مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله:

انقلاب اسلامی با کاربرد “ولایت فقیه”، رابطه امام و امت را تعریف کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در خصوص آنچه انقلاب اسلامی در حوزه سیاست برای جامعه به ارمغان آورده است آن را در دو بعد داخلی و خارجی قابل تقسیم دانست.
کد خبر: ۸۶۳۰۸۲۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حجت الاسلام محمدعلی محسن زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در خصوص آنچه انقلاب اسلامی در حوزه سیاست برای جامعه به ارمغان آورده است آن را در دو بعد داخلی و خارجی قابل تقسیم دانست.

وی افزود: در داخل، انقلاب اسلامی توانست نظام دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را که دستنشانده غرب بود، ساقط کند و نظام مبتنی بر اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام را جایگزین کند و الگوی یک نظام اسلامی را به جهان اسلام عرضه شد.

حجت الاسلام محسن زاده، دومین ارمغان انقلاب اسلامی در حوزه سیاست داخلی را تدوین قانون اساسی بر اساس منابع اصیل اسلامی دانست و گفت: در تدوین سیاست حاکم بر نظام مقدس جمهوری اسلامی از قرآن و سنت پیامبر و اهل بیت فتاوا و احکام مراجع شیعه استفاده شد و این امر در چینش قانون اساسی یک کشور بی سابقه است و در هیچ کجای جهان اتفاق نیفتاده است؛حتی کشورهای مدعی جمهوری اسلامی فقط تابلوی آنان اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: سومین مورد این است تفکری که می گفت دین کارایی خود را از دست داده و دستاوردهای دینی قابل پیاده شدن در ارکان زندگی مردم را ندارد اما انقلاب اسلامی، دستورات اسلام را در ابعاد مختلف کاربردی کرد و نهادهای حاکمیتی شکل گرفت و ولایت فقیه عملاً کاربردی شد و انقلاب، آن را به عرصه بروز و ظهور رساند و رابطه داخی حکومت را به صورت رابطه امام و امت تعریف کرد.

وی افزود: از طرفی تفکری که بیان می شد موضوع مردم سالاری با اسلام سنخیتی ندارد اما نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم سالاری را با مسائل دینی تطبیق داد و زوائد را جدا کرد و مردم سالاری حقیقی تحت دین را پیاده کرد؛ به طوری که در تمام ارکان حکومت از جمله مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و…مردم نقش مؤثر دارند و مقبولیت مردمی نظام در کنار مشروعیت آن حول محور ولایت را ایجاد کرد.

حجت الاسلام محسن زاده در زمینه تحولی که انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجه ایجاد کرد، بیان داشت: در گذشته حاکمیت مستکبرین و دولت های جهانی، دنیا را به بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بود؛ با پیدایش انقلاب، سیاستی که تعریف کرد محکوم بودن کشورهای جهان سوم را از بین برد و رویکرد آن از کشورهای استکباری و سلطه به کشورهای مستضعف تغییر کرد و فکری نو در سیاست خارجی مطرح کرد که مورد استقبال ملت ها قرار گرفت.

وی انقلاب اسلامی را باعث سرعت بخشی به فروپاشی نظام شوری سابق به ویژه با نامه امام(ره)به گورباچف دانست و افزود: غرب به دنبال جایگزین برای خودش بود و جهان اسلام را نقطه مقابل خود و جایگزین شوروی می دانست و این کار را به جهت تضعیف نظام ما کردند.

این مسئول تصریح کرد: اما نظام ما قطب قدرت منطقه ای شد و امروز ابرقدرت جهانی به ویژه در منطقه خاورمیانه است که تأثیرگذاری خاص خود را دارد و معادلات جهانی را بر هم زده است؛ در حقیقت قدرتی که با انقلاب اسلامی در سیاست خارجی ایجاد شد، قدرت پوشالی آمریکا را به واکنش های انفعالی واداشته است.

وی موضوع تمدن سازی نوین اسلامی که رهبری آن را مطرح کردند را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در سیاست خارجه موفق به حرکت جهان اسلام شدیم و جنبش های بیداری اسلامی شکل گرفت و هرچند که توانستند در برهه ای این حرکت ها را دچار انحراف کنند اما نظام ما ظرفیت پیش برندگی انقلاب در عرصه جهان اسلام و احیاء بیداری اسلامی را دارد و ترس آنان(غرب) از همین است.

ارسال نظرات