خبرهای داغ:
رئیس سازمان دارلقرآن کشور؛

سهم قرآن در بودجه کشور کمتر از یک درصد است

رئیس سازمان دارلقرآن کشور با بیان اینکه سهم قرآن در بودجه کشور ناچیز است، گفت: متأسفانه نکته ی مهم این است که هیچ وقت از طرف اهل قرآن این مسئله مورد اعتراض قرار نگرفته است.
کد خبر: ۸۶۳۱۳۲۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان, مهدی قره شیخ لو پیش از ظهر امروز در جمعی از فعالان و مدیران مراکز قرآن استان گلستان, اظهار کرداولین نکته ای که همیشه بر آن تأکید می کنم چه برای خود و چه دوستان این است که هیچوقت از خود غافل نشویم و عامل به قرآن باشیم.

وی گفتنمی شود کسی از قرآن بهره ای نبرده باشد و بخواهد دیگران را به قرآن دعوت کند، اگر قرآن در ذهن فکر و عمل ما خود را نشان ندهد این ادعای بیهوده ای است که ما بخواهیم دیگران را دعوت به قرآن کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور تصریح کردآن چیزی که الان در جامعه قرآنی ما چه در استان و مرکز به آن احساس شدید می شود یک رفاه و همدلی است که باید داشته باشد.که متأسفانه بعضی مواقع یکسری تفرقه ها و مشکلات دیده می شود که ما باید از این اتفاقات جلوگیری کنیم و نباید بگذاریم شیطان با ابزارهای مختلف این فرهنگ همدلی و, وحدت را از ما بگیرد.

قره شیخ لو با تأکید بر این که جامعه قرآن باید یک مقدار در بعضی از روش ها و عملکردهای خود تجدید نظر کند، گفتاین روش ها بخشی محتوایی و بخشی عملکردی و بخشی روش هایست که در جامعه و مساءل اجتماعی مورد نیاز ماست که آموزه ها و آموزش هایمان را منطبق با نیاز روز مردم و جامعه تنظیم کنیم.

وی در ادامه افزودروز به روز مشتریان ما در مؤسسات و جلسات و فضاهای قرآنی کمتر می شود و ما باید تشخیص دهیم که نیاز جامعه و نیاز روز مردم چیست؟ و سیستم آموزشی خود را به همان سمت ببریملذا با این روش هر روز به مخاطبین ما افزوده خواهد شد.

ریس سازمان دارالقرآن کشور در رابطه با مطالبه گری جامعه قرآنی, بیان داشتاگر عزیزان ما که در حوزه ها فعال هستند با همان نگاه وحدت و دفاع در کل کشور در مقاطع حساس لازم است حضور پیدا کنند و نسبت به مسایلی که در کشور اتفاق می افتد حساسیت نشان دهند خیلی از مشکلات خود به خود رفع می شود.

سهم واقعی قرآن از بودجه عمومی کشور چقدر است؟

رئیس سازمان دارالقرآن کشور در خصوص سهم ناچیز قرآن در بودجه کشور اشاره کرد و گفتاگر بخواهیم از این سهم درصد بگیریم بسیار ناچیز و حداقلی است که شاید یک ۱% نیز نباشد.

قره شیخ لو افزوداین اصلا پسندیده نیست که ما در نظام جمهوری اسلامی بودجه قرآن اینقدر کم باشد و متأسفانه نکته ی مهم این است که هیچ وقت از طرف اهل قرآن این مسئله مورد اعتراض قرار نگرفته است.

وی تصریح کرداگر مجلس به بودجه سال ۹۵ ورود پیدا می کند همین الان باید اتحادیه ها, جلسات, اساتید و افرادی که تأثیرگذارند از مسءولین بخواهند که سهم قرآن را در بودجه سالانه کشور ادا کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به بودجه سال ۹۴ , افزوددر این سال ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه قرآنی داشتیم که تا ۱۴ بهمن ماه تا این لحظه یک ریال هم پرداخت نشده است .

قره شیخ لو گفت خواهش من در این مورد از عزیزان این است از هر طریقی که می شود از جمله نامه نگاری, مصاحبه, حضوری و ... این مسءله مهم را پیگیری کنند.

زهرا شیرزاد خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج گلستان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها