خبرهای داغ:
برای نخستين بار در کشور؛

یادوره شهدای خانگی در شاهرود برگزار شد+ عكس

یادواره خانگی در منزل شهید محمدمهدی حجی برای نخستين بار در کشور در گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به همت بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۰۷۴۱
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اولین یادواره خانگی شهدا برای اولین بار در کشور به همت بسیج دانش آموزی حوزه ایمان در منزل شهید محمدمهدی حجی برگزار شد.

در این مراسم که خانواده شهید، همسایگان و فرماندهی و شورای واحدهای بسیج دانش آموزی همجوار خانه شهید حضور داشتند، حجت الاسلام مرزبان مسئول تعلیم و تربیت پایگاه بسیج کمیل حوزه خاتم الانبیا(ص) شاهرود در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایثار و جانفشانی ملت ما سبب شد تا انقلاب پیروز شود و استمرار آن تا به امروز با همین جانفشانی ها ادامه یافته است.

وی افزود: تلاش همه ما باید این باشد که خانواده های شهدا به فرموده رهبری در پیچ و خم زدگی روزمره گم نشود و این برنامه ها و مجالس می تواند در این مسیر قرار گیرد.

مرزبان تصریح کرد: شهدا رفتند تا انقلاب اسلامی و ارزش های آن حفظ شود و باید ما در این مسیر حرکت نماییم و بدانیم دشمنان ما در تلاش هستند تا فرهنگ دفاع را از ما بگیرند و ما را از این طریق تسلیم نمایند.

استاد حوزه علمیه شاهرود با بیان اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج نماییم گفت: اقتدار امروز ما به خون شهدا و ایستادگی ملت بزرگ ایران است و باید اینها را اجر نهیم و قدر بدانیم و با تبعیت از ولایت در خط شهدا ثابت قدم بوده و ارزش های آنان را در عمل و سخن نشر دهیم.

در این مراسم محمدرضا قاسمی از راویان دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: فکر نکنید این انقلاب به راحتی بدست آمده و بسیاری خون خود را فدا نموده اند و بسیاری از زندگی ها از هم پاشیده تا این انقلاب تاکنون اقتدار یابد و باید مراقب باشیم در گرداب توطئه دشمنان گرفتار نشویم.

در ادامه چند نفر از همسایگان و دوستان شهید به بیان خاطراتی از شهید محمدمهدی حجی پرداختند.

در این مراسم قاری ممتاز کشوری جمال الدین غنایی به اجرای قرائت قرآن پرداخته که ثواب آن به روح امام و شهدای انقلاب و شهید حجی اهدا شد.

مسئول بسیج دانش آموزی حوزه ایمان حاشیه این دیدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به اینکه اینگونه برگزار کردن یادواره شهدا بصورت خانگی برای اولین بار در کشور رخ داده است بیان کرد: با توجه به کیفیت بخشی به یادواره شهدا و بازدید از خانواده شهدا بسیج دانش آموزی اقدام به برگزاری یادواره شهدا خانگی با حضور و دعوت کتبی از همسایگان و فضاسازی داخل کوچه با ریسه و چراغانی و پرچم الوان و جمهوری اسلامی و منزل شهید انجام شد.

جمال الدین غنایی افزود: در این دیدار از همرزمان شهید دعوت شده و اعضای شورای واحدهای بسیج مدارس نزدیک به منزل شهید نیز دعوت شده اند که این اقدامات در قوام برگزاری این یادواره شهدا اثرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش داریم اینگونه یادواره را به صورت برنامه ای پیشنهادی برای کل کشور اجرایی نماییم چرا که اینگونه یادواره هم دیدار با خانواده شهید و هم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نسل جوان و همچنین زنده نگهداشتن یاد شهدا که کمتر از شهادت نیست می باشد.

غنایی با بیان اینکه در راستای این برنامه ها تاکنون دو برنامه دیگر در سطح شهرستان اجرایی شده که در کشور نیز بصورت برنامه اجرا شده گفت: برنامه قرآن بخوانید و جایزه بگیرد حتی یک آیه در ماه رمضان و برگزاری برنامه مکبرین و موذین بلال از جمله برنامه هایی است که در سطح کشور اجرایی شده و بازخورد خوبی نیز داشته است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار