یک اقتصاددان گفت: طبیعتا مطالبات قشر دانشجو به عنوان قشر پیگیر، علاقمند و پر دغدغه برای مصالح و منافع نظام مفید بوده است دولت و وزارت نفت در برابر اعتراضات دانشجویان به قراردادهای نفتی توجه نماید و علت اعتراض را جویا و درصدد رفع برآید نه اینکه رفتار نامناسب داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۳۱۲۶۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

رحمان سعادت اقتصاددان و دکترای اقتصاد بین الملل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره بر اینکه دولت در برابر اعتراضات دانشجویان و اقشار مختلف که منتقد قراردادهای نفتی بوده اند برخورد ناپسند داشته است اظهار داشت: بستگی دارد رفتار ناپسند از چه نوع بوده است، اینکه دولت  این اعتراضات را رد می کند  تا دانشجویان نسبت به قراردادهای نفتی اعتراضی نداشته باشند این به نظر من درست نیست.

 وی با بیان اینکه دانشجویان اهداف جمعی دارند نه فردی افزود: دانشجویان از  قشری محسوب می شوند که در جامعه تحصیل کرده و منافع فردی ندارند.

این اقتصاددان گفت: همیشه در طول تاریخ هم شاهد بودیم که رفتارهای دانشجویان فرا صنفی بوده است یعنی با توجه به مطالبات همیشگی دانشجویان که فراتر از منافع فردی بوده و گروهی فکر کرده تا دنبال منافع ملی و جمعی باشند.

سعادت خاطر نشان کرد:  طبیعتا مطالبات قشر دانشجو به عنوان قشر پیگیر، علاقمند و پر دغدغه برای مصالح و منافع نظام مفید بوده است دولت و وزارت نفت در برابر اعتراضات دانشجویان به قراردادهای نفتی توجه نماید و علت اعتراض را جویا  و درصدد رفع برآید.

این استاد دانشگاه در ادامه مطلب چنین گفت: طبیعتا اگر دولت و وزارت نفت برای بخش هایی از قراردادها امکان پاسخ ندارد و نمی تواند در مقطع فعلی روشن نماید اما این دلیل نمی شود که برای عدم پاسخگویی رفتار نامناسب در پیش بگیرد.

وی در خاتمه اشاره کرد: مسائل و منافع ملی در طی بلند مدت کشور ایجاد می کند که دولت و وزارت نفت توضیحات لازم در خصوص  قراردادها ی نفتی را بدهند و در موعد مناسب و زمان مطروحه همه مطالب را به شکلی واضح و شفاف توضیح دهد.

ارسال نظرات