خبرهای داغ:
همزمان با چهارمین روز دهه فجر برگزار می گردد:
مسلم سوخته سرایی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه نینوا: نهمین یادواره 75 شهید مخابرات و بی سیم چی در 15 بهمن ماه برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۶۳۰۷۶۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛ در راستای اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان و در آستانه برگزاری نهمین یادواره شهدای مخابرات و بی سیم چی برآن شدیم تا گفتگویی کوتاه را با دبیر این یادواره سرهنگ دوم پاسدار مسلم سوخته سرایی انجام دهیم.

ضمن تشکر از وقتی که در اختیار خبرگزاری بسیج قرار دادید، با توجه به اینکه محور اصلی این گفت و گو با توجه به برگزاری اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان و نهمین یادواره شهدای بیسیم چی می باشد جنابعالی به عنوان دبیر این یادواره هدف از برگزاری نهمین یادواره شهدای مخابرات و بی سیم چی را بیان نمائید؟

یادواره شهدای مخابرات و بی سیم چی استان گلستان در سالهای گذشته نیز برگزار می گردید اما با توجه به اینکه در سال 95 استان گلستان اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان را برگزار می کند معاونت های تخصصی سپاه با همکاری دستگاههای دولتی با هدف حفظ روحیه جهادی در جامعه و اثرات مثبت ان و نیز برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره جان بر کفان جبهه حق علیه باطل وبه منظور تجلیل از خانواده معظم شهداء و ایثار گران عرصه مخابرات و بی سیم چی استان در دوران دفاع مقدس اقدام به برگزار این یادواره می نماید.

حضرتعالی اگر بخواهید تعریفی از بی سیم چی داشته باشید آن را چطور بیان می نمائید؟

بی سیم چی سربازان گمنامی هستند که در دوران دفاع مقدس نقش حساسی را داشته اند و همچنین وظیفه برقراری ارتباط بی سیم و انتقال پیامهای فرماندهی به صورت رمز به رده مافوق و رده های زیر مجموعه از جمله کارهای یک بی سیم چی می باشد. مقام معظم رهبری هم در تجلیل از مخابرات و بی سیم چی ها فرموده اند که مخابرات سلسله اعصاب فرماندهی است یعنی اینکه اگر اخلالی در این مسیر پیدا شود کار فرمانده نیز با اشکال روبرو خواهد شد. شهید بزرگوار شوشتری هم در بیانی اذعان کرده اند که در واقع مخابراتی ها پیام رسان شهدا هستند.

به عنوان دبیر این یادواره اثر پذیری این قبیل یادواره ها را از لحاظ روحی و تربیتی بیان کنید؟

نگاه کنید مقام معظم رهبری در جایی فرمودند همین نصف روز کربلا در تاریخ ما در طول 1400 سال تاثیر زیادی بر جا گذاشته است از این جمله می توان استفاده کرد زیرا در جنگ تحمیلی 8 ساله ما که از آن به عنوان دفاع مقدس یاد می شود افرادی حضور یافتند که دل در گرو اهل بیت (ع) داشتند و راه امام حسین (ع) را پیمودن پس حتما همانطور که درحادثه کربلا خون مظلوم امام حسین (ع) و یارانش می تواند تاثیر گذار باشد خون شهیدانی که برای دفاع از اسلام و انقلاب ریخته شد اثر بخش خواهد بود و جامعه با گرامی داشتن یاد شهدا می تواند به سمت ارزشها حرکت کند.

با توجه به اینکه این یادواده در 15 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد گردید چه اقداماتی را تا کنون برای برگزاری با شکوه این مراسم انجام داده اید؟

همانطور که فرمودید این یادواره به همت شرکت مخابرات استان و معاونت فناوری و اطلاعات سپاه نینوا در 15 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد در همین راستا ساختارهایی چون راه اندازی دفتر حفظ آثار فاوا را ایجاد کردیم و اقدام به شناسایی 75 شهید مخابراتی و بی سیم چی در استان وجمع آوری اطلاعات این شهدا و تکمیل پرونده آنها را انجام دادیم همچنین راه اندازی سامانه پیام کوتاه و مصاحبه با پیشکسوتان مخابراتی و سرکشی از خانواده معظم شهدای مخابرات و بی سیم چی و موفق شدیم اولین کتاب شهدای مخابرات و بی سیم چی را در روز 31 شهریور(هفته دفاع مقدس ) رونمایی کنیم و لیست شهدای مخابرات و بی سیم چی را در سایت 4000 شهید استان گلستان بارگذاری کردیم.

به عنوان حسن ختام اگر مطلبی دارید بفرمایید؟

امیدوارم با توکل بر خدا و مدد ائمه طاهرین و شهدای گرانقدر مخابرات وبی سیم چی مراسمی را در خور شأن شهدای گرانقدری که در این عرصه به شهادت رسیدند برگزار نمائیم
ارسال نظرات
پر بیننده ها