوزه هنری از مهمترین پایگاه های نشر و ترویج فرهنگ و هنر دینی و انقلابی است و تاثیرات این حوزه را در تبیین و تعمیق باورهای دینی قابل توجه می باشد.
کد خبر: ۸۶۳۰۷۱۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس حوزه هنری زنجان با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در حوزه هنری استان زنجان دیدار و گفتگو کردند.

گفتنی است در این دیدار، حمیدرضا اسماعیلی رییس حوزه هنری استان با حجت الاسلام صفی یاری پیرامون اهداف و برنامه های فرهنگی انجام یافته در سال 94 گفتگو کردند.

اسماعیلی با اشاره به عملکرد و فعالیت های انجام یافته طی سالیان گذشته در زمینه چاپ و انتشار آثار ادبی و هنری و تولید آثار فاخر هنری توسط هنرمندان استان، اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا برنامه های انجام شده در راستای سیاست های تدوین شده و در زمینه نشر و ترویج فرهنگ دینی، اسلامی و انقلابی باشد.

همچنین در ادامه جلسه مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز ضمن اشاره به اهداف و سیاستهای سازمانی و چشم انداز فعالیت ها گفت: تحقق اهداف سازمانی و ترویج امور دینی و فرهنگی و نهادینه شدن آن از جمله فعالیت‌های حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجه الاسلام صفی یاری حوزه هنری را از مهمترین پایگاه های نشر و ترویج فرهنگ و هنر دینی و انقلابی دانسته و تاثیرات این حوزه را در تبیین و تعمیق باورهای دینی قابل توجه شمرد.

مرتضی سرهنگی در حاشیه برگزاری کارگاه خاطره نگاری و تاریخ شفاهی با محوریت انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان گفت: در همه کشورها ادبیات جنگ جزو سرمایه های آن کشور محسوب می شود و کتابهایی که در این زمینه منتشر می شود بر این سرمایه می افزاید.

وی در توصیف وضعیت خاطره‌نویسی در استان زنجان اظهار داشت: خاطرات دوران دفاع مقدس رزمندگان دارایی بزرگی در هر استان و کشور است که نویسندگان زنجان به خوبی به این دارای خود پی برده و در پی ثبت و ضبط این خاطرات هستند و لذا می توان گفت نویسندگان زنجانی قدم بزرگی در این زمینه برداشته و به چاپ و نشر کتابهای خوب در این زمینه پیش رفته اند.

سرهنگی در جهت بهبود خاطره نگاری در کشور و استانها خاطر نشان کرد: رشد ادبیات و هنر در همه کشورها کند ولی عمیق است و خاطره نویسی دفاع مقدس در کشور نیز توانسته به خوبی رشد کرده و با توجه به فعالیتهای گسترده استانها در عرصه انقلاب و دفاع مقدس نیز سبب استقبال از این گونه ادبی شده است.

این نویسنده و فعال دوران دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از چاپ کتابهای خوب خاطره نویسی آموزش است در استان زنجان نیز این موضوع به خوبی انجام می شود و نویسندگان زنجانی به موازات فعالیتهای عملی به آموزشهای تئوری خاطره نویسی می پردازند و همین امر سبب موفقیت آنها شده است.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس در ایران جنگ دفاعی بوده و جمعیت پراکنده ای از همه شهرها و روستاها برای دفاع از مرزهای کشور به مناطق جنگی رفته اند، افزود: این تنوع اقلیمی و قومی را می توان یکی از زیبایی های جنگ دانست و این تنوع نیز سبب رشد و تنوع خاطره نویسی در دوران دفاع مقدس شده است.

سرهنگی در خصوص آخرین فعالیت‌های خود تصریح کرد: کتاب نظام نامه حرب را در دست انتشار دارم که 110 فرمان آیت الله سید عبدالله بلادی بوشهری به نیت حضرت علی (ع) است که برای مبارزان تنگستان در جنگ جهانی اول در مبارزه با اشغالگران انگلیسی صادر شده است و زندگینامه و عکس‌ها و مستنداتی از این عالم نیز در کتاب ضمیمه شده است. از انزوا در آمدن این فرمان‌ها و شکل گرفتن شخصیتی مستقل برای آن‌ها از اهداف این کتاب بوده است که تا پایان امسال و قبل از نمایشگاه کتاب منتشر خواهد شد.

از میان آثار او «اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی» مقام اول انتخاب کتاب سال دفاع مقدس را کسب کرد و کتاب «پابه پای باران» مقام اول گزارش را به دست آورد.

ارسال نظرات