معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

گمشده امروز مجلس ما مدرس است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملاک ها و معیارهای تشخیص را برای مردم به صورت منطقی مطرح کنید؛ هرکس از فیلتر شورای نگهبان رد شد نامزد نظام است لذا باید مودبانه واقعیات را بیان کنیم تا این فضای رقابتی سالم با ...
کد خبر: ۸۶۳۱۰۰۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  سردار رسول سنایی راد در همایش انقلاب اسلامی، روحانیت و ولایت مداری در جمع طلاب و روحانیون استان کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات کشور گفت: وقتی میگوییم جمهوری اسلامی نه یک کلام کم و نه یک کلام زیاد یعنی باید به مردم میدان دهیم و از این میدان به نفع نظام تولید اقتدار کنیم.
استمرار هر نظام سیاسی با اقتدار امکان پذیر است
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: هر نظام سیاسی باقدرت برپا می شود اما استمرار آن با اقتدار ممکن است.؛ قدرت ماهیتاً زور و اجبار است و اکراه و مقاومت بر می انگیزد اما اقتدار قدرتی مشروع و قوی شده است که نه تنها اکراه در پی ندارد بلکه اثر بخش است و جذابیت تولید می کند.
وی عنوان کرد: اقتدار زمانی ایجاد می شود که فرمان داده شده مطاع و مایه تامین سعادت ومنافع باشد لذا اقتدارهمکاری داوطلبانه در پی دارد نه انجام کار با ترس و اجبار.
حضور مردمی در انتخابات اقتدار یک نظام را به نمایش میگذارد
این مقام مسئول بیان کرد: انتخابات از مواردی است که اقتدار را به نمایش می گذارد چرا که فرد داوطلبانه به پای صندوق رفته و رای می دهد.
سنایی راد خاطرنشان کرد: رای عینی ترین سنجش برای نمایش مشارکت است که چه میزان از مردم با نظام سیاسی داوطلبانه همکاری می کنند و نظام سیاسی را قبول دارند، همانطور که هرچه صف راهپیمایی ۲۲ بهمن طولانی تر و شعارها بلند تر باشد تولید اقتدار می کند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه توپ و تفنگ قدرت می آورد اما رضاخان نتوانست قدرت را به اقتدار برساند اذعان داشت: قدرت بدون پشتوانه مردمی نماد استکبار است.
وی با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما در شرایطی است که منطقه دچار بی ثباتی می باشد، اظهار کرد: اگر این انتخابات با حضور مردم پررونق برگزار شود نظام سیاسی ما ثبات دارد و نیازمند حضور آمریکا نیستیم.
سنایی راد با اشاره به دستگیری نیروهای آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه ایران تصریح کرد: بااین کار سیلی محکمی به گوش امریکا زدیم آنگونه که عربستان هم حساب کار خود را کرد چرا که ایران اقتدار و پشتوانه مردمی دارد و همین امر موجب عصبانیت جمهوری خواهان آمریکا شد.
برجام وسیله ی نفوذ و سلطه نامرئی دشمن است
وی بیان کرد: برجام در دشمنان داخلی و خارجی ایجاد طمع کرده است؛ برخی گمان می کنند برجام کلید حل تمام مشکلات است در حالیکه دشمن قصد دارد از این موضوع برای نفوذ و سلطه نامرئی استفاده کند.
سنایی راد در ادامه یادآور شد: دشمن می داند به کار بردن قدرت عریان ایجاد مقاومت می کند لذا با جلوه گری وقدرت پنهان جلو می آیند.
وی با تاکید براینکه نفوذ در زمان جنگ با امروز متفاوت است، عنوان کرد: در زمان جنگ عنصری مانند کشمیری برای جنایت نفوذ کرد که دستگیر شد اما امروزه وقتی عنصری دستگیر می شود صدای همه در می آید که رابطه ها را خراب نکنید.
سنایی راد گفت: امروز عنصر نفوذی واسطه ای بین نفوذگر و نفوذپذیر است؛ این نفوذ از رخنه پدید می آید و اگر وا دهیم به هیچکس رحم نمی کند.
فضای دوقطبی ایجاد شده در انتخابات کشور خطرناک است
این مقام مسئول اذعان کرد: یکی از ویژگی های انتخابات پیش رو این است که در فضایی دو قطبی انجام می شود واین خطرناک است چرا که فضای دو قطبی در عین اینکه رقابت را تشدید می کند اما شکننده است.
وی افزود: ثبت نام حدود دوازده هزار نفر به عنوان کاندیدای مجلس نشان از امید به آینده و اعتماد به نفس همچنین حس مسئولیت پذیری است اما آمار بالای رد صلاحیت شدگان به دلایل مختلف اعم از سابقه محکومیت قضایی، مشکلات اخلاقی و فسادهای اقتصادی مانند رشوه و اختلاس و … در دیگران شبهه ایجاد می کند.
بی ثبات سازی و نفوذ، شیوه های دشمن برای تغییر نظام
این مقام مسئول با بیان اینکه راهبرد اصلی آمریکا علیه ما تغییر در طیف تغییر رفتار تا ساختار است؛ خاطرنشان کرد: غرب برای این تغییر از دو شیوه بی ثبات سازی ونفوذ استفاده می کند که بی ثبات سازی را در جنگ، ناامنی های دهه ۶۰ و فتنه ۸۸ دیدیم اما اگر این روش موفق نشد از نفوذ استفاده می کنند.
سنایی راد با بیان اینکه انتخابات استعداد هردو شیوه مذکور را دارد، اذعان کرد: فتنه ۸۸ تجربه انقلاب های رنگی به بهانه انتخاباتی بود.
آرای نیروهای متدین باید متمرکز شود
معاون سیاسی سپاه پاسداران در رهبری، اسلام و مردم را عناصر تشکیل جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: مسئولین باید این سه عنصر را دریابند یعنی ولایتمدار، خادم مردم و معتقد به اسلام باشند.
سنایی راد تاکید کرد: اگر آرای نیروهای متدین پراکنده شود مانند خشابی سی تایی است که پراکنده شلیک شود لذا آرا باید متمرکز گردد و مردم با شناخت کافی رای دهند.
وی اظهار کرد: باید مردم را به سمت مشارکت بالا و همچنین رای دادن دقیق هدایت کنیم تا انتخابی اصلح داشته باشند.
گمشده امروز مجلس ما مدرس است/ ملاک های تشخیص انتخاب اصلح باید به صورت منطقی برای مردم مطرح شود
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت ویژگی شجاعت در یک نماینده بیان کرد: امام از دونفر همواره تعریف می کردند؛ شیخ فضل الله نوری به عنوان نماد مشروطه خواهی و آیت الله مدرس که نماد سیاست دینی بود به گونه ای که دشمنان بیرونی و درونی از او می ترسیدند.
سنایی راد با تاکید بر اینکه امروز گمشده ما مدرس است، خطاب به روحانیون ابراز کرد: ملاک ها و معیارهای تشخیص را برای مردم به صورت منطقی مطرح کنید؛ هرکس از فیلتر شورای نگهبان رد شد نامزد نظام است لذا باید مودبانه واقعیات را بیان کنیم تا این فضای رقابتی سالم باقی بماند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تا به حال شورای نگهبان وظیفه خود را به خوبی انجام داده است و مرحله دوم ایفای نقش مردم است که باید هوشمندانه و با شناخت کافی، بهترین ها را برای خبرگان و مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار