خبرهای داغ:
18 بهمن‌ماه صورت می‌گیرد

افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب در قم با حضور رئیس مجلس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم 18 بهمن‌ماه سال جاری در مصلی قدس قم افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۱۳۰۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عباس دانشی عصر امروز در نشست خبری که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره برگزاری یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم، اظهار کرد: این نمایشگاه در شبستان مصلی قدس با حضور 249 غرفه در مساحت 3 هزار متر مربع برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شمار ناشرانی که برای حضور در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم ثبت نام کردند،‌ ادامه داد: 600 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب ثبت نام کردند که 423 ناشر مورد پذیرش قرار گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به موضوع کتاب‌هایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، تصریح کرد: کتاب‌هایی با موضوعات عمومی،‌ دانشگاهی، حوزه دین،‌ کمک آموزشی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان در این نمایشگاه به عرضه عموم گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به عرضه کتب زبان‌های خارجی در این دوره از نمایشگاه کتاب تاکید کرد: در این دوره از نمایشگاه، کتبی با زبان‌های عربی و لاتین عرضه می‌شود.

دانشی با اشاره به اینکه کتب گروه سنی کودک و نوجوان نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود، عنوان کرد: غرفه‌های بزرگتری نسبت به سایر غرفه‌ها به کودکان و نوجوانان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به عرضه 90 هزار عنوان کتاب در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم، بیان کرد:‌ این نمایشگاه تا سه روز آینده به بیش از 100 هزار عنوان کتاب ارتقاء می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم برنامه‌های حاشیه‌ای یازدهمین نمایشگاه کتاب را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ‌نقد کتاب، رونمایی از کتاب،‌ برنامه‌هایی برای کودکان و... از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

وی با اشاره به نهادهایی که در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند، بیان کرد: ستاد ائمه جمعه استان قم، ستاد نماز استان، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان از جمله نهادهایی هستند که در برگزاری یازدهمین دوره از نمایشگاه کتاب مشارکت دارند.

دانشی، زمان افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب را یکشنبه عصر عنوان کرد و گفت: 18 بهمن ماه سال جاری این نمایشگاه با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در شبستان مصلی قدس افتتاح می‌شود.

وی نمایشگاه کتاب را از روز دوشنبه 19 بهمن ماه ذکر کرد و گفت: این نمایشگاه از ساعت 9 الی 12 و از ساعت 16 تا 21 میزبان ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه 30 درصد کتبی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، چاپ نخست است گفت: 750 میلیون تومان بن کتاب به طلاب و دانشجویان برای خرید کتاب عرضه می‌شود.

وی با اشاره به میزان تخفیف عرضه کتب در این نمایشگاه بیان کرد: کتب عرضه شده در این نمایشگاه از 30 تا 50 درصد تخفیف برخوردار است.

دانشی با تاکید بر اینکه مصلی قدس بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه کتاب است، ابراز کرد: این نمایشگاه تا آماده شدن سالنی مناسب در سال‌های آینده نیز میزبان نمایشگاه یاد یارمهربان باشد.


ارسال نظرات