خبرهای داغ:
رئیس کمیته موارد خاص کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: "کرسنته کردن" قراردادهای نفتی توسط شرکت‌های داخلی و در سکوت خبری صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۳۱۲۴۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،حسین طلا رئیس کمیته موارد خاص کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از رفتار دستگاه امنیتی در برخورد سخت و خشن با دانشجویان معترض به قراردادهای نفتی و پرونده کرسنت، گفت: خود دست‌اندرکاران و ذینفعان قراردادهای نفتی هم به خوبی می‌دانند که قراردادهای‌شان و آنچه در پرونده کرسنت صورت گرفته قابل تقدیر نیست که بخواهد در تشکر از آنها تجمعی صورت گیرد.

وی افزود: دولت اگر خیلی نگران نظم عمومی است، زمانی که به اصل نظام می‌تازند به جای اینکه سکوت اختیار کند و بعضا در ردیف صندلی "وی‌آی‌پی"، برای آقایان کف بزنند، وظیفه خود را در قبال نظام انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه کرسنته کردن قراردادهای نفتی توسط شرکت‌های داخلی بعضا بدون اطلاع‌رسانی دقیق به افکار عمومی و در سکوت خبری صورت می‌گیرد، تأکید کرد: بعضی از وزرای دولت سازندگی که در حال حاضر هم متصدی امور هستند در گذشته و به خصوص در سال 88 معتقد بودند که باید حق مردم را داد و حق اعتراض و مطالبه‌گری برای اقشار مختلف مردم محفوظ است و در همه زمینه‌ها باید با ذهن روشن و ادله مستند با مردم تعامل کنیم"، چطور امروز تغییر عقیده داده‌اند و جوانان مطالبه‌گر و ضد فساد را قلع و قمع می‌کنند.

طلا اضافه کرد: آقایان چرا انقدر اصرار دارند تا دهان همه را در مورد کرسنته کردن قراردادهای نفتی ببندند؟ اگر فساد و صدمه‌ای به منافع ملی کشور در قراردادهای نفتی وجود ندارد چرا برای مردم بیان و افکار عمومی را نسبت به عملکرد سالم خود اقناع نمی‌کنید؟

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت اعتدال به جای اینکه در سیستم اجرایی، مقابل فساد نفتی قد علم کند، اتفاقا مقابل فسادستیز قد علم می‌کند، تصریح کرد: با این وصف، نکند قانون اساسی عوض شده و ما خبر نداریم؟ آقایان که در بستن دهان دانشجویان دغدغه‌مند منتقد، به خوبی از مصوبات شورای امنیت استفاده می‌کنند و به نیروی زیرمجموعه خود دستور برخورد سخت با دانشجویان را صادر می‌کنند، چرا در مسائل کلان امنیتی برخورد نرم به کار می‌گیرند و مجرمان و متهمان امنیتی که با مراکز برانداز غربی در ارتباط هستند را برای خروج از کشور، بدرقه می‌کنند؟

طلا در ادامه، افزود: اینکه این دانشجویان مجوز تجمع نگرفته‌اند درست است، اما آیا سکوت دانشجو در مسائلی که به بیت‌المال و فساد اداری و سیستمی مربوط است، مطلوب دولت داعیه‌دار اعتدال است؟ وظیفه متصدیان وزارت نفت این نیست که افکار عمومی را نسبت به قراردادها قانع کنند؟ شما که داعیه‌دار آزادی بیان هستید و در گذشته همه کشور را متهم به برخورد سلبی و خشن می‌کردید، خودتان امروز این رویه را در پیش گرفته‌اید؟

وی گفت: طبع جوان و ماهیت دانشجو، مطالبه‌گری است و اینکه مجموعه دولت اعتدال با دانشجویان معترضی که نسبت به احقاق حقوق ملت در قراردادهای نفتی معترض هستند و آنها را دارای مفسده می‌دانند، برخورد سخت و مرافعه می‌کند، جای تعجب دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه وقتی گوش کسی به فسادهای پرونده کرسنت بدهکار نیست، جوانان مجبور به تظاهرات می‌شوند، تصریح کرد: برخی فرمانداران و معاونان وزرا مواضع عجیب و ساختارشکنانه‌ای را در همایش‌ها و جلسات اتخاذ می‌کنند و کسی جرأت ندارد که متعرض آنها شود، اما در دوره‌ای، اعتدال لقلقه زبان برخی دولتی‌ها است و شعار آزادی بیان می‌دهند، 60 جوان انقلابی مورد ضرب وشتم قرار گرفته و کتک خورده و بعضا روانه اوین می‌شوند.

طلا تصریح کرد: وقتی دستگاه‌های نظارتی در رسیدگی به افتضاح قراردادهای نفتی و پرونده کرسنت، تأخیر داشته باشند، جوانان انقلابی که همیشه برای احقاق حقوق ملت در صف اول دفاع هستند صدای انتقاد بلند می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از دوستان ما تا به اعتراضات دانشجویان انقلابی می‌رسند و پای مبارزه با فساد به میان می‌آید، یاد نظم و امنیت می‌افتند در پایان، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بالای قراردادهای نفتی، وقتی که به شکل قانونی نظارت بر عملکرد این سیستم مخدوش می‌شود، دانشجویان مطالبه‌گر در این مورد احساس وظیفه می‌کنند و به دنبال پاسخ متناسب می‌گردند، اما پاسخ متناسب کتک و اوین نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها