یادمان نرود دشمن درجه اول انقلاب اسلامی شیطان بزرگ آمریکاست و یادمان نرفته فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ از درون نظام با هدایت و حمایت بیگانگان شکل گرفت.
کد خبر: ۸۶۳۱۴۲۳
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران ویژه نامه‌ای با عنوان «یادمان نرود» به قلم نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تنظیم و منشر شد.

در این ویژه نامه 80 مورد تذکرات و یادآوری‌های مهمی نسبت به امور قبل از انقلاب، حین انقلاب و بعد از انقلاب و همچنین مطالب مهمی نسبت به فرهنگ انقلاب و وظایف انقلابیون یادآوری شده است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سلام و تبریک به امت به پا خواسته‌ای که همه هم‌ و غمش رهایی از حکومت طاغوت و تمسک به عروه الوثقای توحید بود «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَىَ» «سوره بقره ۲۵۶»

سلام و تبریک به مردان و زنان دین‌مداری که عزت و استقلال خود را در قلع و قمع کفر و طاغوت و استکبار یافت، و هدایت و کمال را در رسالت نبوی جویا شد «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ» «سوره صف آیه ۳۳»

سلام و تبریک به رزم جویان مکتب حسینی که انقلاب کردند تا دروازه‌های دین که خدای متعال به‌وسیله انبیاء بر بشر گشوده است همچنان بازبماند و فرعونیان هر عصر و زمان نتوانند دروازه‌های ظلم و جهل خود را گشوده و راه بر اسلام عزیز بربندند «وَلَقَد بَعَثنا فی کُلِّ أُمَّهٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» «سوره نحل آیه ۳۶»

هم استانی‌های عزیز و به‌ویژه جوانان رشید، ازآنجاکه قرآن کریم در سوره مبارکه ابراهیم آیه ۵ ضمن یادآوری انقلاب حضرت موسی می‌فرماید «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَاتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» یادآوری ایامی که در آن ایام شیطان و مستکبرین و طواغیت مغلوب شدند و مردان خدا و حق جویان اضافه بر غالب بودن آن‌ها در عالم واقع، غلبه ظاهری هم بر ایشان حاصل شد و راه برای رسیدن به اهداف رسولان ‌هموارتر گردید را در برنامه‌های تبلیغی خود قرار ده و مدام به مردم گذشته آن‌ها را متذکر باش و وظایف آن‌ها را به یادشان آور، مناسب است پیروان قرآن و اصحاب انقلاب، امروز هم همین دستور را در برنامه خود داشته باشند.

ضرورت دارد هر یک از ما برای یکدیگر اهداف انقلاب را یادآور شویم تا از درون استحاله نشود و خدای‌نخواسته راه بر انقلابیون و مردم مؤمن شهید داده و مقاوم مشتبه نشود.

مبادا یادمان برود که رژیم منحوس پهلوی و اربابان بیرونیش با این کشور علوی چه کردند، مبادا فراموش شود که اضافه بر غارت ثروت‌ها و منابع و غارت فکر و فرهنگ، اصل انسانیت ما راهم مخدوش کردند و مهر توحُّش بر پیشانی این مردم زدند و برای ماندن در میان ما حقوق ویژه به‌عنوان توحش دریافت کردند.

مبادا فراموش کنیم که از تمام رسانه‌های خارجی و داخلی القا کردند که مردم ایران توان تولید ندارند و اصلاً نیاز به تولید هم ندارند چراکه هر چه بخواهند ما برایشان می‌فرستیم آن‌ها مصرف‌کننده‌های لایقی هستند!

مبادا فراموش کنیم که دنیای استعمار و استکبار با همین فریبکاری‌ها که ما در خدمت مردم ایران هستیم و همه‌چیز برایشان وارد می‌کنیم و بهترین زندگی مدرن را با نام (گشودن دروازه‌های تمدن) در اختیارشان قرار می‌دهیم. از ملت ایران نوکری شیک‌پوش و تجمل‌گرا درست کردند وعده‌ای را با همین مکاری‌ها و حیله‌گری‌ها سرگرم کردند و سالیان سال بر این ملت ذلت و عقب‌ماندگی را رقم زدند.

مبادا فراموش کنیم که همان مقدار شیک‌پوشی و تجمل‌گرائی هم فقط برای عده‌ای خاص بود، اطراف‌واکناف کشور در فقر و بدبختی و ذلت غرق بودند.

مبادا یادمان برود که از آئین اهل‌بیت و از اسلام ناب فقط پوسته ظاهری بیشتر وجود نداشت آن‌ها که از اسلام راستین و حاکمیت دین سخن می‌گفتند در شکنجه‌گاه‌ها و بالای دارها بودند.

مبادا یادمان برود که نه‌تنها با شعائر و مظاهر اسلامی می‌جنگیدند بلکه کوچه و خیابان را از محرمات الهی پر می‌کردند، کاباره‌ها، فاحشه‌خانه‌ها، قمارخانه‌ها، شراب‌فروشی‌ها، سینماهای مبتذل، تئاترهای سراسر فحشا و امثال این‌ها با حمایت کامل شاه و اربابانش رواج داشت و کسی را یارای امربه‌معروف و نهی از منکر نبود.

مبادا یادمان برود که در دربار شاه بدترین آلودگی‌ها و فحشا و منکر وجود داشت.

یادمان نمی‌رود که شخص شاه به انواع فسادهای جنسی و به قماربازی و مشروب‌خواری شهرت داشت و افرادی گماشته شده بودند تا صرفاً کارشان تهیه مقدمات این فسادها باشد.

مبادا یادمان برود که هم دنیای ایران اسلامی را ویران کردند و هم دین و فرهنگ این مردم پیرو اهل‌بیت را به غارت بردند.

مبادا یادمان برود که مردم ایران ‌همان اصیل مردان و زنانی هستند که علیرغم همه آن ویرانگری‌ها در دین و دنیای مردم، به‌مجرد فریاد یک پیر فرزانه و روشن‌ضمیر و نهی از منکر آن مرجع خردمند آن‌چنان لبیک گفتند و آن‌چنان بیعتی با او کردند که طوفانی سهمگین و ریشه‌کن شکل گرفت و همه کاخ‌های فاسد و ریشه دوانده در عمق ایران اسلامی را ویران کرد و کاخ‌نشینان و اربابان ستمگر را به‌یک‌باره از کشور راند.

مبادا یادمان برود که لبیک گوئی و بیعت با آن مرجع بصیر و امام راحل فقط و فقط نشأت‌گرفته از تربیت دینی و پرورش در مکتب حسینی بود.

مبادا یادمان برود که شهدای این عرصه با شعار حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست به میدان آمدند تا مکتب عزت و حرمت حسینی احیا شود.

مبادا یادمان برود اهداف اصیل انقلاب و بیعت با امام راحل را.

مبادا یادمان برود که در تمام این سال‌های پس از پیروزی انقلاب دشمنانی که از درب رانده شدند و دروازه‌های کشور برویشان بسته شد در تلاش بوده‌اند تا از هر روزنه‌ای وارد شوند و مجدداً سرنوشت کشور را در اختیار بگیرند.

مبادا یادمان برود که امام خردمندان به ما آموخت: خودباور شوید، روی پای خود بایستید، نیازمندی‌های کشور را به دست خودتان تأمین کنید، مستقل و مقتدر باشید، صبور و مقاوم باشید، متحد و همراه با ولایت‌فقیه باشید تا از آسیب بیگانه در امان باشید.

مبادا یادمان برود که دشمن آمریکائی ما و دشمنان قسم‌خورده ما هیچ‌گاه خود را بافرهنگ انقلاب اسلامی ما وفق نمی‌دهند و نمی‌توانند وجود ایران اسلامی با این فرهنگ را هرگز تحمل کنند.

مبادا یادمان برود فرهنگ قرآنمان و دستورات مؤکد پروردگارمان را که: به دشمنان ظالمتان میل نکنید آن‌ها شمارا اهل جهنم خواهند کرد (وَلاَ تَرْکَنُواْ إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ) «سوره هود آیه ۱۱۳»

یادمان باشد که در آیه قبل از آن‌هم امر به ایستادگی و استقامت است. «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ…سوره هود آیه ۱۱۲»

مبادا یادمان برود که خداوند وعده نصرت و پیروزی داده است «وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنینَ سوره روم آیه ۴۷» می‌فرماید ما رسولانمان را فرستادیم و از دشمنان آنها هم انتقام گرفتیم و این برنامه ماست که مؤمنین را حتما یاری نماییم.

مبادا یادمان برود که آیات زیادی در قرآن پیرامون نصرت الهی و نمونه های این نصرت که صورت گرفته وجود دارد.

مبادا یادمان برود که انقلاب هم جز با نصرت الهی شکل نگرفت، با دست خالی شاه از کشور رانده شد، آنهم درحالی‌که شاه را اربابانش تادندان‌مسلح کرده بودند و ایران را با انواع سلاح تجهیز کرده بودند که در پرتو آن به خیال خام و واهی خودشان در امنیت باشند.

مبادا فراموش کنیم انواع نصرت‌های غیبی پروردگار را در شب ۲۲ بهمن و روزهای پس‌ازآن که همه اوضاع کشور به‌هم‌ریخته بود و خدای تبارک‌وتعالی با امداد غیبی خود همه‌چیز را سامان بخشید.

مبادا فراموش شود روی کار آمدن آدم‌هایی که باور به انقلاب دینی و امامت امام روح‌الله نداشتند و در تلاش بودند تا با رویه‌های سیاسی حاکم و رایج در دولت‌ها، با بیگانگان ارتباط داشته باشند و همچنان پای آنها در کشور باز باشد و مددهای غیبی حضرت حق و تلاش باورمندان به اسلام ناب، امور را از دست آنها گرفت و انقلاب از بی‌راهه رفتن مصون ماند.

مبادا یادمان برود که کسی مثل بنی‌صدر بارنگ و لعاب دینی و یکسری ظاهرسازی‌ها توانست از حدود ۱۴ میلیون رأی آن زمان حدود ۱۱ میلیون به خود اختصاص دهد و رئیس‌جمهور این مردم انقلاب کرده بشود و با تمام توان کوشید جریان‌های مؤمن انقلاب را کنار بزند و فرهنگ غرب و افکار غرب پسند را بر کشور مجدداً حاکم کند ولی امداد و نصرت الهی مانع این توطئه‌های شیطانی شد.

مبادا یادمان برود که باند مخوف ترور در همان ماه‌ها و سال‌های اول انقلاب با حمایت کامل سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد و دلارهای آمریکایی در کشور شکل گرفت و چهره‌های انقلابی و استوانه‌های مؤثر را یکی پس از دیگری در آتش کینه انفجار و سلاح‌های مرگ‌بارشان گرفتار کرد تا بلکه بتواند شما مردم را از ادامه مسیر نورانیتان بازدارد و هر چه کوشیدند به فضل و مدد الهی از شما مردم جز ایستادگی و مقاومت ندیدند.

یادمان نرود ترور ائمه جمعه را، ترور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر را، ترور بهشتی و جمع بزرگی از مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین و مؤثرین را، ترور چهره‌های نظامی و سپاهی را، ترور افراد عادی در کوچه و خیابان را، اما آن‌چنان نور الهی بر دل‌ها تجلی کرده بود و نصرت پروردگار پشتیبان بود که هر چه خون بر زمین ریخته می‌شد لاله‌های رویش چهره‌های انقلابی بیشتر می‌شد. و با تشییع هر پیکر به خون خفته‌ای صدها و هزاران عزم راسخ برای ایستادگی شکل می‌گرفت و این‌ها جز نصرت خدای متعال نبود.

یادمان نرود که آمریکای از کشور رانده‌شده سفارت‌خانه خود را در این مرزوبوم به جاسوس خانه تبدیل کرد تا بتواند از درون، راهکارهای مقابله با انقلاب را بهتر رصد نماید اما با نصرت الهی جمعی از همین امت به پا خواسته جاسوسان آمریکایی را در همین مرکز جاسوسی زمین‌گیر کردند و ابهت و شاخ غول آمریکایی را در هم شکستند و ۴۴۴ روز جاسوسان آمریکایی را در تصرف خود داشتند و همه تلاش‌های سرّی و نظامی آمریکایی تیری بود که به سنگ خورد و جز رسوایی برای او چیزی در پی نداشت.

یادمان نرود که عظیم‌ترین توطئه‌اش که با همکاری داخل و خارج و با به‌کارگیری پیچیده‌ترین امکانات اطلاعاتی و امنیتی و نظامی شکل‌گرفته بود واقعه طبس بود که جز با امداد غیبی حضرت حق و ارسال طوفان شن خنثی نشد به‌گونه‌ای که ناچار شدند با بجا گذاشتن بسیاری از ادوات زمینی و هوایی خود با خفت و خواری به پایگاه‌های خود بازگردند و رسوایی آن از رسوایی تسخیر لانه جاسوسی بیشتر بود که کمتر نبود، امدادی از سوی پروردگار متعال صورت گرفت که مشابه آن را سوره مبارکه فیل بازگو نموده است و با سنگ‌ریزه و پرندگان مخصوص، لشگر مغرور و قدرتمند ابرهه را درهم شکست.

یادمان نرود دشمن درجه اول انقلاب اسلامی شیطان بزرگ آمریکای جهان خوار و جنایتکار است که در همین قضیه تسخیر لانه جاسوسی برای آزادی جاسوس‌هایش با وساطت بسیاری از کشورها قراردادی امضا شد و قول و قرارهایی داد اما بعد از آزاد شدن جاسوس‌ها به هیچ‌یک از وعده‌هایش عمل نکرد. بدعهدی آمریکایی‌ها زبان زد همگان است.

یادمان نرود که همین شیطان بزرگ نه‌تنها به وعده‌هایش عمل نکرد بلکه جنگ هشت‌ساله را بر این کشور مظلوم تحمیل کرد او و دیگر هم پالگیهایش پشت سر صدام خبیث قرار گرفتند و هر چه توانستند او را تجهیز و تشجیع کردند تا بلکه چرخ انقلاب ازکارافتاده و آنها بتوانند نفس راحتی بکشند اما غافل از آنکه می‌خواستند با فوت دهانشان نور خورشید را خاموش کنند «یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَی اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ» سوره توبه آیه ۳۲.

یادمان نرود که هشت سال دوران دفاع مقدس همان‌گونه که همه کشور درگیر جنگ بود همه مردم از هم سبقت گیرنده برای انجام وظائف بودند و نصرت و یاری الهی پشتیبان کشور و انقلاب بود، امدادهای غیبی پروردگار متعال در عملیات‌های فراوان برای گردانندگان جنگ و برای رزمندگان محسوس و مشهود بود.

یادمان نرود که همه نصرت‌ها و امدادهای الهی و پشتیبانی پروردگار متعال در گرو حضور مردم درصحنه و یاری و پشتیبانی از اسلام و نظام اسلامی بوده و هست، وعده نصرت خدا مشروط به نصرت مؤمنین است.

«إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ» (سوره محمد آیه ۷) نصرت باری‌تعالی منوط و مشروط به نصرت مؤمنین است.

یادمان نرود که خدای متعال در چند آیه از قرآن با صراحت تهدید می‌کند که اگر شما درصحنه نباشید و به وظائف ایمانی خود عمل نکنید خداوند هم نه‌تنها شما را نصرت نمی‌کند بلکه نعمت را هم از شما خواهد گرفت «وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ» سوره محمد آیه ۳۸.

نه‌تنها سلب نعمت بلک عذاب الهی هم در انتظار خواهد بود «إِلاَّ تَنْفِرُوا یُعَذِّبْکُمْ عَذاباً أَلیماً وَ یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ» سوره توبه ۳۹.

یادمان نرود نصرت الهی را در خنثی شدن کودتای نوژه.

یادمان نرفته است فتنه بسیار خطرناک نفوذ اصحاب فتنه در بیت قائم مقام رهبری و امر پیچیده و پر از حواشی آن را، اما همین طراحی دشمن برای بعد از ارتحال امام (ره) و برای سلطه بر انقلاب و منحرف کردن آن به‌وسیله ساده‌لوحان انقلابی هم با عنایت حق‌تعالی و به‌وسیله هوشیاری حضرت امام راحل خنثی شد.

یادمان نرود که تمام توطئه‌ها علیه حرکت انقلابی شما مردم در بیرون از کشور و توسط خانه‌های فکر آمریکایی و چپاول گران جهانی و البته با همراه کردن غرب‌گرایانی از داخل صورت گرفته و می‌گیرد مبادا این واقعیت به توهم تبدیل شود. همان‌گونه که با تمام قوا در حال القاء این امر هستند که توطئه‌ای وجود ندارد اگر کاستی هست از انقلاب دینی است.

یادمان نرود که این‌ها می‌خواستند ناکارآمدی دین در عرصه حکومت و جامعه را اثبات کنند. لذا همه ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌ها را به‌حساب دین‌گرایی و ناکارآمدی حکومت دینی می‌گذارند و سخن از دشمنی دشمنان و توطئه‌گری‌ها را، نوعی توهم توطئه قلمداد کرده و به جامعه القاء می‌کنند.

یادمان نرفته است که هرگاه فردی یا گروهی متمایل به آنها در کشور روی کارآمد هر چه توانستند از او و از آنها حمایت کردند تا فرهنگ اسلام کم‌رنگ شده و فرهنگ غرب‌گرایی و لیبرالیسم قوّت بگیرد.

یادمان هست که در تمام ادوار ریاست جمهوری آنچه مطمع نظر آمریکا و غرب بود آنکه با همه وجود تلاش کنند روند سیاسی و اجرایی دولت‌ها باسیاست‌های کلان نظام و سیاست‌های حاکمیت و رهبری در نظام فاصله داشته باشد و از این طریق دولت‌ها را در مقابل ولی‌فقیه قرار دهند و متأسفانه در موارد عدیده موفق شدند و از این طریق معمولاً عاقبت خوشی برای دولت‌ها رقم نخورد.

یادمان نرود که این همان توطئه و نقشه حساب‌شده‌ای است که طراحی‌شده تا کاستی‌ها و ضعف‌ها به‌حساب ولایت‌فقیه و حاکمیت دین گذاشته شود و القاء کنند که مانع کار آیی دولت‌ها، نظارت و حاکمیت ولایت‌فقیه است.

یادمان نرود که فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ از درون نظام و با هدایت و حمایت بیگانگان شکل گرفت و با هوشیاری مردم خنثی شد اما سمت‌وسوی تبلیغات رسانه‌های دشمن تماماً متوجه نظام بود تا همه این‌ها را به ناکارآمدی نظام نسبت دهد و امید و نشاط را از جریان مقاومت در منطقه سلب نماید.

یادمان نرود کسانی از درون نظام ابزاردست بیگانگان شدند و اهداف آنها را در کشور به اجرا گذاشتند که هر یک از سوابق خوبی درگذشته نظام برخوردار بودند و برای مردم به‌راحتی قابل‌باور و تصور نبود که این‌ها گام‌هایی بردارند که قلب نظام جریحه‌دار شده و دل دشمن‌شاد شود.

یادمان هست که اگر سوابق صدر اسلام و تاریخ مردان سرشناس و مبارزی که در کنار پیامبر و همراه آن حضرت با دشمنان اسلام جنگیدند و فداکاری‌های چشمگیر برای اسلام داشتند و بعد ریزش کردند و راه اسلام و پیامبر را دنبال نکردند بلکه به دنیاطلبان و جنگ‌افروزان اموی پیوستند را نداشتیم و با آن تاریخ و آن بدعاقبتی‌ها آشنا نبودیم قطعاً نمی‌توانستیم این خواص به بیگانه دل‌بسته را در فکر و ذهن خود هضم کنیم و چه‌بسا گرفتار جدایی از مسیر حق و ولایت می‌شدیم و آن بدعاقبتی برای ما هم نیز رقم می‌خورد.

یادمان نرود که هیچ‌گاه نباید به سوابق افراد و به خدمات گذشته آنها و حتی به پایبندی‌های مذهبی آنها درگذشته نگاه کرد و در پی آنها راه افتاد. امام راحل (ره) به ما یاد دادند که همیشه حال فعلی افراد را ببینید و در مورد آنها قضاوت نموده و تصمیم بگیرید زیرا انسان ‌همیشه در معرض خطر و در معرض امتحانات الهی است. در هر مرحله‌ای ممکن است نفس و شیطان و مظاهر دنیا بر او غالب شود و از مسیر حق منحرف گردد.

به یاد داریم و فراموش نکرده‌ایم از مرجع تقلید تا عالمان خوش‌سابقه تا مقامات بلندمرتبه چون ریاست جمهوری و پایین‌تر، چهره‌های درخشانی که در مراحلی از امتحانات الهی روسفید نشدند و برای خود عاقبتی سوء رقم زدند و از مسیر حرکت نظام اسلامی بازماندند و ریزش کردند.

باید بدانیم و میدانیم که یکی از برنامه‌های ثابت پروردگارمان برای همه افراد و در همه شرایط و سطوح، آزمون و امتحان است تا خالص‌ها از ناخالص‌ها جدا شوند، اهل مقاومت از انسان‌های سست‌عنصر تشخیص داده شوند، در سوره مبارکه عنکبوت با اولین آیه پس از (الف لام میم) از امتحان فراگیر مدّعیان ایمان سخن رفته «أَحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَکُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ*وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَیَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِینَ صَدَقُوا وَلَیَعْلَمَنَّ الْکَاذِبِینَ» باید مؤمن صادق مقاوم از مدعی ایمان بازشناسی شود و لازمه‌اش صحنه‌های فتنه و غبارآلود شدن فضاها و مخلوط شدن حق و باطل توسط دشمن است تا مؤمنین راستین و انقلابیون صادق و حق‌گراهای بی‌ادعا شناخته‌شده و حقشان ادا شود.

باید دانست و میدانیم که در همه ادوار تاریخ که انبیاء الهی آمدند و انقلاب در برابر طواغیت و مستکبرین به راه انداختند همین عرصه‌های سخت آزمون مطرح بوده لذا خداوند در همان آیه شریفه می‌فرماید «وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ» همه انسان‌های قبل از شما با صحنه‌های امتحان مواجه بودند و شما هم استثنا نیستید.

یادمان نرود که در همه این عرصه‌ها و همه این سختی‌های پیش رو آنچه وظیفه مؤمن است حفظ روحیه جهادی و کوتاه نیامدن در برابر دشمن و دست برنداشتن از فرهنگی است که اسلام به ارمغان آورده است.

یادمان نباید برود که صیانت و حفاظت از اسلام عزیز با حمایت و تبعیت کامل از ولیّ امر تحقق خواهد یافت، ولیّ امر یا پیامبر خداست یا امام و جانشین معصوم اوست یا فقیه وارسته و مهذّبی که ولایت به او سپرده می‌شود.

به یاد داشته باشیم که در این امر تلاش بی‌وقفه دشمن آن بوده و هست که جدایی دین از سیاست را یک امر معقول و موردپذیرش حتی دین القا نماید و به ما بباوراند که دین تمام امور جامعه را به مردم واگذار کرده و قواعد و قوانین برای اداره جامعه ندارد.

میدانیم این سخن غیر از سخن قبلی است در سخن قبل ناکارآمدی دین مدّ نظر بود و ضعف قوانین دینی در اداره جامعه را القا می‌کردند، در این سخن فقدان قوانین برای اداره جامعه را مدّنظر دارند که گویا دین‌مداری آن است که کاری به امور جامعه نداشته باشیم و از این طریق ولایت‌فقیه را مخدوش جلوه داده و حرکت عالمان دین در این زمینه را دنیاطلبی جلوه می‌دهند و چهره معنوی و ایمانی آنها را مخدوش می‌کنند.

باید دانست که به‌عبارت‌دیگر: تفاوتی میان ولی‌فقیه و رئیس‌جمهور و سلطان و دیگر حکومت‌ها قائل نمی‌شوند و طرح دینی ولایت‌فقیه را سوءاستفاده از دین القا می‌کنند.

جوان عزیز و رشید ما باید بداند و البته می‌داند که ولایت‌فقیه حلقه‌ای از زنجیر طولی حاکمیت خدا بر زمین است یعنی حاکم و مدیر و مدبر جهان هستی فقط خداست وضع‌کننده قوانین برای اداره جوامع بشری فقط خداست تا در سایه آن قوانین دنیا و آخرت انسان‌ها تأمین شود. در سوره مائده آیات ۴۴ و ۴۵ و ۴۷ همه را موظف می‌کند که فقط طبق حکم خدا عمل شود و کسانی که غیر از حکم خدا عمل کنند می‌فرماید کافر و ظالم و فاسق هستند «…وَمَن لَّمْ یَحْکُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ *… فَأُوْلَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ*… فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ»

باید جوان رشید و عاقل جامعه اسلامی بداند و می‌داند که حتی پیامبر هم موظف است دقیق به‌حکم خدا عمل کرده و طبق حکم خدا جامعه را اداره نماید «وَأَنِ احْکُم بَیْنَهُم بِمَآ أَنزَلَ اللّهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن یَفْتِنُوکَ عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللّهُ إِلَیْکَ…» «سوره مائده آیه ۴۹»

باید خوب توجه کرد که در این آیه شریفه خداوند متعال پیامبرش را منع می‌کند از اینکه مبادا بعضی هواپرستان دنیاطلب در میان مردم بخواهند میان اهل ایمان و احکام الهی فاصله انداخته ودین را به حاشیه برانند «وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ» از این‌ها اطاعتی صورت نگیرد. و همچنین می‌فرماید از این‌ها که در دین خدا و احکام الهی با فتنه برخورد می‌کنند، بر حذر باش «وَاحْذَرْهُمْ».

باید با اندیشه و عقلانیت این را دانست و البته جوان مؤمن و مسلمان ما می‌داند که حاکمیت خدا به‌وسیله پیامبر بر زمین اعمال می‌شود و پیامبر هم طبق ادله مستحکم قرآنی و عقلانی از طرف خداوند متعال مأمور و موظف است که جانشین یا جانشینان خود را به جامعه معرفی نماید و به‌گونه‌ای تدارک دیده شود که هیچ‌گاه اعمال حاکمیت خدا بر مردم بدون حاکم نباشد این است که گفته شد حاکمیت برجهان بشری به گونه طولی اعمال می‌شود، زنجیره‌ای است که در هر زمان حاکمی از طرف خدا حلقه‌ای از این زنجیر است و کاملاً به‌هم‌پیوسته و بدون حتی یک حلقه مفقوده.

مبادا یادمان برود که این فرهنگِ تغییرناپذیر مکتب و معارف قرآن و عترت است و امروز که در دوران غیبت امام معصوم قرار داریم و امکان دسترسی به حلقه مهدوی در ظاهر وجود ندارد به امر مبارک خودشان آنچه جامعه را به حلقه مهدوی وصل می‌کند ولایت‌فقیه است. رشته حاکمیت ولایت‌فقیه تا ظهور حلقه مهدوی و امکان دسترسی به آن بزرگوار ادامه خواهد داشت.

مبادا یادمان برود که مصائب و عقب‌ماندگی‌های جهان اسلام به خاطر رها شدن از این زنجیره حاکمیت خداست وقتی زنجیر، حاکمیت الهی بر گردنمان نباشد قطعاً زنجیر، حاکمیت شیطان و جبّاران و مستکبران و طواغیت بر گردنمان قرار خواهد گرفت و راهی جز جهنم و هلاکت نخواهند داشت «اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ» «سوره بقره آیه ۲۵۷»

این آیات که معمولاً همراه آیه‌الکرسی خوانده می‌شود و غالب اهل ایمان آنها را در حافظه‌دارند مردم را به دودسته تقسیم می‌کند یک دسته آنها که زنجیر ایمان و حاکمیت خدا را بر گردن آویخته، یک دسته آنها که زنجیر کفر و حاکمیت طواغیت را بر گردن انداختند، دسته اول اهل نجات و رستگاران‌اند و دسته دوم اهل آتش و هلاک شدگان‌اند.

مبادا فراموش کنیم که انقلاب اسلامی باهدف حاکمیت خدا و دین الهی شکل گرفت تا جامعه رنگ الهی به خود بگیرد به رنگ خدا درآمدن جامعه یعنی آنچه خدای تبارک‌وتعالی امر کرده عمل شود و آنچه نهی کرده ترک شود، آنچه او پسندیده جامعه هم بپسندد و آنچه نزد او مذموم است نزد جامعه هم ناپسند باشد قرآن این را صبغه الله می‌نامد در سوره مبارکه بقره آیه ۱۳۸ می‌فرماید: «صِبْغَهَ اللّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَهً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدونَ» ما با اطاعت و بندگی خدا رنگ الهی به خودخواهیم گرفت.

مبادا این فرهنگ انقلاب اسلامی یعنی پسندیده‌های خدا به پسندیده‌های بیگانگان و غربی‌ها تبدیل شود.

مبادا یادمان برود که اگر در پی پسند غرب باشیم آنها هرگز از ما راضی نمی‌شوند مگر آنکه فرهنگ و رنگ الهی را از ما بگیرند تا به رنگ آنها درنیاییم از ما راضی نخواهند شد.

خدای تبارک‌وتعالی همین امر را با شفافیت و صراحت بیان داشته در سوره مبارکه بقره آیه ۱۲۰ می‌فرماید: بیگانگان از اسلام هرگز از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه تابع ملت و فرهنگ آن‌ها شوی و حال‌آنکه زنجیر الهی بر گردن داری و رنگ الهی و هدایت توحیدی سرمایه ماندگار و رستگار کننده توست اگر به رنگ آنها درآیی این سرمایه را از دست خواهی داد و هلاک خواهی شد. «وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ»

مبادا یادمان برود که خداوند بزرگ بر ما منت نهاده که ما را در این عصر قرار داده تا در فضای حاکمیت حاکم الهی تنفس کنیم و در انقلاب اسلامی نقش داشته باشیم و یاریگر دین خدا باشیم و با لبیک‌گویی به امام راحلمان از زیر زنجیر طاغوت و استکبار رهایی پیدا کنیم. این از نعمت‌های بزرگ خداست که به هر امتی داده شود: آن امت هم سرآمد است وهم باید شاکر و قدردان باشد وهم باید مقاوم و محکم بایستد و به لوازم انقلاب و دین خدا عمل کند تا بار دیگر به گذشته بازگشت نکنند، این هم دستور قرآنی است در سوره مبارکه بقره آیه ۱۲۲ وقتی بنی‌اسرائیل را از شر فرعون به‌وسیله موسی نجات می‌دهد و به آنها عزت و استقلال عطا می‌کند می‌فرماید:

«یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ اذْکُرُواْ نِعْمَتِیَ الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیْکُمْ وَأَنِّی فَضَّلْتُکُمْ عَلَى الْعَالَمِینَ» به یادآورید که فرعون با زنجیر استکباری که به گردن شما آویخته بود شمارا برده خودش قرار داده و در اوج ذلت قرار داشتید و نعمت خدای متعال به شما عطا شد که آزاد شدید و امروز برتری بر دیگران دارید.

مبادا یادمان برود که مقاومت شرط پیروزی است، مقاومت شرط ماندگاری نعمت‌هاست مسلمانان صدر اسلام در مکه را فراموش نمی‌کنیم که در بدترین حصر اقتصادی و در بدترین تحریم مقاومت کردند تا بر دشمن غالب آمدند.

مبادا یادمان برود که در دوران انقلاب اسلامی ایران یک امر بدیع و نو اتفاق افتاد و آن خواص در پی توده مردم بودن است در همه ادوار گذشته خواص تأثیرگذار بر توده‌ها بودند و در مقاطعی از تاریخ که خواص در پی دنیا و منافع دنیوی روانه شدند توده مردم را هم با مشکل جدی مواجه کردند اما در انقلاب اسلامی ایران تاکنون آن‌گونه بوده است که در بحران‌های شدید بسیاری از خواص توان مقاومت را از دست می‌دادند ولی مردم جلوتر از آنها بحران‌ها را مهار کرده‌اند، این نعمت بزرگی است که باید به‌خوبی درک شده و زمینه ماندگاری آن فراهم آید.

مبادا یادمان برود که باید به خواص و دولتمردان کم‌ظرفیت فهماند، ظرفیت عظیم امت اسلامی ایران را، گاهی آنها کم‌آوردن خودشان را به‌حساب مردم می‌گذارند خودشان از تحریم و از بحران‌ها می‌هراسند اما در حق مردم جفا می‌کنند و می‌گویند ممکن است با آسیب اجتماعی مواجه شویم، عرصه‌ها و صحنه‌هایی که می‌توان این حقیقت را به خواص فهماند عرصه‌های جمعی بزرگ است مثل اجتماعات عظیم نمازهای جمعه مثل یادواره‌های شهدا، مثل گرامیداشت‌های ایام انقلاب، مثل راهپیمایی‌ها مثل صندوق‌های رأی و مثل همه آن عرصه‌ها و صحنه‌هایی که انقلاب اسلامی ما را فرامی‌خواند.

مبادا یادمان برود فداکاری‌های این استان را؛ شهدای قبل از پیروزی انقلاب و شهدای بعد و دوران طلایی دفاع مقدس و شهدای شاخص و افتخارآفرین در عرصه‌های ملی را، و رزمندگی‌های جانانه سپاه و بسیج و تیپ مقدس و قهرمان قمر بنی‌هاشم(ع)، را و حضور درصحنه‌های گوناگون مثل نهم دی‌ماه که با سبقت در این استان بصیر روز هشتم دی‌ماه حضور به‌موقع خود را نشان دادند. و حضور اقوام و قبائل و عشایر در همه عرصه‌های نظام و انقلاب، و حضور به‌موقع اعلام بیزاری از بختیار توسط بختیاری‌های استان که از افتخارات استان محسوب می‌شود و موردتوجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری هم قرار گرفت و فرمودند باید به‌عنوان امر شاخص و فرهنگی نظام ثبت شود.

مبادا یادمان برود که استانی با زبان‌ها و قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف اما یکدست و یکدل و یک‌زبان‌ همه در فکر همراهی با انقلاب شکوهمند اسلامی و همه در فکر آبادانی و رشد کامل استان و همه مصمم و هم عهد برای جبران عقب‌ماندگی‌های ظالمانه دوران طاغوت هستند.

مبادا از یاد ببریم که هر جا و هر قوم و ملتی که به تفرقه و اختلاف دچار شدند هم حیثیت آنها بر بادرفت و هم رشد و آبادانی از منطقه آنها رخت بربست.

یادمان نمی‌رود که نظام اسلامی تحت حاکمیت ولایت‌فقیه بهترین فرصت است تا هم اصلاح فکر و فرهنگ و هم اصلاح دنیایمان را مدنظر داشته و آبادانی همه‌جانبه استان با وحدت و همدلی راه و روشمان باشد.

از یاد نخواهیم برد که در اسلام عزیز همه‌چیز بر اساس شایستگی‌های ایمانی و ظرفیت‌های دینی سنجیده می‌شود و انتخاب هم جز با این نگاه صورت نمی‌گیرد. در اسلام عزیز ضمن احترام به پیوندهای قومی و قبیله‌ای و ضمن احترام به آداب‌ورسوم منطبق باارزش‌های انسانی و دینی و ضمن تحکیم بخشیدن به این پیوندها، انتخاب افراد برای اداره امور را به این‌ها منوط نمی‌کند.

از یاد نخواهیم برد که در اسلام عزیز سفارش مؤکد آن است که انسان‌های مؤمن و متعهد و عالم و کاردانِ دین‌مدار را بر امورتان بگمارید، بر شوراها، بر مجلس شورای اسلامی، بر ریاست جمهوری، بر خبرگان رهبری و بر انواع پست‌ها و مسئولیت‌های اجرایی، قضایی، قانون‌گذاری، فرهنگی و امثال آن باید انسان‌های لایق، مؤمن و متعهد، کار بلد دین‌مدار انتخاب و گماشته شوند، از هر قوم و قبیله و طایفه و شهری باشد مهم نیست، مهم آن است که از گوهر تقوی و ایمان و از تخصص دین‌مدارانه بهره‌مند باشد.

مبادا یادمان برود که بسیاری از جلو نرفتن‌هایمان معلول انتخاب‌های نادرست است اگر همه انتخاب‌هایمان مثل شهید رجایی صورت می‌گرفت و انتخاب‌شده‌هایمان متعهدانه از دانش خود و از دانش اهل‌فن فارغ از جناح و نفسانیات استفاده می‌کردند وضع خیلی بهتر از امروز بود.

و نکته مهم دیگری که ذکر آن لازم است آنکه نباید از یاد ببریم که نظام اسلامی باید تکیه‌گاهش خدای متعال و جوشش ابتکار و خلاقیت از درون جامعه ایمانی باشد و بهره‌مندی از دانش و صنعت بیرون در مواردی است که به‌هیچ‌وجه در درون امکان آن وجود نداشته باشد که البته آنهم بشرطی باید از دانش و صنعت بیرون بهره گرفت که عزت و استقلال و اقتدار درون مخدوش نشود.

فراموش نشود که جامعه اسلامی، جامعه توحیدی است، از عزّت الهی بهره‌مند است که همه عزّت از آن خدای متعال است در سوره مبارکه فاطر آیه ۱۰ خداوند عزیز و حکیم می‌فرماید: «مَن کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّهَ فَلِلَّهِ الْعِزَّهُ جَمِیعًا» پس اگر درپی عزّت هستیم که هستیم و باید باشیم اولاً همه عّزت از خداست، ثانیاً وقتی این عّزت از خدای تبارک‌وتعالی به جامعه توحیدی و نظام اسلامی عطا می‌شود، جامعه حق ندارد این عزّت را مخدوش کند و جلوی دشمنان و معاندین سرخم کند.

از یاد نبریم که در فرهنگ قرآن و اسلام همه دنیای استکبار و همه قدرتهای بظاهر بزرگ و همه دنیای پر از رنگ و جلا و همه دست‌آوردهای دنیوی متاع قلیلی بیش نیست«…مَتَاعُ الدَّنْیَا قَلِیلٌ…»«سوره نساء آیه ۷۷» و همه فانی می‌شود«مَا عِندَکُمْ یَنفَدُ وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ»«سوره نحل آیه ۹۶ »

آنچه عامل ماندگاری و بقاء ابدی است استقلال دینی و پایبندی به احکام خدای متعال است که مصداق ما عندالله است« وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ » و آنچه نزد خدای تبارک و تعالی و برای خداست باقی ماندنی است.

از یاد نباید برود که نظام اسلامی رابطه‌اش با جهان و با دنیای خارج از اسلام امکان پذیر است امّا براساس حفظ عزّت اسلامی و صیانت از احکام الهی و حفظ روحیه جهادی و انقلابی، مبادا ما را بر سفره سازش بنشانند و همه دارائیهایمان را آرام آرام بگیرند.

فراموش نکنیم که دغدغه بزرگ امروز اولیاء دین و متولیان دین‌مدار نظام و بویژه دغدغه شخص مقام معظم رهبری آن است که مبادا روی‌آوردن به بیگانه اتّکاء به توانمندیهای درون را مخدوش کند و به استقلال نظام اسلامی آسیب وارد کند و آرام آرام فرهنگ غرب و فرهنگ بیگانه جای فرهنگ انقلاب را بگیرد و استحاله بر نظام حاکم شود.

فراموش نکنیم که این از دغدغه‌های بسیار مهم است، ایران اسلامی و امّت مقاوم و انقلابی هرگز حاضر نمی‌شود زرق و برق کالای خارجی و ارتباط با بیگانه را به قیمت ازدست دادن فرهنگ انقلابی خریدار باشد.

یادمان هست که ۳۷ سال این امّت انواع سختیها، تحریمها، ویرانیها، ریختن خون پاک جوانان و انواع و اقسام فتنه‌های داخلی و خارجی را تحمّل کرد و سر خَم نکرد بلکه در عرصه‌های علمی، فن‌آوری، هسته‌ای، دفاعی و … آنچنان درخشید که اعجاب جهانیان را برانگیخت.

فراموش نمی شود که امّت اسلامی ایران درس مقاومت و ایستادگی را از قرآن و از حضرات معصومین و بویژه از مکتب سرخ عاشورا آموخته و هرگز دل به دنیا و دنیاگرایان نخواهد سپرد چراکه می‌داند اگر در این امتحان عظیم کوتاهی صورت گیرد خداوند متعال دیگران را جایگزین آنها خواهد کرد و روسیاهی را برکوتاه آمده‌ها رقم خواهد زد.

این آیه شریفه پایان بخش سخنم در همین مورد باشد که خدای متعال در سوره مبارکه مائده می‌فرماید: اگر شما مؤمنین از مقاومت ایمانی دست بردارید و بخواهید میدان را به بیگانه بسپارید آنگونه نیست که خدا از دین خود دست بردارد دیگرانی هستند که جایگزین شما می‌شوند آنکه متضرّر می‌شود شما خواهید بود.

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَهَ لآئِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ»

خدای متعال همه ما را جزء یاران دین خودش قرار دهد و از برکات قرآن و عترت بهره‌مندمان بفرماید.

آمین یارب العالمین

سیزدهم بهمن ۱۳۹۴

ارسال نظرات