امام جمعه مه ولات گفت: انتخابات پیش رو امتحان بزرگی است که رمز قبولی در آن حضور حداکثری و انتخاب افراد متعهد به نظام و انقلاب و متخصص است.
کد خبر: ۸۶۳۰۷۹۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی میری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، ضمن تبریک فرا رسیدن سی هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: با پیروزی نهضت امام خمینی (ره)، آن پیر روشن ضمیر، نه تنها کشور ایران از چنگال استکبار و طاغوت رهایی یافت بلکه فرهنگ آزادگی و استقلال طلبی در دنیا به نمایش درآمد.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور ما حکومتی برقرار بود که از سوی قدرتهای شرق و غرب عالم حمایت می‌شد و از همه امکانات مادی و ظاهری نیز برخوردار بود اما چون ظلم و ستم و اجحاف را بر مردم روا می داشت، براساس سنت مسلم تاریخ که «الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم» سرنگون شد و از پای درآمد.

امام جمعه مه ولات با اشاره به آیات اولیه سوره فجر و بیان سرگذشت اقوام عاد و ثمود که علیرغم برخورداری از امکانات مادی و دنیوی، به سبب طغیان و فساد از بین رفتند، اظهار کرد: شاه پهلوی که خود را شاهنشاه می نامید و گمان می کرد که مردم رعیت هستند و مملکت از آن اوست، عاقبت در مقابل مجاهدت و ایستادگی و صلابت ملت ایران شکست خورد و با اینکه اقرار کرد که صدای انقلاب را شنیده و تعدادی از مزدورانش را به زندان انداخت، اما در نهایت نتوانست صدای مردم را خاموش کند و با ذلت و خواری و چشمی گریان مجبور به ترک کشور شد.

وی با اشاره به بخشی از خطبه ۸۸ نهج البلاغه آنجا که امیرالمومنین (ع) فرموده است « فانّ اللَّه لم یقصم جبّاری دهر قطّ الّا بعد تمهیل و رخاء و لم یجبر عظم أحد من الامم الّا بعد أزل و بلاء؛ خداوند سركشان هيچ روزگارى را درهم نشكست مگر پس از مهلت دادن و آسايش، و شكستگى هيچ امّتى را جبران ننمود مگر بعد از تنگنايى و سختى و رنج»، خاطرنشان کرد: ملت ایران با توکل بر خداوند و رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) و تقدیم هزاران شهید و تحمل سختی های زیاد سرانجام  انقلاب خود را در ۲۲ بهمن ماه به پیروزی رساندند.

وی دهه فجر را دهه پیروزی خون بر شمشیر و برتری مستضعفین بر مستکبرین دانست و خاطرنشان کرد: اوج دهه مبارک فجر ۲۲ بهمن است که با توجه به شرایط حساس منطقه حضور پرشور همه اقشار مردم در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن ضروری است.

امام جمعه مه ولات با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در ۷ اسفندماه گفت: انتخابات پیش رو امتحان بزرگی است که رمز قبولی در آن حضور حداکثری و پرشور و انتخاب افراد متعهد و متخصص است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها