استاندار زنجان:

زمان حرکت به سمت تعاملات دو سويه فرا رسیده است

زمان آن رسيده كه از جزيره اي عمل كردن بپرهيزيم و به سمت تعاملات دو سويه پيش رويم.
کد خبر: ۸۶۳۱۰۹۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه كارگروه توسعه صادرات استان گفت: با حضور در نمايشگاههاي برگزار شده در كشور هاي مختلف مي توان زمينه حضور سرمايه گذاران را در كشور نيز فراهم كرد.

مهندس جمشيد انصاري افزود: زمان آن رسيده كه از جزيره اي عمل كردن بپرهيزيم و به سمت تعاملات دوسويه پيش رويم.

با بيان اينكه بايد در روابط تجاري به صورت دو سويه عمل كنيم خاطر نشان ساخت: براي گسترش روابط تجاري با كشورهاي مختلف بايد با آشنايي از مزيت ها و پتانسيل هاي متقابل به صورت تعامل دوسويه و متقابل پيش رويم.

همچنین رئيس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان زنجان در جلسه كارگروه توسعه صادرات استان گفت: در 7 ماهه سالجاري 157 ميليون دلار صادرات از گمرك زنجان صورت گرفته است كه اين ميزان كمتر از ميزان صادرات صورت گرفته از واحدهاي توليدي استان زنجان مي باشد چرا كه بخشي از صادرات محصولات استان از گمرك ساير استان ها صورت مي گيرد.

مهندس ناصر فغفوري با اشاره به واردات 195 ميليون دلار به استان افزود: بخش عمده اي از واردات استان شامل مواد اوليه كارخانجات و ماشين آلات مورد نياز واحدهاي توليدي است.

فغفوري يادآور شد: سهم پايين محصولات نهايي از واردات استان به عنوان مزيتي براي استان نسبت به گمركات ساير استان ها به شمار مي رود.

وي افزود: هدفگذاري صادرات براي سال جاري بر حسب توان محصولات توليدي واحدها بوده و صرفا مربوط به محصولات صادر شده از گمرك زنجان نيست.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه با اشاره به عدم برگزاري نمايشگاه بهاره در استان يادآور شد: با توجه به اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر گرديد در راستاي ايجاد رونق در بازار فروش مستقيم كالا جايگزين نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در سال جاري در استان شود.

ارسال نظرات