همزمان با چهارمین روز از ایام‌الله دهه فجر؛

یادواره شهدای انقلاب اسلامی در خنداب برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خنداب از برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد و گفت: در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی خنداب 2 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.
کد خبر: ۸۶۳۰۸۱۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خنداب در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال دوران دفاع مقدس با اشاره به لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی اتفاق مهمی در تاریخ ایران و جهان بود.

وی افزود: بسیاری برای مقابله با ظلم و جور زمانه ایستادند و تا آخرین قطره خون خود را تقدیم نظام اسلامی کردند، در مسیر انقلاب اسلامی شهرستان خنداب نیز 2 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است که به این منظور یادواره این دو شهید بزرگوار فردا با حضور مردمی در مسجد جامع صاحب‌الزمان(عج) حصار برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خنداب تصریح کرد: شهیدان "حیدر شرفی" و "شعبانعلی خیری" ساعت 13:30 روز پنجشنبه برگزار می‌شود و همزمان با گرامیداشت این دو شهید والامقام دومین یادواره شهدای سادات این شهرستان را برگزار خواهیم کرد.

ثامنی با اشاره به تعداد شهدای سادات این شهرستان گفت: شهدای سادات این شهرستان 10 شهید بوده و این درحالیست که خنداب 20 شهید، محله حصار 8 شهید و محله قلعه 5 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی افزود: پس از برگزاری یادوراه با سخنرانی سید ابراهیم حسینی اراکی بر یادمان دو شهید گمنام حضور پیدا کرده و قبئر شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را گلباران و عطرافشانی خواهیم کرد و پس از قرائت زیارت عاشورا فاز نخست ساماندهی گلزار شهدای خنداب اجرایی می‌شود.

حیدر شرفی از شهدای انقلاب اسلامی است که در سال 1337 در روستای استوه از توابع خنداب بخش قره‌چای دیده به جهان گشود و پس از تحصیل در دوره ابتدایی یاور پدر در کار کشاورزی شد.

در دوران خدمت وظیفه با فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر ترک پادگان‌ها او نیز محل خدمت خود در یگان نیروی هوایی بوشهر را ترک و به شوق دیدار ولی‌فقیه خود راهی تهران شد که در روز 22 بهمن‌ماه سال 57 در درگیری با گارد رژیم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله به دیدار معبود شتافت.

شهید شعبانعلی خیری درسال 1339 در روستای گازران ازتوابع شهرستان خنداب متولد و از دوران كودكی به حرفه خیاطی علاقمند و به واسطه همین حرفه به تهران مهاجرت و كار خویش را درپایتخت ادامه داد، وی به هنگام تظاهرات مردم تهران بر ضد حكومت درسال 1357 و درسن 22 سالگی به همراه آحاد مردم به تظاهرات و راهپیمائی مشغول می‏شود تا اینكه درتاریخ 22 بهمن 57 با اصابت گلوله از ناحیه سر دچار ضربه مغزی می‌شود و پس از یك سال دربیمارستان سینا به شهادت می‌رسد.

بخشی از زندگینامه شهید شعبانعلی خیری تنظیم شده و در آینده نیز زندگی شهید شرفی نیز تنظیم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار